Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@09:50:38 GMT

متخلفان قطع درختان جنگلی مریوان شناسایی شدند

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۴۷۶۱

متخلفان قطع درختان جنگلی مریوان شناسایی شدند

شاهرخ محمودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ادامه گشت زنی نیروهای منابع طبیعی از جنگل های محدوده شهرستان و در روز اول فروردین که با شعار 'روز جهانی جنگل' به رسمیت شناخته شده است، حجم زیادی از درختان باارزش جنگلی روستای رشه ده در بخش مرکزی قلع و قمع شده بودند.
وی افزود: با بررسی های به عمل آمده و تجسس نیروهای منابع طبیعی عاملان قطع درختان جنگلی این روستا شناسایی شدند که بعد از تعطیلات نوروزی جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره منابع طبیعی مریوان یادآور شد: جریمه ها بر اساس نُرم جدید مجازات مندرج در ماده 28 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 محاسبه و با متخلفان با اشد مجازات برخورد می شود.
وی سود جویی را عامل اصلی قلع و قمع درختان بلوط زاگرس بیان کرد و گفت: گشت زنی نیروهای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان در تعطیلات نوروز در حوزه و عرصه های منابع طبیعی شهرستان به صورت شبانه روزی ادامه دارد.
محمودی اضافه کرد: طبق برآورد و بررسی های انجام شده بیش از هشت متر مکعب (هشت استر) از درختان جنگلی این منطقه قطع شده اند که توسط خودروهای اداری به اداره منابع طبیعی حمل و انتقال داده شدند.
وی از عموم مردم و طبیعت دوستان خواست هرگونه گزارشات تخریب، تصرف، قطع درختان جنگلی و ذغال گیری از این درختان را به شماره رایگان 1504 اعلام کنند.
شهرستان مریوان با 153 هزار نفر جمعیت در فاصله 120 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354 / 3034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 تعطیلات نوروزی رئیس اداره منابع طبیعی شبانه روزی طبیعت منابع طبیعی و آبخیزداری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۴۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی