Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که هیچ مشکلی در تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید مردم وجود ندارد و قیمت و بازار شکر که طی روزها و هفته‌ها با نوساناتی همراه شده بود کنترل شد و هم اکنون آرامش بر بازار این محصول حاکم شده است.

به گزارش ایسنا، طی هفته‌های گذشته وزارت جهاد کشاورزی به نمایندگی از دولت اقدام به تأمین بازار کالاهای اساسی از محل واردات و تولید داخلی کرده است که در این راستا یزدان فیض مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به خبرنگار ایسنا این گونه توضیح داد که از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تن برنج و بیش از ۳۵۰ هزار تن شکر به کشور وارد شده که حدود ۳۰ درصد از آن سهم بخش دولتی بوده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در تأمین کالاهای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد و نوساناتی که اخیر در بازار شکر به وجود آمد از طریق واردات و تولید داخلی کنترل شده و هم اکنون شاهد حاکم شدن آرامش بر بازار این محصول هستیم.

فیض ادامه داد: ممکن است یک تا چند فروشنده سودجویی کنند و شکر را به قیمت‌های بیش از نرخ مصوب به مردم بفروشند اما کلیت بازار شکر وضعیت بهتری پیدا کرده و براساس آخرین آمارهای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان میانگین قیمت شکر در کشور ۴,۷۳۰ تومان بوده است که فاصله چندانی با نرخ مصوب ۴۲۰۰ تومانی این کالای اساسی ندارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید کرد: واردات کالاهای اساسی مثل برنج و شکر تا تنظیم شدن بازار آنها همچنان ادامه دارد و شرکت بازرگانی دولتی ایران به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی تنها وظیفه تأمین این کالاهای اساسی مانند برنج، روغن و شکر را دارد که هم اکنون هیچ مشکلی در تأمین آنها وجود ندارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۷۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها که هفته گذشته به تأیید شورای نگهبان رسیده بود، برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

این قانون مشتمل بر ۶ فصل تعاریف‌، توسعه نظام مالی و سنجش اعتبار و ضمانت‌، تسهیل تأمین مالی از طریق مؤسسات اعتباری، تسهیل تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، تسهیل تأمین مالی خارجی و صدور بسته‌های سرمایه گذاری بدون نام و تأمین مالی از طریق مشارکت و مولد سازی دارایی است.

بر اساس این قانون به منظور توسعه و ترویج الگوهای تأمین مالی، هم‌افزایی نهاده‌ها و روش‌های تأمین مالی، تقویت نظارت یکپارچه در تأمین مالی، توسعه دامنه وثایق و تضامین و تقویت نظام سنجش اعتبار «شورای ملی تأمین مالی» به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون اقتصادی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر دیگر اعضای این شورا هستند.

کد خبر 6096166 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • تامین مالی ۸۰۰ همتی تولید از بورس در سال ۱۴۰۲
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • برای ۴ سال آتی مشکلی برای تامین آب سیستان و بلوچستان وجود ندارد