Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از یاسوج ،  اینجا پیشاز رسیدن بهار، طبیعت ردای سبزرنگ بر تن کرده و چکاوک ها، هزار دستان و قمریان، نغمه سرایی می‌کنند.

این سرزمین زیبا و دلنشین انسان‌ها را به مهرورزی و همدلی فرا می‌خواند.

در این روز‌ها گردنه شلالدون در مسیر جاده ارتباطی اهواز- شیزار و کهگیلویه و بویراحمد به بنادر جنوب کشور با مناظر بدیع و دلفریبش استراحتگاه هزاران مسافر خسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طبیعت رویایی درختان بادام درسینه کش تپه‌ها لباسی از شکوفه‌های سفید شادی برتن کرده است و به زبان بی زبانی به مهمانان خود خوش آمد می‌گوید.

اینجا تا چشم کار می‌کند سبزه و سبزه زار زمین و کوهسار است و انگارخالق هستی در این طبیعت خیال انگیر فرش زمردین گسترانیده تا جلوه‌ای از بهشت برین را به بندگانش هدیه دهد.

وضعیت بارندگی مطلوب سال زراعی جاری بر رونق بهار و چشم انداز‌های گردنه شلالدون افزوده است.

صادق ماندنی زاده، رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت گفت: منبع ذخیره آب ۲۰۰ متر مکعبی، سرویس بهداشتی، سکو‌های آبخوری، نمازخانه، روشنایی، آلاچیق و سکو‌های نشیمن از جمله زیرساخت‌های ایجاد شده برای رفاه گردشگران در منطقه شلالدون است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: گردنه شلالدون با چهار هزار و ۵۰۰ گردشگری با استقبال فراوانی از طبیعت گردان در این استان در نخستین روز فروردین رو به رو شد.

محمود باقری افزود: ۵۲ هزار و ۷۸۷ نفر از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در روز اول فروردین بازدید کردند.
وی بیان کرد: روز گذشته ۶ هزار نفر به حرم بی بی حکیمه (س) مشرف شدند.

باقری اظهار داشت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون ۸۶ هزار ۸۱۰ نفر در مدارس، هتل ها، پارک ها، کمپ‌های گردشگری و سایر اماکن اقامتی کهگیلویه و بویراحمد اسکان داده شدند.

وی آمار بازدید از مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از روز ۲۸ اسفند تا امروز را بیش از ۹۳ هزار و ۱۰ نفر ذکر کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد افزود: برای آشنایی گردشگران با آئین‌های سنتی مردم جشن‌های نوروزی برای تعطیلات امسال در مناطق مختلف این استان پیش بینی شده است.

او برگزاری نمایشگاه سوغات محلی و صنایع دستی در مبادی ورودی شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در تعطیلات نوروز امسال ذکر کرد.

کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی ۷۲۰ هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده و با استان‌های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.

این استان با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استقبال از مسافران نوروزی است.

حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلالدان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از جمله جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/غ

شلال دان نگین گردشگری شهرستان باشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول هیئت کوهنوردی باشت گفت: در این صعود که دو روز به طول کشید ، ۴۰۰ کوهنورد از سراسر استان حضور داشتند.
قلی پور افزود: این کوهنوردی به مناسبت گرامیداشت اجلاسیه شهدای باشت و همچنین دومین کنگره ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت.

دیگر خبرها

  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • دستان شگفت انگیز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی