Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:55:28 GMT

کشف مواد محترقه دست ساز در اردبیل افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۹۱۳۲

کشف مواد محترقه دست ساز در اردبیل افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: امسال کشفیات مواد محترقه دست ساز و سنتی در این استان در مقایسه با پارسال بیش از 100 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا ، سردار هوشنگ حسینی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه مواد محترقه دست ساز بسیار خطرناک بوده و صدمات غیرقابل جبرانی برای جوانان و خانواده ها دارد، به والدین و خانواده ها توصیه کرد که در این ایام بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه پلیس با شادی جوانان و مردم مخالف نیست، افزود: پلیس مخالف حرکات خطرناک برخی افراد بوده و با برهم زنندگان نظم و آرامش مردم و جامعه به شدت برخورد خواهد کرد.
وی اظهار داشت: امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال کشفیات مواد محترقه صنعتی پلیس در استان اردبیل 87 درصد کاهش و تعداد دستگیر شدگان نیز 42
درصد داشته است.
او با بیان اینکه پارسال 143 نفر در استان بر اثر مواد محترقه دچار آسیب و صدمه شدند، بیان کرد: متاسفانه یک نفر نیز بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت.
وی از اجرای طرح ویژه پلیس استان در چهارشنبه سوری آخر سال با هدف ایجاد نظم و امنیت برای شهروندان و جلوگیری از هرگونه خطرات احتمالی برای مردم خبر داد و اضافه کرد: امسال هیچ گونه خسارتی به اماکن دولتی و شخصی در استان گزارش نشده است.
وی شعار امسال پلیس در آستانه عید نوروز را ' نشاط بهاری - نظم و قانون مداری' ذکر کرد و گفت: خودرو رانندگانی که در ایام نوروز حرکات مخاطره آمیز داشته و باعث سلب آرامش و آسایش دیگران شود توقیف و به پارکینک انتقال داده خواهد شد و تا پایان تعطیلات در آنجا خواهد ماند.
سردار حسینی با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس گفت: در تعطیلات نوروز در مجموع در هر روز 608 واحد گشتی و 573 تیم با هزار و 338 نفر در نقاط مختلف استان به هموطنان خدمت رسانی خواهند کرد.
فرمانده انتظامی استان اردبیل همچنین از تشکیل قرارگاه نوروزی در استان خبر داد و افزود: مردم و مسافران می توانند در صورت نیاز با شماره تلفن های 21821233 -045 و 33233935-045 تماس گرفته و مسائل و مشکلات خود را بیان کنند.
وی از آغاز اجرای طرح نوروزی پلیس راه با هدف تامین امنیت جاده ای با شعار 'پرهیز از خطر - آرامش در سفر' در جاده های این استان خبر داد.
او اظهار داشت: این طرح از 25 اسفندماه شروع و تا 17 فروردین سال آینده به مدت 22 روز در جاده های استان با اولویت راه های منتهی به مکان های گردشگری ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: در طرح نوروزی امسال رویکرد اول پلیس راه استان اردبیل اقناعی، ایجابی، ارشادی و تذکراتی است و رانندگانی که تخلفات آنها عمدی نباشد پلیس به جای جریمه برگه های ارشادی به رانندگان خواهد داد.
وی افزود: پلیس راه و پلیس راهور استان جریمه محور نبوده بلکه به صورت نامحسوس رفتارهای ترافیکی رانندگان را در طول مسیر رصد خواهد کرد و رانندگانی را که اصول و قواعد راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند با اهدای کارت هدیه تشویق خواهند شد.
او با بیان اینکه اردبیل یکی از استان های امن در کشور است، ادامه داد: امسال سرقت های خشن مانند راهزنی و سرقت از طلا فروشی در استان رخ نداد.
سردار حسینی به کاهش چهار درصدی سرقت خودرو و هشت درصدی سرقت موتور سیکلت در استان اشاره کرد و گفت: 82 درصد سرقت ها در استان سرقت خرد و 18 درصد هم سرقت مهم بوده است.
فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: در سال جاری 70 درصد سرقت ها در استان توسط پلیس کشف شده و و تعداد سارقان دستگیر شده نیز 24 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال شرارت، چاقو کشی و قمه کشی در استان چهار درصد کاهش داشته اما وقوع قتل 44 درصد افزایش دارد.
وی اضافه کرد: هر روز به طور میانگین هزار و 912 بار با شماره 110 پلیس در استان مردم تماس می گیرند که 865 مورد آن منجر به عملیات می شود.
وی ادامه داد: با تلاش مرزبانان استان امسال در مقایسه با سال گذشته کشفیات مواد مخدر از نوع هرویین، شیشه و قرص های روانگردان بیش از 100 درصد افزایش داشته است.
سردار حسینی گفت: در تصادفات خسارتی زیر 90 میلیون ریال نیازی به کروکی پلیس نیست و رانندگان می توانند با مراجعه به بیمه خسارت وارده را دریافت کنند.
فرمانده انتظامی استان اردبیل مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با سرقت، تلاش برای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای برون شهری و درون شهری، ایجاد تحول در کلانتری ها و پاسگاه ها و صیانت از نیروها و کارکنان را از جمله اولویت های نیروی انتظامی استان ذکر کرد.
6130/6018