Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: توسعه بخش کشاورزی می ‌تواند با ایجاد فرصت های شغلی جدید موجبات ارتقای اقتصاد ی مردم این استان را فراهم کند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی روز سه شنبه در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: شرایط سیستان و بلوچستان به گونه ای است که با بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه موجود می‌ توان شاهد شکوفایی کشاورزی این استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه زاهدان پیگیری مستمر اجرای طرح‌های اشتغالزا و تسریع در اتمام طرح ها دردست اجرا را خواستار شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: شرایط آب و هوایی فرصت ممتازی در اختیار دست اندکاران بخش کشاورزی این استان قرار داده تا با برنامه ریزی توسعه همه جانبه را برای رسیدن به خودکفایی دنبال کنند.
غلام حیدر زورقی افزود: طرح‌ های بزرگ و هوشمندانه ای در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان برای بهره گیری از ظرفیت های آب و خاک در راستای توسعه فعالیت‌های زراعی، باغی، دامی و شیلاتی درحال اجراست.
وی اجرای طرح بزرگ انتقال آب با لوله به دشت سیستان، اجرای 100هزار هکتار سیستم های نوین آبیاری در جنوب سیستان و بلوچستان، طرح‌های شاخص گلخانه ای و پروژه های دامپروری و طیور در سطح این استان را نشان از توجه ویژه رهبر معظم انقلاب و دولت خدمتگزار به توسعه بخش کشاورزی این نقطه از ایران اسلامی برشمرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان حمایت همه مسئولان از کشاورزان و دامداران را در تحقق اهداف توسعه ای بخش کشاورزی این استان خواستار شد.
به گزارش ایرنا بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان با دارا بودن ظرفیت های فراوان در تولید انواع محصولات گرمیسری، نیمه گرمسیری و سردسیری 70 درصد معیشت مردم مرزنشین این استان را به خود اختصاص داده است.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي ظرفيت هاي كشاورزي امام جمعه زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۳۰ هزار و ۲۴۶ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۵۳۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
عباس اشکانی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت حدود ۴۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل این محصول استراتژیک در سطح استان پیش بینی شده است و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک میکنند.
اشکانی افزود: شهرستان‌های دلگان با ۱۵ هزار تن و بمپوربا هشت هزار تن بیشترین گندم تحویلی به مراکز خریدرا به خود اختصاص داده اند.

دیگر خبرها

  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان