Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدرضا پورمحمدی  استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای فرهنگی، اجتماعی احیای دریاچه ارومیه، اظهار داشت: برآیندی که از احیای دریاچه ارومیه انجام شده، نشان دهنده بهبود شرایط و قابل قبول بودن اقدامات است و اگر بسترسازی های‌موجود نبود، به یقین امروز افزایش تراز دریاچه را شاهد نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جنبه فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه را بسیار مهم دانست و گفت: در احیای دریاچه هم مسئولان و هم مردم دخیل هستند و باید با هماهنگی و مساعدت یکدیگر این مهم را به سرانجام برسانند.

پورمحمدی راه‌اندازی کمپین‌های مختلف از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد در خصوص احیای دریاچه ارومیه را مهم و حرکتی بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: در کنار اینها، شایسته است با تولید مستندی در چندین بخش مردم را با اقدامات انجام شده برای احیای دریاچه ارومیه آشنا کرد.

دبیر ستاد استانی احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در حالی که حجم آب دریاچه ارومیه سال گذشته یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون مترمکعب بود، اما با توجه بارندگی‌های خوب اخیر و ورود بیش از ۵۶۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه، هم اکنون حجم آن به ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

خلیل ساعی با بیان اینکه تراز دریاچه هم نسبت به پارسال حدود ۲۴ سانتیمتر افزایش یافته است، افزود: همچنین وسعت آن هم از ۲ هزار و ۲۰۸ کیلومتر مربع به ۲ هزار و ۴۸۲ کیلومترمربع رسیده، یعنی ۲۷۴ کیلومتر مربع به وسعت دریاچه ارومیه افزوده شده است.
وی با اشاره به تخصیص ۷۲۴ میلیارد تومان اعتبار به آذربایجان شرقی برای اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه گفت: این در حالی است که تاکنون فقط ۴۲ درصد این اعتبار یعنی ۳۰۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: با وجود کمبود نقدینگی، همه دستگاه‌های مربوط در استان، همچنان به فعالیت خود در این حوزه ادامه داده اند.

به گفته ساعی، امسال از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه به دستگا‌های مرتبط در آذربایجان شرقی در مجموع ۱۳۸ میلیارد تومان پرداخت شده است که یک میلیارد تومان سهم دستگاه‌های فرهنگی، ۲۳ میلیارد تومان سهم آب منطقه ای، ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سهم جهاد کشاورزی و ۱۰۱ میلیارد تومان هم سهم آب و فاضلاب شهری است.

انتهای پیام / ا

جلسه شورای فرهنگی، اجتماعی احیای دریاچه ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۶۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌غربی در حاشیه بازدید از تالاب سولدوز شهرستان نقده با اشاره به تأمین حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه در سال آبی جاری گفت: در سال آبی جاری، ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه رهاسازی شد که ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از میزان حقابه مصوب، رهاسازی‌شده است.

سعید شهند، با بیان اینکه پس از ۲۰ سال تالابهای درگه سنگی، طالقان، قوپی بابا علی، گرده قیط و ممیند آبگیری شده است، افزود: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت زیست محیطی تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالابها هستیم.

شهند اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تابستان امسال نیز حقابه سه تالاب شورگل حسنلو، سولدوز و کانی برازان شهرستان تأمین خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟