Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@09:59:19 GMT

بیش از ١٠٠٠ نسخه کتاب به کتابخانه های ماکو اهدا شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۵۳۲۸

بیش از ١٠٠٠ نسخه کتاب به کتابخانه های ماکو اهدا شد

رئیس کتابخانه های عمومی ماکو گفت: بیش از ۱ هزار جلد به کتابخانه های ماکو اهدا شد است.

صابر عبدالله زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، با تاکید بر اجرای طرح جمع آوری کتابهای راکد از خانه به کتابخانه افزود: امسال این طرح فرهنگی برای اولین بار در شهرستان اجرا شد که در صورت عدم استفاده از کتابها آنها را جهت بازیافت به مرکز انتقال داده شده که بیش از ۱ هزار جلد کتاب در این طرح جمع آوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیشتر عناوین کتابهای اهدا شده در این طرح را ادبی، دینی، تاریخی و رمان یاد کرد و افزود: این طرح مورد استقبال خوب مردم شهرستان قرار گرفته است.

رئیس کتابخانه های عمومی ماکو در ادامه همچنین با تاکید براینکه ۷۲ هزار جلد کتاب با ۴۸ هزار عنوان در کتابخانه عمومی شهرستان ماکو موجود است تصریح کرد: بیش از ٥ هزار نفر نیز عضو کتابخانه های عمومی شهرستان ماکو هستند.

عبدالله زاده همچنین از برگزاری طرحهای نوروزی کتابخانه های ماکو خبر داد و گفت: مسابقه کتابخوانی دسته جمعی، نشست تحلیلی کتابخوانان، با هم بخوانیم و بنویسیم ویژه کودکان از جمله برنامه های کتابخانه های ماکو است که از ۵ لغایت ۱۷ فروردین اجرا خواهد شد.

وی هدف از اجرای این برنامه ها را نیز در راستای فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ کتابدوستی در بین جوانان و نوجوانان عنوان کرد.

رئیس کتابخانه های عمومی ماکو از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و ادبی در این شهرستان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: به کمک انجمن کتابخوانان ماکو کلاسهای دوره خوانی دیوان حافظ، دیوان شهریار و غیره برای رده سنی بزرگسالان و کلاس های داستان گویی، اوریگامی، سفالگری، انشاء و املاء نویسی و غیره برای رده سنی نوجوانان و نونهالان در این کتابخانه برگزار می شود که نونهالان در این کتابخانه ها با کمک اساتید شعر و ادب شهرستان، نحوه صحیح مطالعه، نوشتن و قصه گویی، شعرخوانی را به صورت کاملا رایگان و در طول هفته فرا می گیرند.

وی با بیان اینکه اکثر عناوین موجود در کتابخانه های شهرستان ادبیات، تاریخی و دینی است گفت: کتابخانه آیت الله کاشانی ماکو نسبت به سایر کتابخانه های سطح شهرستان از بیشترین آمار کتاب موجود برخوردار است.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ادبیات برنامه های متنوع فرهنگی جوانان و نوجوانان شعر کتابخانه های عمومی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبائی برگزار می‌شود.

محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

علاقه‌مندان به شرکت در "ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب" می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.

آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی