Web Analytics Made Easy - Statcounter

القدس العربی در مطلبی به نقل از روزنامه اسرائیلی هآرتص به قلم عاموس هرئیل نوشت: حوادث سالهای اخیر-پرتاب موشکهایی از غزه و افشا شدن موضوع هک تلفن همراه نامزد انتخابات ریاست دولت اسرائیل، بنی گانتس – می تواند سرنوشت انتخابات را مشخص کند.   به گزارش صدای ایران از انتخاب، اتفاق غافلگیر کننده ای که فلسطینی ها با پرتاب موشک بر منطقه دان ترتیب دادند، در حال حاضر در صدر عناوین رسانه های عبری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما خبر مربوط به هک گوشی همراه نامزد نخست وزیری اسرائیل، تاثیرات بلند مدتی دارد، نه به این دلیل که نتانیاهو به آن نیاز دارد، بلکه از این جهت که این مساله می تواند حزب روسای ستاد مشترک را به جایگاهی برساند که در ابتدا انتظار آن را نداشتند.

در ادامه این مطلب آمده است: طی دو سال اخیر، به دنبال انتخاب ترامپ بعنوان ریاست جمهوری آمریکا، استفاده از اصطلاح روسی«کومبرومات» افزایش یافته است؛ عبارتی مبنی بر وجود اطلاعات محکوم کننده ای که دستگاههای اطلاعاتی خارجی یا مخالف، می توانند در زمان درست برای اهداف خود از آنها استفاده کنند. هر شخصی اسراری دارد و عده ای به شکلی غیر محتاطانه بخش بزرگی از اطلاعات شخصی خود را در تلفنهای همراهشان نگاهداری می کنند. در سالهای اخیر، نظام سایبری در دولتهای زیادی توسعه یافته که ایران یکی از پیشتازان در این زمینه است. علاوه بر اینکه تلاشها برای سرقت اطلاعات از گوشی های شخصی نیز افزایش یافته است.

گانتس یک شخصیت عقلانی شناخته می شود که تا کنون هیچ یک از احزاب راست گرای اسرائیلی موفق به راه یافتن به پیکره عظیم خزانه اطلاعات وی نشده اند. تلاش برای چسباندن برچسب فساد اخلاق به او نیز با موفقیت همراه نبود. اما این بار، صحبت از داستان جدیدی است؛ در صورتی که ایران تلفن همراه رئیس ستاد مشترک سابق اسرائیل که اکنون نامزد انتخابات نخست وزیری است را هک کرده باشد، باید اینطور فرض شود که تمام اطلاعات موجود در این گوشی همراه، اکنون نزد ایران است.

این یک تکانه بسیار بزرگ است، به دو دلیل: اول انکه نشان دهنده رفتار غیر محتاطانه یک شخصیت امنیتی در اسرائیل است و دوم اینکه شاباک به گانتس در مورد هک تلفن همراهش هشدار داده بود و این به زمانی بر می گردد که گانتس حزب خود را تاسیس نموده و رسما اعلام نامزدی کرده بود. چند هفته بعد، با «آینده» یئیر لاپید و حزب مشترک متحد شده و به بالاترین رتبه در جریان نظرسنجی ها دست یافت.

به بیان دیگر، ایران اکنون اطلاعات شخصیِ کسی را در اختیار دارد که ممکن است نخست وزیر اسرائیل شود! به این ترتیب، ایران می تواند در آینده و در زمانی مناسب از این اطلاعات برای باجگیری از گانتس و اسرائیل استفاده کند و از این جهت است که این خطر را از شلیک موشکها از غزه، برای اسرائیل بزرگتر می دانیم.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اسرائیل ایران موشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،همزمان با چهل و چهارمین سالگرد شکست تجاوز مفتضحانه امریکا به صحرای طبس، طرح اینترنت پر سرعت همراه اول در مسجد شکر طبس با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور برقرار شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: مسجد شکر طبس به تکنولوژی نسل چهار مجهز شده است.

بهی با اشاره به اینکه این میزان اعتبار از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده است افزود: برای این طرح ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.




دیگر خبرها

  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • لاپید: بنی گانتس و آیزنکوت از کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • اربکان: اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه موشکهای ایران را زد
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟