Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از آمادگی کامل این اداره کل در راستای ارائه خدمات و استقبال از گردشگران نوروزی 98 خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی آبدار در آستانه آغاز سال 1398 از برنامه های ویژه این اداره کل در ایام نوروز خبر داد و گفت: نوروز به رسم جای جای این سرزمین پر گهر بزرگترین و با شکوه ترین عید مردم آذربایجان شرقی است و رسم ها و جشن های نوروزی که در گوشه و کنار استان برگزار می شود، بخشی از میراث فرهنگی و همچنین یکی از بزرگترین جاذبه های فرهنگی این منطقه به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبدار ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای برپایی نوروزی پرنشاط برای مسافران و گردشگران آذربایجان شرقی با برگزاری منظم جلسات و همکاری کمیته های ده گانه ستاد خدمات سفر، فعالیت خود را از ماه گذشته آغاز و اهداف خود را در راستای گسترش و تسهیل ارائه خدمات به گردشگران تدوین ساخته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری آذربایجان شرقی در ادامه از مهم ترین اقدامات این اداره کل در راستای برنامه های نوروز 98 سخن به میان آورد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان با آماده سازی و بهسازی اماکن تاریخی و برپایی سفره هفت سین در موزه ها به استقبال بهار و گردشگران استان می رود.

آبدار به برگزاری 30 نمایشگاه صنایع دستی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز 98 در راستای اعتلای هنر دست هنرمندان آذربایجان شاهد برگزاری نمایشگاه و بازارچه های صنایع دستی در 30 نقطه استان خواهیم بود.

وی در ادامه به برگزاری آئین سنتی "نوروزگاه" طی ایام نوروز 1398 در سطح استان خبر داد و گفت: آئین سنتی "نوروزگاه"  با محوریت معرفی و تبلیغ آداب و رسوم نوروز آذربایجان شرقی طی ایام پیش رو 98 اجرا در سطح استان برگزار خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان طبق سنوات گذشته اقلام تبلیغاتی اعم از نقشه، کتابچه، کتابچه‌های کودک، کارت پستال و پوسترهای استان آذربایجان شرقی را جهت ارائه به گردشگران آماده کرده است.

وی با بیان اینکه مرکز اطلاع رسانی نوروز 98 در خانه تاریخی "صدقیانی" مستقر خواهد بود، ادامه داد: در راستای ارائه خدمات گسترده و معرفی تخصصی جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی طبق سنوات گذشته راهنمایان گردشگری استان در اماکن تاریخی و ورودی های شهر مستقر خواهند بود.

آبدار در پایان اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی با 33 هتل، 26 هتل آپارتمان و در مجموع 9700 تخت پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگران نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی از کشف محل حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در شهرک شهید چمران(آخماقیه) تبریز خبر داد.

سرهنگ غلامرضا زینالی با اعلام این خبر گفت: محل حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در شهرک شهید چمران(آخماقیه) تبریز طی دریافت گزارش‌های مردمی توسط عوامل یگان‌ حفاظت کشف شد.

وی ادامه داد: طی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز در منزل شخصی و اخذ دستور مقام قضایی، عوامل یگان حفاظت با هماهنگی نیروی انتظامی تبریز طی بررسی محل مورد نظر، محل حفاری به عمق ۱۶ متر و دهانه‌ای به طول ۱۰ متر کشف کرده و مالک متورای این واحد مسکونی تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین طی این عملیات ابزارآلات حفاری غیرمجاز اعم از طناب، سیم‌ بکسل، موتور برق، دستگاه هواساز، و ماسک شیمیایی نیز کشف شده و برای انجام مراحل قانونی به مراجع‌ قضایی ارجاع داده شد.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، وی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کشور اطلاع دهند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور