Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:24:54 GMT

عبور از مشکلات کشور نیاز به رونق تولید دارد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۷۳۲۶

عبور از مشکلات کشور نیاز به رونق تولید دارد

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال 98 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید گفت: عبور از مشکلات کنونی کشور نیاز به حمایت از تولید و رونق آن دارد.

علی کاظمی باباحیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید بسیار بجا و مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای دستیابی به رونق تولید 4 شاخص باید مورد توجه مسئولان، برنامه ریزان، دست اندرکاران و فعالان اقتصادی باشد.
کاظمی باباحیدری تصریح کرد: این شاخص ها شامل اعتماد سازی، تسهیل شرایط تولید، تقویت بازاریابی و فراهم کردن زیرساخت ها است.
وی یادآور شد: اعتماد سازی بین مردم باعث پرهیز از دلال بازی و تقویت سرمایه گذاری و پشتوانه فعالیت چرخه تولید می شود.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم اینک نقدینگی چامعه به علت خرید سکه، دلار، طلا، سکه و ارزهای دیگر بسیار بالا رفته است.
وی گفت: به همین علت باید برنامه ریزی هایی برای تبدیل این نقدینگی در راستای تقویت پشتوانه و رونق تولید صورت گیرد.
کاظمی باباحیدری تاکید کرد: فراهم شدن شرایط برای تولید کنندگان، صنعتگران و کارآفرینان به عنوان شاخص دوم دستیابی به رونق تولید محسوب می شود.
وی افزود: در اوضاع اقتصادی کنونی، مشکلاتی وجود دارد به همین علت بسیاری نتوانسته اند فعالیت های خود را ادامه دهند.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مشکلات نباید وارد چرخه کاری شود و برای حمایت از تولید باید بانک ها به تولید کنندگان مهلت و تنفس در بازپرداخت تسهیلات را بدهند.
وی یادآور شد: حمایت و تقویت مالی واحدهای تولیدی تاثیرگذارِ آسیب پذیر مانند کارگاه های محصولات زراعی، شیلات و باغی باید مورد توجه جدی باشد.
کاظمی باباحیدری اظهار داشت: توجه به بازاریابی در سطح ملی، منطقه ای و جهانی به عنوان شاخص سوم تحقق 'رونق تولید' برای دستیابی به اهداف شعار سال جاری مؤثر است.
وی گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری فراهم شدن زیرساخت های تولید به عنوان شاخص چهارم در تحقق شعار امسال را مورد توجه قرار دهند.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در کنار فراهم کردن زیرساخت ها، ارائه مشوق هایی به تولید کنندگان، کارافرینان و صنعتگران می تواند در تسریع عبور از مشکلات اقتصادی تاثیرگذار باشد.
وی افزود: در شرایط سخت کنونی اقتصادی کشور، مسئولان باید در مقابل مردم شریف، صبور و عزیز به خاطر تحمل آنان در برابر مشکلات سر تعظیم فرود بیاورند.
کاظمی باباحیدری تصریح کرد: مردم همواره از تمامی توان خود برای سربلندی کشور و حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران هزینه کرده اند.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی، امسال را به نام سال رونق تولید نامگذاری کردند.
7362/2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي شعار سال 98 رونق توليد چهارمحال و بختياري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس شورای عالی استان‌ها به شفافیت و درستکاری شورا های شهر تاکید کرد و ادامه داد: ۱۲۷ هزار شورا در سراسر کشور مشغول خدمت به مردم هستند که کوچک‌ترین کم‌ و کاستی آن‌ها مورد نقد مردم قرار می‌گیرد.

شهرام دبیری روز شنبه، هشتم اردیبهشت ماه در همایش شوراها به مقام و جایگاه شورا در نظام مردم سالاری تاکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) در جهت ارج نهادن به مردم سالاری به شورای انقلاب دستور تدوین آئین‌نامه تشکیل شوراها برای اداره شهر و روستا ها را دادند و در این راستا نیز یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها است. 

وی تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا به تمامی مشکلات، موانع و نارسایی‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم رسیدگی می‌کنند و مردم انتظارات زیادی از عملکرد صحیح و متعهدانه شوراهای اسلامی دارند.

وی بیشترین مشکل را خطاهای ناشی از عدم اشرافیت به قانون و مقررات اعضای شورا دانست و افزود: در شورای عالی استان طرحی برای آموزش تمامی اعضای شوراها و نظارت بر روند این دوره‌ها در دست بررسی است و در این راستا نیز از مجموعه و اعضای شورای فعال تقدیر و قدردانی کرده و از افرادی که در این حوزه کم‌کاری داشته‌اند مورد تذکر قرار می‌گیرند.

دبیری تصریح کرد: شوراهای عالی استان، شهر، بخش و روستا در اسرع وقت در صحنه‌های مختلف از جمله در سیل، زلزله و موارد بحرانی در کنار مردم حضور پیدا کرده و پیگیر حل مشکلات مردم از طریق شهرداری، فرمانداری و بنیاد مسکن هستند.

وی به نقش شوراهای روستا در حل مشکلات و اختلافات روستاییان تاکید کرد و افزود: در گذشته کدخدای روستا مشکلات و اختلافات را حل می‌کردند ولی امروزه شاهد تحقق این امر به وسیله‌های شوراهای روستا هستیم و همچنین شوراهای شهر نیز ۳۴ وظیفه از جمله انتخاب شهردار دارند.

رییس شورای شهر کلانشهر تبریز از نداشتن درآمد پایدار شهرداری‌ها ابراز گلایه‌مندی کرد و گفت: درآمد پایدار شهرداری‌ها حدود ۱۵ درصد است ولی در کل دنیا ۸۰ درصد درآمدهای پایدار شهرداری ها از طریق عوارض تامین می‌شود. 

وی تحقق شعار سال را وظیفه شوراها دانست و تصریح کرد: یکی از وظایف شوراها برنامه‌ریزی برای مشارکت مردم در امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی است که مطابقت کاملی با تحقق شعار سال دارد و در این راستا نیز باید قدم‌هایی خوبی در این زمینه برداریم.

دبیری تاکید کرد: در برخی از موارد ابزار های اجرایی شورای شهر تعیین نشده‌ است که از مجموعه دولت و استانداری خواستار همکاری و همیاری از طریق فرمانداری‌ها هستیم.

یحیی صدیق جهانی، نماینده شورای برتر استان در این همایش با اشاره به شعار های سالیان گذشته به نقش مردمی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی تاکید کرد و افزود: اقتدار نظام جمهوری اسلامی همواره وابسته به حضور و نقش مردم در همه عرصه‌ها است.

وی اقدامات شورای اسلامی روستای علی بیگلو شبستر تشریح کرد و افزود: آسفالت ریزی، جدول‌گذاری، تجهیز معابر ورودی و خروجی روستا به دوربین‌های مداربسته در راستای افزایش امنیت اجتماعی روستاییان، احداث شهرک‌های صنفی و واحدهای کوچک صنفی، احداث بازارچه، احداث واحدهای مسکونی و واحدهای سازمانی برای اقشار نیازمند و محروم، انتقال دامداری‌ها داخل روستا به خارج محدوده طرح هادی روستایی و مدیریت فاضلاب روستا از جمله اقدامات شورای اسلامی با مشارکت مردمی است.

باقر فلاحی، نماینده شورای برتر استان به تعامل لازم میان اعضای شورا تاکید کرد و گفت: رضایتمندی، اعتماد و اطمینان مردم شهرستان عجبشیر نسبت به شورای شهر و شهرداری مثال زدنی است و این به عنوان سرمایه اجتماعی بزرگ برای ما محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد:  دولت باید موانع و مشکلات اداری را در راستای مشارکت مردم در جهش تولید را برطرف کنند. 

وی به تدوین طرح جامع هویت شهری تاکید کرد و افزود: ما در اکثر شهرها شاهد معضلاتی همچون ترافیک و سدمعبر هستیم که با اجرای این طرح می‌توانیم از اتلاف منابع بیت‌المال جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند