Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روز‌های اخیر شهردار صدرا از پرداخت حقوق پاکبان‌های این شهر خبر داد، اما شنیده شده مبلغ پرداختی کمتر از حق پاکبانان است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدیه حسینی نسب؛ اوایل اسفند ماه بود که تعدادی از پاکبانان شهر صدرا شیراز نسبت به عدم پرداخت مطالبات خود اعتراض کردند و همین مسئله منجر به اخراج چند تن از آن‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ماجرای اخراج پاکبانان شهر صدرا از آنجایی آغاز شد که براساس گفته این کارگران زحمت کش، یکی از پیمانکاران شهرداری این شهر حقوق پاکبان‌ها را به درستی پرداخت نکرد و تعدادی از پاکبان‌های معترض را هم اخراج کرد.
همچنین گفته شد که شهرداری صدرا نیز نسبت به وضعیت این کارگران کوتاهی کرده و در اخراج تعدادی از آن‌ها نیز نقش داشت.
مشکلات پاکبانان همچنان ادامه داشت تا اینکه تعدادی از دانشجویان انقلابی شیراز برای حل این مشکل دست به کار شدند.
با پیگیری‌های دانشجویان انقلابی شیراز و طی جلساتی با امام جمعه شهر صدرا، شهردار، رئیس شورای شهر، تعدادی از معاونین شهرداری و پیمان کار سابق و جدید مربوط به مطالبه پاکبانان داشتند قرار بر این شد، پیمان‌کار سابق که تا پایان دی ماه مشغول به کار بوده،  تا پایان هفته گذشته، حقوق دی ماه به همراه عیدی این ده ماه که برعهده وی می‌باشد، تمام و کمال پرداخت کند.
همچنین مقرر شد در صورت عدم انجام تعهدات، شهرداری صدرا به دستور شهردار، ضمانت مالی پیمان کار را ضبط و صرف پرداخت حقوق عقب افتاده پاکبان مربوطه کند و پیمان‌کار جدید موظف است تا پایان اسفندماه حقوق بهمن ماه پاکبانان را پرداخت کند . به دستور شهردار قرار شد در اسرع وقت جلسه‌ای با حضور پیمان کار جدید و معاون اجرایی شهرداری صدرا برای بررسی دقیق وضعیت ۸ پاکبان اخراجی تشکیل و آن‌هایی که بدون دلیل منطقی و قانونی اخراج شده اند، برگزار شده و این افراد به کار قبلی خود بازگردند.         پس از پیگیری‌های دانشجویان و طی جلسه‌ای که در ۲۰ اسفندماه با حضور مسئولین شهر صدرا برگزار شد مقرر شد تا ۲۳ اسفند حقوق‌های معوق پاکبانان تا دیماه پرداخت و مابقی نیز قبل از عید نوروز به حساب پاکبانان واریز شود.
مطابق وعده داده شده ۲۳ اسفندماه معوقات پاکبانان تا دیماه ۹۷ به حسابشان واریز شده و مقرر است الباقی (سنوات، عیدی و حقوق بهمن ماه) نیز تا ۲۷ اسفندماه واریز شود.
عباس ملک‌زاده شهردار صدرا در این مورد اعلام کرد، که حقوق دی‌ماه پاکبان‌های این شهر پرداخت شد.
ملک‌زاده در رابطه با حقوق بهمن‌ماه پاکبانان صدرا نیز گفته بود: «پیمانکار را ملزم کردیم حقوق بهمن‌ماه که قرار بود فروردین ۹۸ پرداخت شود، تا ۲۷ اسفند ۹۷ به حساب این افراد واریز شود»     در این راستا، طی تماس‌های مکرر حاصل شده دانشجویان انقلابی با تعداد قابل توجهی از پاکبانان مشغول به کار و همچنین پاکبانان اخراجی گفته شد که مبلغ پرداختی اخیر به صورت عجیبی با مبالغ پراختی که به صورت معمول در ماه‌های پیشین پرداخت می‌شده متفاوت و در واقع کمتر است.
لازم به ذکر است، اضافه کاری پاکبانان در ماه‌های قبل هم پرداخت نشد و این تفاوت حقوق بدون محاسبه و در نظر گرفتن مبلغ اضافه کاری است.

این در حالی است که با تحقیقات به عمل آمده، دانشجو‌ها موارد مطرح شده از جانب پیمانکار و شهرداری مبنی بر کم کاری و مشکلات انضباطی بهانه‌ای بیش به نظر نمی‌رسد و در مقابل شهردار و کارفرما به کم کاری‌های خود در مواردی همچون ندادن چکمه و لباس مخصوص برف و باران اقرار کرد  و آنان به انجام وظیفه در شرایط نامناسب و همچنین ممانعت از صرف صبحانه در وضعیت مناسب هیچ اشاره‌ای نمی‌کنند.

یکی از پاکبان‌ها در گفتگو با خبرنگار ما در این رابطه گفت: هنوز به طور کامل معوقات ما پرداخت نشده است مبلغ کمی از حقوق دی ماه را واریز کردند. با نزدیک شدن به روز‌های آخر سال سنوات و عیدی را هم واریز نکردند. البته ناگفته نماند قرار شده تا فردا مابقی معوقات را پرداخت می‌کنند.
وی مطرح کرد: با پیگیری‌های که انجام شده هنوز جواب قانع کننده‌ای دریافت نکرده‌ایم.
این پاکبان تصریح کرد: در این چندماه که حقوق ما را پرداخت نکردند، آبرویم پیش صاحب‌خانه و مغازه‌دار رفت، با داشتن چند فرزند، اما نتوانستم بسیاری از مایحتاج اولیه زندگی را بخرم.
وی افزود: ما علاوه بر انجام کار خودمان باید به جای پاکبان‌های اخراج شده هم کار کنیم و حقوق کامل را هم نمی‌گیریم و این اصلاً منصفانه نیست.
احسان زیارتی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز، در این رابطه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با پیگیر‌های انجام شده مبلغی از حقوق پاکبانان در روز‌های گذشته پرداخت شده است.
زیارتی در ادامه مطح کرد: این مبلغ واریزی پایه حقوق پاکبانان بوده و قرار شده است تا فردا باقی مانده معوقات پاکبانان پرداخت شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد

به گزارش تابناک، نخستین نشست خبری هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۳ امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) با حضور خبرنگاران برگزار شد.

طحان نظیف در ابتدای نشست با مرور مصوبات مجلس بیان کرد: طرح ساماندهی زمین و مسکن از سال گذشته میان مجلس و شورای نگهبان در حال رفت و آمد است و برخلاف موازین اسلامی شناخته‌ نشد بنابراین امیدواریم به زوی محقق گردد.

وی ادامه داد: همچنین طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی نیز مورد بررسی شورای نگهبان قرار گرفت و در مرحله ابلاغ و اجرا قرار دارد.

طحان نظیف افزود: لایحه ارجاع اختلاف بین شرکت توانیر و ترکیه به داوری است که با بررسی های انجام شده خلاف موازین شرع شناخته نشد و اخیرا ابلاغ شد. 

او ادامه داد: اصلاح اساسنامه صندوق نوآوری وشکوفایی نیز با بررسی های انجام شده خلاف موازین شرعی شناخته نشد‌. همچنین اصلاح اساسنامه چند منطقه آزاد کیش، قشم، ارس باران، جلفا، اروند و ... مورد بررسی قرار گرفت و خلاف موازین شرع شناخته نشد.

تکلیف سیستم انتخابات تناسبی مجلس چیست؟

طحان نظیف در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه تکلیف سیستم انتخابات تناسبی مشخص شد؟ و مظر شورای نگهبان در این‌باره چیست؟ بیان کرد: مصوبه انتخابات تناسبی سال گذشته مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت اما هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام ابهاماتی داشت. بنابراین مجلس شورای اسلامي ترجیح داد که این‌ بخش را فعلا حذف کند. 

وی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز افزود: برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا خواهد بود و مصوبه متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز مورد تایید واقع شد اما با توجه به احکام متعددی که در این برنامه وجود دارد و به‌تبع ایرادات آن، مصوبه در حال رفت آمد میان مجلس و شورای نگهبان است.

طحان‌نظیف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مستندات رد سلاحیت حسن روحانی چیست عنوان کرد: موارد متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد ضمن آنکه موارد ذکر شده نیز به صورت دقیق و شفاف بیان نشد‌. با این حال بررسی این موضوع بر عهده فقهای شورای نگهبان است.برای انتشار دلایل رد صلاحیت حسن روحانی نیاز به مجوز قانونی است که در اختیار ما نیست.

دیگر خبرها

  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • ۶ نکته در مورد پذیرش دانشجویان اخراجی در آمریکا
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • شمارش معکوس برای تقسیم تهران /استان های غربی و شرقی با محوریت کدام شهرها تشکیل می شود؟
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • شمارش معکوس آغاز نمایشگاه کتاب تهران و درگذشت پل آستر
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از شنبه با ۲ آپشن/ بالاخره دولت دستور همسان‌سازی حقوق‌ها را داد