Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@17:00:09 GMT

اقامت بیش از ۲ هزار گردشگر در واحدهای بوم‌گردی تکاب

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۹۲۲۱

اقامت بیش از ۲ هزار گردشگر در واحدهای بوم‌گردی تکاب

امیر مطلوبی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تکاب در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با بیان اینکه تکاب با داشتن ۶ واحد بوم‌گردی، جایگاه نخست بیشترین تعداد واحدهای بوم‌گردی در آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در یک سال گذشته در حدود دو هزار نفر در واحدهای بوم‌گردی تکاب اقامت داشته‌اند و در مجموع تعداد گردشگر در این شهرستان افزایش ۱۱ درصدی نسبت به سال ماقبل داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ظرفیت این واحدهای بوم‌گردی ۱۵۰ نفر است، افزود: این واحدها در دو روستای نصرت‌آباد و بابانظر قرار داشته که کمتر از دو کیلومتر با میراث جهانی تخت سلیمان فاصله دارند و روستای نصرت‌آباد با پنج واحد بوم‌گردی بیشترین سهم را در جذب گردشگران و اقامت آن‌ها در تکاب داشته است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکاب با بیان اینکه امسال با افتتاح واحد بوم‌گردی آتر و هتل تخت سلیمان، ظرفیت اقامتگاه‌های تکاب بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: در حال حاضر نیز چهار واحد بوم‌‌گردی در این شهرستان در حال طی کردن مراحل صدور مجوز و راه‌اندازی قرار دارند که با بهره‌برداری از آن‌ها بی‌شک ظرفیت اقامتی این شهرستان افزایش چشمگیری خواهد داشت.
یادآور می‌شود، تکاب یکی از شهرستان‌های آذربایجان‌غربی بوده که تخت سلیمان و زندان سلیمان از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان هست که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن تخت سلیمان تکاب بومگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت

احمد کاظمی مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، گفت: مسافران نوروزی در تعطیلات عید امسال در۸۳۲ اتاق این مجموعه اقامت داشتند.

مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، گفت: مجموعه اقامتی و آب درمانی این شهرستان دارای استخر آبگرم، سالن ماساژ، سفره خانه سنتی، کافی شاپ، رستوران، شهربازی کودکان و سالن همایشی با ظرفیت ۷۰ نفر است.

کاظمی، تجهیز ویلاهای مجموعه به حوضچه خصوصی آب گرم و بهره مندی مسافران از یک سانس خصوصی آبگرم را از ویژگی‌های این مجموعه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: هتل جهانگردی آبگرم محلات در کنار چشمه آبگرم این شهرستان واقع شده است که ویژگی منحصربه‌فردی محسوب می‌شود.

کاظمی توضیح داد: آب حوضچه‌ها و استخرهای مجموعه با دمای ۴۸ درجه سانتیگراد دارای خواص بی‌شمار درمانی است که می‌توان به بی‌رنگ و بی‌بو بودن آن اشاره کرد.

وی افزود: املاح موجود در آب گرم محلات دارای کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ید هستند که برای درمان بیماری‌های عصبی و مفصلی مانند روماتیسم و سیاتیکی‌های عصبی و عضلانی و همچنین برای درمان بیماری‌های پوستی قارچی و رفع بیماری‌های ریوی مفید است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی در لرستان
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب