Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیرینی یزدی در سطح کشور معروف است و کمتر کسی است که به یزد سفر کند و به شیرینی فروشی‌های این شهر مراجعه نکند. برخی از انواع شیرینی در یزد قدمتی صد ساله دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، استان یزد علاوه بر جاذبه‌های گردشگری زیادی که دارد، دارای صنایع دستی و شیرینی‌های متعدد نیز هست که می‌تواند سوغاتی بسیاری مناسی برای کسانی که به یزد سفر می‌کنند، باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سلسله مطالبی برخی از سوغاتی‌های شاخص استان یزد را به طور اختصار معرفی می‌کنیم:

شیرینی یزدی

شیرینی یزدی در سطح کشور معروف است و کمتر کسی است که به یزد سفر کند و به شیرینی فروشی‌های این شهر مراجعه نکند. برخی از انواع شیرینی در یزد قدمتی صد ساله دارد.

قطاب

قطاب یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین شیرینی‌های سنتی است که در استان یزد طبخ می‌شود. این شیرینی در دو نوع سنتی یزدی و عسلی توسط مردم این استان تهیه می‌شود.

باقلوا

هرچند در برخی از استان های کشور باقلوا وجود دارد اما باقلوا با پخت ویژه در یزد شیرینی سنتی این استان محسوب می شود. لوز پسته، لوز بادامی یا بیدمشک، لوز نارگیلی، لوز مخلوط دورنگ و لوز ترحیمی از جمله انواع باقلوای یزدی هستند.

کیک یزدی

یکی دیگر از مشهورترین شیرینی‌های سنتی تهیه شده در استان یزد، کیک یزدی نام دارد که امروزه از طرفداران بسیاری در سراسر ایران برخوردار است.

پشمک یزدی

پشمک یزدی شیرینی سبک و لذیذ و دوست‌داشتنی است که به عنوان خوراکی سنتی و بومی استان یزد در سراسر کشور شناخته می‌شود.

حاجی بادام

حاجی بادام یکی از انواع شیرینی‌های سنتی و بومی در یزد است که به دلیل استفاده از بادام، مقوی و پرخاصیت نیز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش تهیه ترشی سیر به روش سنتی آذربایجانی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بازدید 6 ترشی سیر محلی یکی از ترشی‌های خوش طعم است که در آذربایجان به شیوه خاصی تهیه می‌شود. روش تهیه این ترشی توسط مردم محلی آذربایجان و فرآیند جذابی که طی می‌شود را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • بازنگری الگوریتم اینستاگرام به «محتوای اصیل» پاداش می‌دهد و کپی‌کاران را جریمه می‌کند
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • روش تهیه ترشی سیر به روش سنتی آذربایجانی
  • جزییات «شب نغمه‌های اذان ایرانی» اعلام شد/ تجلیل از ۲ موذن پیشگام
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • ۷ سوغاتی خوشمزه زنجان که باید حتماً امتحان کنید
  • سپاه: نباید اجازه داد مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل را بگیرد
  • نباید اجازه داد مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل را بگیرد
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳