Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@22:54:34 GMT

بهار ۹۸| ماکو شهر دخمه و سنگ با سنت‌های اصیل قدیمی + فیلم

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۳۴۴۴

بهار ۹۸| ماکو شهر دخمه و سنگ با سنت‌های اصیل قدیمی + فیلم

‍‍‍‍‍‍

ماکو شهری است که در میانه دو کوه و در دره ای طویل به درازای ۱۷ کیلومتر و در مجاور رودخانه زنگمار قرار گرفته و نوروز ۹۸ مهیای میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی است. ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ماکو، این شهرستان یکی از شهرهای زیبا و دیدنی در شما استان آذربایجان غربی و آخرین شهرمرزی ایران با ترکیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماکو دقیقا در محدوده ی سر گربه نقشه ایران قرار گرفته و دیوار به دیوار کشور ترکیه است.

ماکو از غرب با ترکیه و از شمال با جمهوری خودمختار نخجوان (جمهوری آذربایجان) و کشور ارمنستان هم مرز است و در فاصله 280 کیلومتری شمال ارومیه و 250 کیلومتری شمال غرب تبریز قرار دارد.

آب و هوای شهر ماکو در زمستان سرد است اما بهار بسیار دل انگیزی دارد.

بهار 98| 2.3 میلیون مسافر در مازندران مقیم شدندبهار 98| 21 هزارمسافر نوروزی در مدارس خراسان جنوبی اسکان یافتندبهار 98| 11800 نفر به پست‌های هلال احمر زنجان مراجعه کردند

با توجه به این که ماکو شهری مرزی بین ایران و ترکیه است و همین طور دومین منطقه بزرگ آزاد در دنیا به شمار می رود، از همین رو مسافران زیادی هستند که بنابر دلایل متفاوتی به سمت این شهر سفر می کنند.

فاصله ماکو تا برخی از شهرها به ترتیب زیر است.

فاصله ماکو تا تهران 875 کیلومتر

فاصله ماکو تا اصفهان 1157 کیلومتر

فاصله ماکو تا اهواز 1388 کیلومتر

فاصله ماکو تا شیراز 1641 کیلومتر

فاصله ماکو تا مشهد 1768 کیلومتر

فاصله ماکو تا بندرعباس 2061 کیلومتر

فاصله ماکو تا زاهدان 2262 کیلومتر

عمارت کلاه فرنگی ماکو، دخمه سنگی فرهاد، تالاب بورآلان، منطقه شکار ممنوع آغگل، روستای گردشگری رند، دریاچه سد بارون، کاخ موزه باغچه جوق،بازار بزرگ مرزی منطقه آزاد ماکو و دهها مکان طبیعی و تاریخی دیگر از جذابیتهای گردشگری ما کو به شمار می آید.

انتهای پیام/

R41361/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد؛ جواد منصوری با اشاره به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها گفت: در این راستا در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، تعیین حد حریم و بستر انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲.۳ رودخانه‌ها با همکاری متولیان امر، دیواره ساحلی احداث شده است، اضافه کرد: رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد مربوط به ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان یزد از مردم استان خواست در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

کد خبر 6093292

دیگر خبرها

  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پرشیا در جاده ماکو بازرگان
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • کایسری و مشکل قدیمی مصدومیت‌های کریمی
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند