Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@09:19:11 GMT

معرفی بقعه سیدعنا پاتاوه

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۵۴۹۴

معرفی بقعه سیدعنا پاتاوه

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، بقعه متبرکه سیدعنا(عنایت الله) در وسط قبرستان متروکه قدیم در ضلع شمال روستای سیدعنا که گاه منج هم نام می برند، از توابع بخش پاتاوه شهرستان دنا که بیش از 5 کیلومتر با زیارتگاه محمود طیار و 100 کیلومتر با شهر سی سخت فاصله دارد، واقع شده است.
روستای عنا
روستای عنا از شمال به دشت بز و ده پائین و جاده اصلی شهنیز به دوبند دلی تنگو از جنوب به روستای دوراه و کوه دلی تنکو و رودخانه نیلوفر، از مشرق به رودخانه شهنیز و کوه کهر و از مغرب به روستای دلی تنگو و روستای درب کلات(محل آستان مقدس امامزاده محمود طیار) محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کوه شورم در ضلع شمالی و جنوب غربی و رودخانه خرسان در فاصله 200 متری روستا روان است.
بنای قدیمی بقعه
بنای بقعه به‌ نقل ازمحلیان قدیمی بوده که به علت متروکه بودن عمارت آن در سال 1326(ه.ق) توسط شخص خیری بنام کربلایی علی کرم ساکن سمیرم با سنگ و گچ بازسازی و بازپیرایی شد بنحوی که شخصا گچ معدن را پخت کرده و پس از تافتن و کوبیدن، عمارت 4*4 متری بر روی مقبره احداث کرده است.
توضیحاتی درخصوص بنای جدید بقعه
بنای جدید در سال 1370(ه.ش) توسط اهالی روستای مزبور پس از تسطیح قسمتی از قبور اطراف بقعه و تخریب عمارت قدیم با وسعتی بیشتر با سنگ و سیمان احداث و بر فراز آن گنبدی کلاه خودی کوتاه استوار شده است.در زیر آن مرقد مطهر که در سال‌های اخیر ضریح چوبی در ابعاد 1*1.5*1 متر توسط شخص خیری از روستای قلعه سوخته چهارمحال بختیاری که آن را بر بار قاطر به این مکان حمل کرده بود، بر روی مقبره نصب شده است.
شجره‌نامه امامزاده
درباره شجره و نسب این بزرگوار سند متقن و معتبری ملاحظه نشده، بنا به قول روستائیان و اعتقادات منطقه‌ای یکی از فرزندان امامزاده محمود طیار(در فاصله 5 کیلومتری) است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کهگیلویه و بویراحمد اجتماعی بقعه متبرکه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۵۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ گروه خبر از تحریریه، امروز به روستای فوشه شهرستان فومن رفتند و گلایه مردم این منطقه را در خصوص جاده نامناسب و پُر از دست انداز این روستا شنیدند.

آسیب به خودرو‌ها، رفت و آمد پر زحمت مردم و مشکل برای انتقال محصولات روستاییان تنها بخشی از مشکلات مطرح شده از سوی مردم روستای فوشه بود.

دیگر خبرها

  • اوضاع روستای «پزم تیاب» چابهار بعد از سیل
  • قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی