Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@04:13:46 GMT

دخالت منفی والدین علل بروز اختلافات خانوادگی

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۷۵۸۲

دخالت منفی والدین علل بروز اختلافات خانوادگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، سیدابراهیم محجوب در نشست خبری درجمع خبرنگاران اظهارداشت:این اختلافات به دو شکل است که یکی از این اختلافات منجر به ارائه دادخواست طلاق می شود و برخی از اختلافات نیز به آن مرحله نمی رسد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: برای کاهش خشونت و کنترل خشم در سطح استان، کارگاه های ضمن خدمت برای معلمان مدارس استان با هدف کسب 23 مهارت به منظور انتقال این مهارت ها به دانش آموزان و والدین آنان طی سال جاری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محجوب با اشاره به افزایش حاشیه‌نشینی در سه شهر شیروان، اسفراین و بجنورد افزود: متاسفانه برخی از معابر حاشیه شهر بجنورد به گونه‌ای است که اگر حادثه‌ای که در آن محله رخ دهد امکان تردد وجود ندارد چراکه وضعیت آسفالت و روکش آن قابل قبول نبوده و طول کوچه‌ها بعضاً به هفت کیلومتر نیز می‌رسد.

معاون اجتماعی وپیشگیری اداره کل دادگستری خراسان شمالی افزود: این طرح در راستای کاهش خشونت در استان انجام می‌شود که دانش‌آموزان به محض ورود به آموزشگاه مورد غربال قرار گرفته و چنانچه دانش‌آموزی نیاز به درمان داشته باشد سریعاً مورد معالجه قرار می‌گیرد.

محجوب در ادامه با بیان اینکه طی 11 ماهه امسال دو هزار  و 400 پرونده درخواست طلاق به دادگاه های استان ارجاع شدند، گفت: زوجین  328 پرونده ( 13.7 درصد ) درخواست طلاق، پس از اینکه به مراکز مشاوره خانواده ارجاع و از مشاوره های آنان بهره مند شدند، از درخواست طلاق خود انصراف دادند و میان این زوجین سازش بادوام برقرار شد.

این مقام‌مسئول همچنین از اجرای طرح نماد ( نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در استان با هدف کاهش خشونت در دانش آموزان در معرض آسیب در شش مدرسه در شهرستان بجنورد و شش مدرسه در شهرستان اسفراین با همکاری معاونت اجتماعی دادگستری استان و ادارات کل آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد، فنی و حرفه ای و دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در سال آینده نیز این طرح در سایر شهرستان های خراسان شمالی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی سبب ایجاد اختلافات خانوادگی در خانواده ها شده است، گفت: فضای مجازی یکی از این علل است، در حقیقت سواد رسانه ای در جامعه بسیار پایین است و از سوی دیگر به جای اینکه در ابتدا سواد رسانه ای را در جامعه افزایش دهیم و بعد از آن فضای مجازی را وارد می کردیم، برعکس عمل کرده ایم.

وی درپایان از اجرای طرح کرامت توسط بسیج در محلات آسیب‌دیده و حاشیه شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای طرح کرامت، بسیج در محلات آسیب دیده و حاشیه شهر، خرده فروشان و عمده فروشان مواد مخدر را شناسایی کرده و معتادین را نیز به کمپ های ترک اعتیاد معرفی می‌کند که تاکنون 8 کارگاه آموزشی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برای خانواده ها در محله جوادیه بجنورد برگزار شده است.

انتهای خبر/

منیژه سهرابی رادخبرگزاری برنا

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم خراسان شمالی خشم طلاق والدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روزهای اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • دو روی سکه معلم بلاگری/کاهش هوش هیجانی دانش آموزان با تولید محتوا از آن‌ها
  • کاهش رشد منفی موالید سالیانه در گیلان
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی