Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مجتبی شاکری پیش از ظهر امروز در گردهمایی کانون‌های مساجد شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: کانون‌های مساجد به عنوان سنگر و دژ محکمی هستند که در مساجد فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهرستان بر عهده این کانون‌ها است و در طول سال فعالیت‌های چشمگیری را از آن‌ها شاهد و ناظر هستیم، خاطرنشان کرد: حضور بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای این کانون‌ها در دهه فجر و مراسم نمادین ورود حضرت امام (ره) یکی از فعالیت‌های برجسته کانون‌های مساجد شهرستان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرماندار خلیل آباد کاهش آسیب‌های اجتماعی را یکی از دغدغه‌های مسئولان در کنار فعالیت‌های اقتصادی دانست و تصریح کرد: نقش کانون‌های مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی، یک نقش محوری است.

وی با تاکید بر اینکه هرچه جوانان ارتباط بیشتری با مساجد داشته باشند قطعاً شاهد کاهش اسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه و شهرستان خواهیم بود، اذعان کرد: کانون‌های مساجد به عنوان یک دژ مستحکم در برابر هجمه دشمنان قرار گیرند و باید با تنوع برنامه‌ها و خرد جمعی، مساجد را به عنوان اتاق فکر برنامه ریزی فرهنگی در سطح شهر و روستا مطرح کنند و جوانان را برای برنامه ریزی فعالیت‌های خود به کارگیری کنند.

شاکری با بیان اینکه روحانیون در کنار مدیران کانون‌های مساجد نیز نقش مهمی را بر عهده دارند و همه باید با وحدت و همدلی به تناسب شهر و روستا برای فعالیت‌های فرهنگی تلاش کنیم، عنوان کرد: اگر در روستایی سرقت، طلاق یا بزه کاری‌های اجتماعی دیگری دارد باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد در جهت کاهش آن‌ها گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت محکم‌تر کردن پایه‌های اعتقادی و فرهنگی جوانان حرکت کنیم، تشریح کرد: فضای مجازی نیز یکی دیگر از ابزار‌هایی است که اگر از آن درست استفاده نشود می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه دشمن برای فاصله انداختن بین جوانان و مساجد برنامه دارد، ابراز کرد: حضور جوانان در مساجد باید پر رنگ باشد و در این زمینه از ظرفیت بسیج، سپاه و روحانیون و … استفاده شود و در سطح مساجد فعالیت‌های فرهنگی بیشتری انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح شهرستان نیز بار فرهنگی و معنوی بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی را به دوش می‌کشند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۸۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مهدی ملکی روز شنبه در نشست کارگروه ساماندهی کودکان کار و خیابان آذربایجان شرقی، با تاکید بر لزوم نظارت ویژه در حوزه آسیب اجتماعی و اکتفا نکردن به گزارش عملکردها، افزود: آثار و نتایج عملکردها باید در صحنه میدان دیده شود.

وی تاکید کرد: باید به بدنه شورای اجتماعی استان‌ها توجه شود تا میزان اثربخشی اقدامات مورد بررسی و در صورت نیاز مورد بازنگری و بازبینی قرار بگیرد.

وی بر ضرورت تقویت برنامه‌های تحولی و کارآمد در حوزه آسیب‌های کودکان و نوجوانان تاکید و اظهار کرد: کارگروه کودکان کار و خیابانی شورای اجتماعی وزارت کشور که از ۶ ماه قبل فعالیت خود را شروع کرده است، در حوزه پیگیری مصوبات شورای اجتماعی کشور و ناظر به مساله کودکان کار و مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد، فعالیت دارد و به دنبال ارزیابی اقداماتی است که دستگاه‌های اجرایی و خدماتی انجام می‌دهند.

ملکی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و در نهایت تهیه و ارائه گزارشی جامع از وضعیت کودکان کار و خیابانی در استان‌ها را جزو تکالیف این کارگروه عنوان کرد.

وی بر بازنگری و بررسی میزان اثربخشی اقدامات تاکید کرد و ادامه داد: در این میان یکی از اولویت‌های مهم بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی فعال، سمن‌ها و مؤسسه‌های خیریه و گروه‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

ملکی استفاده از تجربیات، ایده‌ها و مدل‌های مختلف تشکل‌های مردمی و مردم نهاد برای برون رفت از مشکلات کودکان کار را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: مشکلات و چالش‌ها و دغدغه‌های این حوزه پیگیری شود و با رفع موانع موجود به دنبال ارتقای کیفی و کمی آنها پیش برویم.

وی از آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان کار یاد کرد و گفت: الگوبرداری و بهره‌مندی سایر استان‌ها از تجربه‌های موفق آذربایجان شرقی در حوزه‌های اجتماعی ضروری است.

ملکی ادامه داد: آذربایجان شرقی و تبریز در زمینه پیشگیری از آسیب‌های کودکان کار، سامان‌دهی و مواجهه با این پدیده جزو بهترین‌ها بوده و از ظرفیت‌های مردمی بسیار وسیعی برخوردار است.

وی اظهار کرد: برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های فعال در حوزه کودکان کار باید شبانه روز تلاش کنیم تا مأموریت‌ها و تکالیف ذاتی خود را با کمترین مانع انجام دهند و به موازات آن ظرفیت‌های مردمی نیز مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد تا دغدغه کمتری در حوزه‌های اجتماعی کشور وجود داشته باشد.

کد خبر 6097641

دیگر خبرها

  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • فعالیت‌های پرورشی در مدارس تقویت خواهد شد
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها