Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در ویژه برنامه نوروزی شبکه پنج درباره حذف کنکور اظهار کرد: کنکور گاهی افراط و تفریط دارد و در چند رشته و دانشگاه تعداد متقاضیان چندین برابر است و تا زمانی که این پدیده تداوم دارد و افرادی متقاضی هستند با هم رقابت کنند، کتکور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بحثی که دوستان در وزارت علوم دنبال می کند این است که آثار ضد تربیتی دارد و نباید آن را وارد کند، الان بچه ها در کلاس دهم یا هفتم خودشان را برای رقابت در سال های بعد آماده می کنند و در این ۶ سال عمر آنها تباه می شود رود و اگر بحث بر این است که کتکور مخرب برای تربیت است از این منظر است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با برنامه ریزی دقیق در وزارت علوم در زشته محل هایی که تعداد زیاد نیست کار حذف اتفاق افتاد البته گاهی به من انتقاد به این نحوه حذف انتقاد می کنند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر گفت: بسیار زیاد است موضوع را نوشتم و بسیار برای همه ما خاطره انگیز است و حتی اکنون یکی از موضوعاتی که برای تکالیف نوروزی دنبال می کنیم نوشتن خاطره نویسی در ایام نوروز است.

بطحایی ادامه داد: بچه ها در تعلیم و تربیت جدید باید صحبت کردن را یاد بگیرند و نگران آینده نباشند، خوب ببینید و با طبیعت آشنا شوند، در واقع با این آموزه‌ها بچه‌ها را برای زندگی فردا آماده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نظام آموزش و پرورش پیشرفته در دوره آموزش عمومی بچه ها را با این مسیر یاد شده آموزش می دهند، اظهار کرد: در ۹ سال اول آموزش و پرورش کمتر بچه ها را مجبور می کنند فرمول ها را حفظ کنند چرا که هنوز بچه ها به تفکر انتزاعی نرسیده اند اما دانش آموزان باید بیاموزند چگونه با مشکلات مواجهه منطقی داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دنیای امروز با ۲۰ سال قبل فرق کرده است و اگر همان روش های قدیمی را بیارم زیک بچه های ناکارآمدی هستند، الان یک کودک ۲-۳ ساله کار با تلفن همراه را بلد است بناب است آموزش و پرورش باید خود را با شرایط تطبیق دهد.

بطحایی درباره استیضاح گفت: جریان استیضاح برای من یا هر وزیر دیگری ممکن است اتفاق بیفتد و در نتیجه نظر نمایندگان است.

وی ادامه داد: تا زمانی که موانعی لذت یادگیری بجه ها را می گیرد تا زمانی که باشم با آن مقابله می کنم، مدرسه باید محیط نشاط باشد و بچه ها صبح ها برای آمدن به مدرسه باید مشتاق باشند.

درحال تکمیل...

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فرهنگیان اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۶ هزار و ۴۷۱ داوطلب کرمانشاهی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، این آزمون با هدف استخدام مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت، مشاور تخصصی در ۷۶ حوزه آزمون جهاد دانشگاهی برگزار شد.
از این تعداد شرکت کننده ۱۲ هزار و ۴۱۳ داوطلب زن و ۴ هزار و ۵۸ داوطلب مرد بودند.
نتایج آزمون ماه آینده از طریق مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اعلام و واجدان شرایط به مصاحبه دعوت می‌شوند.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آذربایجان شرقی
  • آزمون بزرگ استخدامی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد
  • آغاز برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • رقابت ۱۶ هزار و ۴۷۱ داوطلب کرمانشاهی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند
  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند
  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود/جدول دروس تغییر می‌کند
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان