Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت الله مهدیخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 18 هزار و 881 میلیارد ریال از این خسارات مربوط به سرمازدگی بهار امسال بوده که به باغ ها و بخشی نیز به مزارع کشاورزی استان وارد شده است.
این مسئول گفت: قزوین امسال پس از گیلان بیشترین خسارت وارد شده از حیث سرمازدگی را متحمل شده است که البته دولت با استمهال بدهی بخشی از کشاورزان تلاش کرده آسیب های وارد شده به این قشر را کمرنگ کرده و کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به وقوع سیل در برخی مناطق استان قزوین شامل بوئین زهرا، طارم سفلی و الموت در سال جاری، اظهار داشت: این سیل در مجموع موجب 1700 میلیارد ریال خسارت به استان شد.
این مسئول گفت: امسال تلفات انسانی قابل توجهی در خصوص بلایای طبیعی در استان به جز یک مورد فوتی بر اثر صاعقه نداشتیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین افزود: برخی حوادث مانند آتش سوزی واحدهای تولیدی و یا واژگونی خودروهای حامل مواد شیمیایی خطرناک در حوزه مدیریت بحران تعریف نمی شود اما به دلیل نداشتن متولی خاص و در راستای جلوگیری از گسترش ابعاد حادثه در این گونه موارد نیز ورود پیدا کرده و حوادث ایجاد شده را با کمک دستگاه ها مدیریت کرده ایم.
مهدیخانی همچنین گفت: امسال پنج مورد آتش سوزی در کارخانجات مربوط به محصولات شیمیایی و 6 مورد نیز واژگونی خودروهای حامل مواد شیمیایی را داشتیم که با سرعت العمل خوب دستگاه های امدادی از جمله آتش نشانی و پلیس راه و راهداری به خوبی مدیریت و از ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری شد.
3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آتش سوزی پلیس راه سیل مدیریت بحران مواد شیمیایی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف، به محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف، آسیب جدی وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، محمد علی آخوندی امروز _شنبه، پانزدهم اردیبهشت _ در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان خوسف اظهار کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه، بارندگی‌های شدید و پراکنده را در کل استان به ویژه در شهرستان‌های خوسف و نهبندان داشتیم.

وی با بیان اینکه به تمام زیرساخت‌های جاده‌ای و راه‌های عشایری و روستایی در شهرستان خوسف خسارت وارد شده است، افزود: آبگرفتگی منازل روستایی خوسف و نهبندان و تخریب تمامی قنواتی که در حاشیه رودخانه‌ها بوده‌اند، از پیامدهای سیل دیروز است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: ابنیه جاده‌ها به طور کامل تخریب شده‌اند.

وی از تخریب و خسارت به مزارع سرچاه عماری و محور قلعه زری در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: در شهرستان خوسف شاهد قطعی شبکه آب و برق و حتی گاز در روستاهای اکبرآباد، محمدآباد و… بودیم.

آخوندی از برق گرفتگی دختر بچه ۱۰ ساله به دنبال افتادگی تیر برق گفت و افزود: جان این دختربچه نجات یافت.

وی ادامه داد: بندهای خاکی و اراضی کشاورزی در حاشیه رودخانه‌ها خسارت جدی دیدند، چرا که بیشتر روستاهای خوسف در حاشیه رودخانه واقع شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در شهرستان نهبندان آب به داخل شهر هم نفوذ کرده و مشکلاتی در داخل شهر ایجاد شد.

وی با بیان اینکه یک گروه نوجوان هشت نفره در سیلاب گیر افتاده بودند که با همکاری نیروهای امدادی نجات یافتند، گفت: منازل قدیمی و آغل‌های دام گنبدی خسارت دیده‌اند که بعد از اتمام بارش‌ها، میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود.

آخوندی افزود: راه دسترسی بعضی روستاهای خوسف از جمله مزار شاه سلیمان علی (ع) و روستای کشوک مسدود شده است.

وی با بیان اینکه خسارت‌های سیل در خوسف همانند سیل زیرکوه است، ادامه داد: در شهرستان خوسف، مشابه زیرکوه شرایط خاصی به دنبال سیلاب داشتیم به نحوی که در محورهای مواصلاتی حتی ماشین سنگین هم نمی‌تواند تردد کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: محور قلعه زری و روستاهای بخش ماژان کلاً تخریب شده اند.

وی گفت: در نهبندان محور شاهکوه به میغان و در طبس هم محور راور مسدود هستند و بقیه راه‌ها بازگشایی شده‌اند، اما نا ایمن هستند.

آخوندی گفت: بیشترین خسارت سیل به راه‌ها، ابنیه جاده‌ها، باغات، مزارع و قنوات وارد شده است.

وی افزود: امروز در قسمت‌های غربی و شمال استان از جمله شهرستان‌های طبس، سرایان، فردوس و بشرویه بارندگی شدید خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در خوسف خبر داد و افزود: آماده‌باش همه دستگاه‌ها و بسیج امکانات را داریم و ۴۸ اکیپ هلال احمر هم در سطح استان فعال هستند.

آخوندی در پایان از همکاری مردمی، تراکتورداران و نیروهای معدنی و معادن برای بازگشایی مسیرها گفت و تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم تا با نیروهای امدادی همکاری لازم را داشته باشند و به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

کد خبر 750431

دیگر خبرها

  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • خسارت سیل به حدود ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد