Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@03:15:40 GMT

بزرگداشت مقام زن در بورکینافاسو

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۳۰۵۱

بزرگداشت مقام زن در بورکینافاسو

به گزارش ایکنا؛ این مراسم با عنوان «زن نمونه از منظر اسلام» و به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا (س) در سالن اجتماعات نمایندگی جامعه المصطفی (ص) العالمیه در اوآگادوگو (پایتخت بورکینافاسو) برگزار شد.

هزار نفر در این مراسم شرکت کردند که اسماعیل بلم به زبان فرانسه و‌ ادریس سانکارا به زبان موری به نمایندگی از جمعیت‌های فرهنگی و عبدالله باوی (نماینده جامعه المصطفی العالمیه) به زبان عربی در این مراسم سخنرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است،‌ بورکینافاسو کشوری محصور در خشکی، واقع در غرب آفریقا است که پایتخت آن اوآگادوگو است. اعیاد و روزهای تعطیل در این کشور به دو صورت ملی و مذهبی هستند. مسلمانان هر ساله مراسم ویژه‌ای را برای بزرگداشت پیامبر اسلام (ص) را در مساجد این کشور برگزار می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا بین الملل قرآن ایکنا زن اسلام حضرت زهرا جامعه المصطفی باوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۳۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیسی قلی‌پور درگذشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او متولد سال ۱۳۲۱ در روستای گودعلی سلاخ در ۱۸ کیلومتری شمال غرب بجنورد و از آخرین بازماندگان بخشی های شمال خراسان بود.

عیسی بخشی علاوه بر نوازندگی دوتار، خواننده قهاری نیز بود. وی که اصالتاً ترک زبان است علاوه بر آوازی که به زبان مادری‌اش می خواند به زبان کردی خراسانی نیز آواز می خواند.

این هنرمند پیشکسوت که از راه کشاورزی و نیز نوازندگی در مراسم و مجالس امرار معاش می کرد تاکنون شاگردان زیادی تربیت کرده که علاوه بر فرزندانش محمود احمدی، محمد طاهری، مهدی گوهری و ناصر پهلوان را می توان نام برد.

وی در جشنواره های بین المللی، ملی و استانی بارها خوش درخشیده بود و همچنین نشان درجه یک هنری را نیز دریافت کرده بودند.

مراسم تشییع این هنرمند فردا ساعت ۱۰ از مقابل سالن گلشن بجنورد انجام می شود.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902736

دیگر خبرها

  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • تجلیل از مربیان نمونه عقیدتی سیاسی در مشهد
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • بزرگداشت شهدای مدرسه فیضیه در قم
  • عیسی قلی‌پور درگذشت
  • مراسم بزرگداشت سردارشهیدجواددوربین درانزلی برگزار می شود