Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی حسینی صبح چهارشنبه در نشست توجیهی مبلغین بومی طرح آرامش بهاری بیان داشت: استان همدان دارای ۱۷۸ مرقد مطهر از فرزندان اهل بیت (ع) در مناطق شهری و روستای و بین جاده‌ای است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژه برنامه‌های اوقاف و امور خیریه همدان در ایام نوروز برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه است کمااینکه در سال‌های گذشته شاهد استقبال فراوان مردم شهر و میهمانان همدان در امام زادگان شهر بودیم و در لحظه تحویل سال نیز حضور حداکثری را شاهد بودیم که این نتیجه عملکرد خود مردم همدان به ویژه مسئولان بقاع متبرکه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حسینی بابیان اینکه اگر برنامه‌های فرهنگی خوب اجرا شود مردم جذب این برنامه‌ها می‌شوند، گفت: استان همدان دارای مردمی متدین است و اگر برنامه‌های فرهنگی به خوبی اجرا شود مردم در این برنامه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدان یاد آور شد: یکی از مسائل مهم در اجرای طرح آرامش بهاری توجه به اصول اخلاقی و تبعیت از مأموران امنیتی و حفاظتی است.

حسینی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در سطح ۳۶ بقعه متبرکه استان همدان از ۲۸ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه بیان داشت: طرح آرامش بهاری با اجرای برنامه‌های هدفمند فرهنگی، مذهبی و خدماتی برای زائران و مسافرین نوروزی از روزهای پایانی اسفندماه سال جاری در ۳۶ بقعه متبرکه استان به مرحله اجرا درآمده است.

برپایی منظم نماز جماعت در بقاع متبرکه

وی اضافه کرد: برپایی منظم نماز جماعت در سطح بقاع متبرکه مجری، برگزاری مراسم ویژه برنامه تحویل سال، پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و عطر افشانی قبور شهدایی که در جوار امام زادگان آرمیده‌اند بخشی از برنامه‌های طرح آرامش بهاری به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه توزیع بسته‌های فرهنگی، برگزاری دعای کمیل و ندبه از دیگر برنامه‌های فرهنگی و معنوی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه محسوب می‌شوند، ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز از ظرفیت فرهنگی و معنوی بقاع متبرکه در زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی مانند فرهنگ عفاف و حجاب نیز استفاده خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: برپایی خیمه معرفت شامل پاسخگویی به مسائل شرعی، مسابقات قرآن و کتابخوانی ویژه کودکان و نوجوانان و آشنایی عموم مردم با فرهنگ و برکات وقف از دیگر برنامه‌های نوروزی بقاع متبرکه محسوب می‌شوند که در سطح امامزادگان مجری طرح با حضور روحانیون مبلغ اجرا خواهد شد.

وی افزود: به صورت ویژه در جوار آستان مقدس امام زادگان عبدالله (ع) و شاهزاده حسین (ع) شهر همدان خیمه‌های معرفت به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی خواهند پرداخت.

وی افزود: ۴۶ مبلغ بومی و اعزامی، عهده‌دار ترویج فرهنگ ناب اسلامی همزمان با آغاز بهار طبیعت در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه خواهند بود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد: این مبلغین، علاوه بر ترویج فرهنگ اسلامی، در تمام بقاع متبرکه مجری، عهده‌دار مشاوره تحصیلی، خانوادگی، مذهبی، احکامی و فرهنگ عفاف و حجاب خواهند بود.

وی اضافه کرد: طرح سوالات مذهبی و مرتبط با سنت حسنه وقف و اهدای جوایز در ایستگاه‌های نقاشی کودکان از دیگر برنامه‌های حضور این مبلغین در جوار آستان مقدس امامزادگان در طرح آرامش بهاری سال ۹۸ خواهد بود.

کد خبر 4572576

منبع: مهر

کلیدواژه: امامزاده حجت الاسلام سید علی حسینی اداره کل اوقاف همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست صمیمی جمعی از مدیران ملی و استانی با محوریت شکرانه خدمات ماه رمضان و نوروز و همچنین بررسی برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما، محسن برمهانی معاون سیمای رسانه ملی، محمدحسین کشکولی دبیر شورای معارف سیما، علیرضا زاکانی شهردار تهران، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، سردار محمد رضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع)، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لطفی‌نیاسر مدیرکل صدا و سیمای قم و جمعی از مدیران دیگر از جمله حاضران در این نشست بودند.

در این نشست ضمن تبادل تجربه‌های موفق از برنامه‌های تبلیغی، ترویجی و رسانه‌ای ایام نوروز و ماه رمضان، بر تقویت اقدامات ویژه در حوزه رسانه و تجهیز زیرساخت‌های رسانه‌ای حرم مطهر تاکید شد و مسئولان حاضر آمادگی خود را برای حمایت از برنامه‌های گوناگون حرم مطهر اعلام کردند.

برگزاری جشن‌های دهه کرامت، گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر به صورت سراسری در کشور و به صورت متمرکز در قم از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بوده است.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) از طرف تولیت و دیگر خدام این آستان مقدس، از همراهی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در راستای برگزاری مراسم نوروز و رمضان تقدیر کردند.

کد خبر 6086018

دیگر خبرها

  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • طراوت باران بهاری در دیار هگمتانه
  • چرا «نون خ» و «زیرخاکی»، «پایتخت» نشدند؟!
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد