Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای نسبت به احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در نقاط مختلف کشور هشدار داد.

به گزارش خبرآنلاین، در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: فردا (۲۶ اسفندماه) احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، غرب و جنوب فارس، نیمه جنوبی کرمان، شمال و شرق هرمزگان و غرب کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روز بارش برف، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کندی تردد در جاده‌های برفگیر استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان، زنجان، همدان، اردبیل قابل پیش‌بینی است.

فردا (26 اسفند ماه) احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی وجود دارد. بارش برف، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کندی تردد در جاده‌های برف‌گیر ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

از این رو توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی اتخاذ شود.

همچنین خبرگزاری مهر نوشت: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز شنبه سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود که با بارش پراکنده در نوار غربی کشور شروع به فعالیت می‌کند.

احد وظیفه افزود: این سامانه فردا یکشنبه اکثر مناطق کشور را در بر گرفته و سبب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف می‌شود و در مناطق مستعد با بارش تگرگ همراه خواهد بود. شدت بارش در جنوب کردستان استان‌های کرمانشاه ایلام، لرستان، نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، شمال بوشهر، هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان است که در استان‌های جنوبی رگبار و رعد و برق سبب آبگرفتگی معابر، بالاآمدن سطح رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل ها می‌شود و در جاده‌های کوهستانی البرز و زاگرس بارش برف و لغزندگی جاده‌ها پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: این سامانه روز دوشنبه در سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال است و در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش شدت بیشتری خواهد داشت. همچنین از فردا یکشنبه تا روز دوشنبه کاهش بین ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و سپس شمال شرق کشور رخ می‌دهد.

وظیفه تصریح کرد: از اواخر روز یکشنبه و طی روز دوشنبه، دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود و همچنین یکشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و دوشنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق مواج و طوفانی خواهد بود.

هوای تهران امروز صاف گاهی همراه با وزش باد شدید و فردا نیمه ابری به تدریج ابری و در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده و روز دوشنبه نیز تهران ابری خواهد بود و وزش باد شدید گاهی بارش پراکنده به تدریج کاهش ابر رخ خواهد داد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: برف و باران هواشناسی سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۶۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور

سازمان هواشناسی در پی ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی برای روز‌های شنبه (هشتم اردیبهشت) و یکشنبه (نهم اردیبهشت) هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

به گزارش ایرنا، این سامانه بارشی مخاطراتی همچون رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد را به همراه خواهد داشت.

فعالیت این سامانه در روز شنبه در استان‌های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، نیمه جنوبی اصفهان، یزد و شمال و شرق استان‌های خوزستان و هرمزگان و برای روز یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، شمال و غرب و شرق هرمزگان و جنوب کرمان خواهد بود.

احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی از جمله اثراتی است که این سامانه می‌تواند به همراه داشته باشد.

در نتیجه به احتیاط در سفر‌ها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

علاوه بر این سامانه دیگری با اثر افزایش گرادیان فشاری از روز شنبه تا دوشنبه در کشور فعالیت خواهد داشت که اثراتی از قبیل وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک را به همراه دارد.

این سامانه در روز شنبه جنوب خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان، در روز یکشنبه خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق استان‌های سمنان و کرمان و در روز دوشنبه جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان را در برخواهد گرفت.

اثراتی همچون کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال در پی فعالیت این سامانه به وقوع می‌پیوندد.

در نتیجه به احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و عدم سم یا محلول‌پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • هشدار بارش‌ شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان