Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همانطور که می‌دانید شرکت هوآوی به تازگی در کشور آمریکا به عنوان یک شرکت جاسوسی و مختل کننده امنیتی شناخته شده و اتهامات زیادی نیز از طرف شرکت‌ها و دولت این کشور به هوآوی وارد شده است. البته مدیران هوآوی همواره این اتهامات را بی‌اساس می‌دانند، اما این موضوع باعث نشد که پای این شرکت به دادگاه‌های بین‌المللی باز نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این دادگاه‌ها مربوط به شکایت شرکت آلمانی T-Mobile به هوآوی است که به تازگی برگزار شد و شرکت چینی مجددا اتهامات وارد شده به خود را رد کرد.

البته جریان شکایت T-Mobile ربطی به آمریکا ندارد و به سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ بازمی‌گردد، شرکت آلمانی ادعا کرده که هوآوی از فناوری ربات این شرکت به نام Tappy که در آن زمان در حال آزمایش بوده است تصویربرداری کرده و اطلاعات فنی و تجاری آن ربات را به سرقت برده است. به ادعا T-Mobile یکی از کارمندان هوآوی این جاسوسی اطلاعات را انجام داده، همچنین شرکت آلمانی معتقد است که از نقشه‌های طراحی و عناصر ساخت این ربات را نیز تصویربرداری شده است.

این پرونده مربوط به دو شرکت Huawei Device Co. Ltd؛ و Huawei Device USA Inc. از زیر مجموعه‌های شرکت هوآوی است که نمایندگان و وکلای این دو شرکت در محل برگزاری دادگاه حاضر شدند، دادگاه سیاتل با رسیدگی به این پرونده، هوآوی را متهم شناخته و این شرکت را به پرداخت ۴.۸ میلیون دلار غرامت ملتزم کرده است، اما وکلای هوآوی بار دیگر این حکم را رد کردند و درخواست تجدید نظر دادند، با این درخواست هوآوی، جلسه بعدی دادگاه یک سال دیگر در مارس ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد. این یک سال فرصتی است تا هر دو شرکت مدارک دیگری را برای اثبات ادعا‌ها خود آماده نمایند.

در حال حاضر این تنها یکی از پرونده‌هایی است که هوآوی در آن به عنوان متهم شناخته می‌شود، دیگر پرونده‌های این شرکت اهمیت بیشتری نیز دارند و در صورت مجرم شناخته شدن هوآوی در آن‌ها قطعا این شرکت ضرر زیادی خواهد کرد. یکی از این پرونده‌ها شامل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران است که به همین دلیل مدیرمالی ارشد این شرکت در کانادا نیز دستگیر شده است.

حال باید دید وضعیت هوآوی در ادامه به چه صورت خواهد بود، چنین شرایطی نه تنها اعتبار بین‌المللی هوآوی را زیر سوال می‌برد بلکه از نظر مالی نیز این شرکت را در تنگنا قرار خواهد داد. هوآوی تاکنون به صراحت تمامی اتهامات وارد شده را رد کرده، اما در حال حاضر برخی دادگاه‌ها این شرکت را به عنوان مجرم شناخته اند.

بیشتر بخوانید: آمریکا از قدرت گرفتن کشورهای دیگر هراس دارد!

انتهای پیام/

دادگاه هوآوی در سیاتل چگونه پیش رفت؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری هوآوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات قاضی از دادگاه منافقین/ تشریح اتهامات از سوی وکیل

قاضی دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای گروهک تروریستی منافقین گفت: در دور جدید جلسات دادگاه اعضای سازمان مجاهدین اظهارات وکیل شکات درباره اتهامات کادر رهبری و اعضای اصلی سازمان مطرح می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات 104 نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین دیروز (سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه) در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) ریاست دادگاه با قاضی حجت‌الاسلام دهقانی برگزار شد.

قاضی دهقانی با بیان توضیحاتی در خصوص چگونگی برگزاری دور جدید جلسات محاکمه گفت: با توجه به اتمام قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان برابر بند ب و پ ماده 359 قانون آیین دادرسی کیفری، دادگاه باید به شکات یا مدعی خصوصی فرصت بدهد تا اظهارات آن‌ها قرائت شود.

تشریح ماجرای عفو "مسعود رجوی" توسط شاه

وی افزود: در جلسه یازدهم و آغاز دور جدید دادگاه، لایحه وکیل شکات قرائت و در آن مباحثی به جهات تبیین سوء نیتی که شخص متهمِ ردیف دوم [مسعود رجوی] به‌واسطه وابستگی او ـ به ادعایی که وکیل شکات مطرح کرد ـ با ساواک داشت مطرح شد. همچنین و حسب ادعای وکیل شاکی، متهم ردیف دوم در کشتار اعضای سازمان و کشتار مردم دست داشت. از سویی دیگر حسب ادعایی که شکات دارند و مدعی هستند، دست اعضای اصلی سازمان منافقین به لحاظ همکاری با صدام و حزب بعثی که با صدام همراه بود در زمان حمله به خاک مقدس ایران به خون مردم ایران آلوده است و در همراهی با صدام و حزب بعث به قتل عام مردم ایران پرداخته‌اند.

قاضی دهقانی ادامه داد: با توجه به آنچه وکیل شاکی اصرار دارد بیان کند، حضور محمدتقی شهرام و مسعود رجوی در ساختار مرکزی و رهبری سازمان مجاهدین خلق با هدایت و توجه ساواک محقق شده و به واسطه همین هم سازمان مقابل مردم قرار گرفت و کشتار کرد.

وی تأکید کرد: برای دادگاه فارغ از این نکات، اهمیتی که وجود دارد این است که تشکیلات موسوم به مجاهدین خلق (معروف به گروهک منافقین) متهم ردیف اول و مسعود رجوی متهم ردیف دوم متهم هستند و حسب کیفرخواست به قتل عام، کشتار، هواپیماربایی و اقدامات تروریستی متهم هستند و دادگاه باید جلسه به جسله این اتهامات را بررسی کند.

قاضی دهقانی ادامه داد: در این دور از جلسات دادگاه اظهارات وکیل شکات و یا مستندات مطلعین و کارشناسان را در خصوص اتهامات آمده در کیفرخواست استماع می‌کند و تحقیقات لازم را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو / کدام بازیگر زن تتلو را در ترکیه تحریک کرد؟
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد!
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد +جزئیات
  • جزئیات حکم توماج صالحی/ دادگاه انقلاب اصفهان او را به اعدام محکوم کرد
  • در دومین جلسه دادگاه «تتلو» چه گذشت؟ + عکس
  • توضیحات قاضی از دادگاه منافقین/ تشریح اتهامات از سوی وکیل
  • (تصاویر) دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از مجاهدین خلق
  • ببینید | آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین