Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@00:12:55 GMT

روحانیت، نبض قدرت نظام اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۵۰۰۶

روحانیت، نبض قدرت نظام اسلامی است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اراک، امروز، 26 اسفندماه به‌مناسبت ولادت با سعادت حضرت جوادالائمه(ع) در جمع طلاب حوزه‌های علمیه استان مرکزی که در حسینیه بیت امام جمعه برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران با حمایت‌های جامعه روحانیت از آحاد ملت به پیروزی رسید و اهداف و آرمان‌های نظام نیز با وجود موثر این قشر محقق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه نقش روحانیت در جریان انقلاب اسلامی محوری است و باید روز به روز تقویت شود، گفت: جامعه روحانیت از انقلاب اسلامی برای خود حساب ویژه باز نکرده و هر چه می‌خواهد برای آبادانی و توسعه کشور است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: دشمنان نظام اسلامی به‌دنبال ایجاد شکاف بین مردم و روحانیت هستند و به همین دلیل باید تقویت ارتباط این اقشار آگاهانه دنبال شود و حوزه‌های علمیه در این زمینه نقش مهمی دارند.
وی ادامه داد: روحانیان با اشاعه اخلاق و اعمال شایسته در راهبری و هدایت‌گری معنوی جامعه نقش محوری دارند که این مهم باید از سوی اساتید حوزه به صورت کاربردی برجسته‌سازی شود.
امام جمعه اراک اظهار کرد: با توجه به گستره رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی، حوزه‌های علمیه به عنوان سنگر محکم در مقابله با هجمه فرهنگی وظیفه خطیری در قبال جامعه برعهده دارند. اتحاد حوزه‌های علمیه زمینه لازم برای پیشرفت علمی و تربیتی طلاب را فراهم می‌کند و طلبه‌های انقلابی را تحویل جامعه می‌دهد.
وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه با اتحاد، تجربه‌های علمی خود را در اختیار هم قرار دهند و محیط علمی را برای طلاب و علاقه‌مندان علوم حوزوی فراهم کنند. روحانیان با ساده‌زیستی، الگوسازی و حضور فعال در تمام عرصه‌ها باید بیش از پیش در انتشار فرهنگ دینی و مذهبی تلاش کنند تا توطئه‌های دشمنان خنثی شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی دری نجف آبادی امام جواد روحانیت استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعد از ظهر شنبه در نشست فصلی مدیران سازمان انتظامی در مرکز تربیت و تعالی ثامن الحجج علیه السلام شهر مقدس قم اظهار کرد: روحانیون عقیدتی سیاسی سفیران حوزه علمیه در ارگان‌های نظامی هستند و عقیدتی سیاسی انتظامی کارنامه درخشانی را از خود به جای گذاشته است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: جمهوری اسلامی در طی این سالیان مسیر پیشرفت را پشت سرگذاشته و با گذشته قابل قیاس نیست.

وی افزود: شرایط ایران با عملیات وعده صادق در جهان تغییر یافته و امروز ایران به قدرت منطقه و نماد پیشرفت و مقاومت در دنیا تبدیل شده است.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز کرد: روحانیون در محیط کاری و اداری نباید از فضای حوزوی و معنوی غافل شوند چراکه با اخلاق اسلامی می‌توان موثر بود.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مسئولیت‌ها به گفته امام علی (ع) برای امتحان و آزمایش ما هستند فلذا از بدو اخذ هر مسئولیتی ما امانت دار هستیم و اگر از این امانت غافل شویم به کجی و انحراف خواهیم رفت.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیون باید پیگیر مسائل و مشکلات مردم باشند، خاطرنشان کرد: طرح نور که در راستای عفاف و حجاب در حال اجراست، می‌بایست با ظرافت شده شود تا موجب ناکامی دشمنان و تحکیم شرایط اسلامی شود.

کد خبر 6090462

دیگر خبرها

  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا