Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - رئیس شورای شهر مهریز با بیان اینکه سرو 2500 ساله این شهر بعد از سرو ابرکوه دومین موجود زنده استان یزد است، گفت: طبیعت اطراف آن برای حضور و پذیرایی از مسافران نوروزی، گردشگران داخلی و خارجی آماده‌سازی شد.

مهدی زارع بیدکی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سرو که در محله منگاباد مهریز قرار دارد با بیش از 30 متر ارتفاع و هفت متر قطر، دارای پارک مناسبی برای استفاده مسافران است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: به اعتقاد مردم این سرو زیبا و تاریخی را فردی به نام «منگ » در کنار قنات اصلی محله غرس کرده است .
زارع بیدکی از مسافران و میهمانان نوروزی خواست در سفر به این شهر از این سرو و آثار تاریخی و طبیعی منطقه دیدن و از آب‌وهوای مناسب استفاده کنند.
مرکز شهرستان 55 هزار نفر مهریز به‌عنوان باغ شهر تاریخی و فرهنگی در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد و در کنار جاده اصلی تهران - بندرعباس واقع‌شده است .
در این شهرستان تاکنون 600 اثر تاریخی و طبیعی شناسایی‌شده است که حدود 100 اثر برای مراقبت و محافظت ثبت آثار ملی شده است.
7541/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سرو كهنسال بازديد مسافران مهريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۳۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مردم مهریز از کشتی‌گیرقهرمان ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید ابوالفضل حسینی کشتی گیر قهرمان ایران و مسعود نصیریان سرمربی وی که موفق به کسب مقام قهرمانی شد به گرمی استقبال کردند.


سید ابوالفضل حسینی کشتی گیر مهریزی حریفان نامدار خود را از تهران و مازندران شکست داد و به مسابقات آسیایی راه یافت.


سید ابوالفضل حسینی در مسابقات مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی نونهالان ایران جهت اعزام به مسابقات آسیایی پس از دو برد ۱۰ بر صفر و یک ضربه فنی برابر حریفانی از قم، گیلان و تهران در نیمه نهایی برابر کشتی گیر مازندرانی با نتیجه ۱۱ بر یک به برتری دست یافت.


وی، در فینال نیز کشتی گیر کرمانی را با ضربه فنی شکست داد و ضمن کسب عنوان قهرمانی مسافر مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشور اردن شد.
مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشور اردن در اواخر خرداد ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • پذیرایی بد: فرانسوی‌ها روی اعصاب دورتموندی‌ها (عکس)
  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • برگزاری اجتماع «فرمانده مهدی» در مهریز
  • اینجا آثار تاریخی را با زباله تزئین می‌کنند!
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • دستگیری عاملان تیراندازی در علی آباد کتول
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • پذیرایی «شایسته» از عادل فردوسی پور
  • استقبال مردم مهریز از کشتی‌گیرقهرمان ایران