Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@22:15:13 GMT

23 هزار نفر از عشایر گلستان در سیلاب گرفتار شدند

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۶۱۹۸

23 هزار نفر از عشایر گلستان در سیلاب گرفتار شدند

مدیرکل امور عشایر استان گلستان گفت: ۲۳ هزار نفر از عشایر شرق استان گلستان در سیلاب گرفتار شدند که در چند مرحه با بالگرد برای آن ها امکانات و مایحتاج ضروری ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، رضا علیپوری عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با حضور نماینده مقام معظم رهبری اظهارداشت: 23 هزار نفر از عشایر شرق گلستان در سیلاب گرفتار شدند و در یک مرحله امکانات و مایحتاج ضروری برای آنها توسط بالگرد ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرایط و امکانات به گونه‌ای است که شهرستان گنبدکاووس به تنهایی توان انجام اقدامات لازم را ندارد و همه مدیران باید پای کار باشند.

مدیرکل امور عشایر استان گلستان با بیان اینکه عشایر یا در چادرها و یا خانه های گلی زندگی می کنند،بیان داشت: براثر طوفان و بارش های فراوان چند روز اخیر تمام چادرهای عشایر پاره شده و خانه های گلی آنها تخریب شده است.روز گذشته 18 تخته چادر و امروز 82 تخته چادر به همراه موادغذایی مورد نیاز برای آنها ارسال شد.

احمد ابراهیمی مدیر آب و فاضلاب شهری گنبدکاووس هم در این جلسه اظهارداشت:با تمام مشکلات موجود ناشی از سیلاب،در تامین آب شرب بهداشتی هیچگونه مشکلی پیش نیامد.

مدیر آب و فاضلاب شهری گنبدکاووس افزود: در این چند روز حتی یک مورد قطعی آب شرب در شهرستان گنبدکاووس نداشتیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سیلاب گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند

محمد رحمانی فرماندار آبدانان در بازدید از مناطق عشایری آبدانان اظهار کرد: عشایر شهرستان آبدانان با دارا بودن ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری استان در قالب یک هزار و ۵۶۰ خانوار و جمعیت هشت هزار و ۷۰۰ نفری در رتبه اول نسبت به سایر شهرستان استان ایلام قرار دارد.

وی بیان کرد: بیش از ۴۰۰ هزار راس دام سبک از نوع گوسفند و بز شهرستان آبدانان را به قطب دامپروری استان تبدیل کرده است.

رحمانی بیان کرد: در این بازدید مشکلاتی که متوجه جامعه عشایری شهرستان آبدانان در شرایط فعلی است، دسته بندی و تصمیمات لازم برای حل مشکلات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار آبدانان با اشاره به خدمات دولت سیزدهم به عشایر شهرستان اشاره کرد و بیان کرد: از فروردین ۱۴۰۲ لغایت پایان فروردین ۱۴۰۳ توزیع ماهیانه ۲ هزار کیسه آرد سفید، خرید و توزیع آب شرب سالم رایگان به کی هزذر و ۱۰۰ خانوار کوچرو به ارزش ریالی ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، مرمت، نگهداری و بازگشایی راه‌های عشایری شهرستان با ادوات راه سازی به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، توزیع ۳۸۰ هزار لیتر نفت سفید به عشایر کوچرو شهرستان، تخصیص توزیع ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۸ توسعه شغل دامداری بین ۸۴ نفر و.. برای عشایر شهرستان خدمات انجام شده است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • لحظات نفس‌گیر نجات ۴ مرد جوان گرفتار در سیلاب عربستان (فیلم)
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان