Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@00:35:36 GMT

امسال500 هکتار به باغات موز کنارک افزوده شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۷۶۰۹

امسال500 هکتار به باغات موز کنارک افزوده شد

محمد سعید اولیایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه هزار و 500 هکتار از سطح باغات کنارک به کشت موز اختصاص داشت که هم اینک به چهار هزار هکتار افزایش یافته است.
وی متوسط برداشت موز در کنارک را 35 تن در هکتار عنوان کرد و افزود: این شهرستان رتبه نخست تولید موز کشور را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی کنارک گفت: موز تولیدی این شهرستان به دلیل بازار پسندی بالا علاوه بر تامین نیاز سیستان و بلوچستان به استان های دیگر کشور نیز ارسال می شود.
وی خاطر نشان کرد: شهرستان کنارک دارای 11 هزار و 500 هکتار زمین زراعی و باغی است که هشت هزار هکتار آن زمین زراعی و بقیه را باغات شامل می شود.
اولیایی افزود: سالانه 85 هزار تن محصولات زراعی و 45 هزار تن محصولات باغی در کنارک تولید و روانه بازار مصرف می شود.
به گزارش ایرنا شهرستان کنارک با 2 بخش مرکزی و زرآباد دارای چهار دهستان کهیر، زرآباد غربی، جهلیان و زرآباد شرقی است.
این شهرستان ساحلی با 11هزار و 567 کیلومتر مربع وسعت، 98 هزار و 212 نفر جمعیت در 640 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده است.
7316**3213
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 جهاد کشاورزی زمین سیستان و بلوچستان عمان موز 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۷۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اجرای طرح اضطراری برای حل مشکل بی‌آبی ۲۸ روستای سیلزده مجتمع بندینی زرآباد خبر داد و افزود: ناوگان آبرسانی سیار در سطح این شهرستان فعال است.

علیرضا قاسمی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در بازدید از مناطق سیل زده اظهارکرد: سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و طوفان بی‌سابقه‌ باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد، به طوری‌که ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستاهایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستاها و شهرهای درگیر اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای ‌طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.

وی از فعالیت تانکرهای آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد