Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، در حالی که بازار روی مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین متمرکز شده و در شرایطی که شرایطی که انتشار آمار‌های ضعیف از بخش تولید آلمان و آمریکا نگرانی‌ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی و کاهش تقاضا برای نفت را تشدید کرده است، قیمت نفت روز جمعه حدود ۲ درصد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه تولید کنندگان در اروپا، ژاپن و آمریکا در ماه مارس شاهد کاهش تولید بودند و در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد تنش‌های تجاری بر تولیدات کارخانه‌ای تاثیرگذار بوده است، شاخص‌های اصلی بورس وال استریت روز جمعه شاهد کاهش یک تا ۲ درصدی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۸۳ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش به ۶۷ دلار و ۳۰ سنت رسید و در مجموع معاملات هفتگی مجموعا حدود ۰.۲ درصد کاهش داشت. قیمت نفت برنت روز پنجشنبه به بالاترین رقم در طی ۴ ماه گذشته به ۶۸ دلار و ۶۹ سنت رسیده بود.

قیمت نفت برنت از ابتدای ماه ژانویه تاکنون و به دلیل کاهش عرضه اوپک و متحدانش و همچنین تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: آمریکا در زمینه صادرات نفت و گاز گوی سبقت را از عربستان می‌رباید

قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با ۹۴ سنت معادل ۱.۶ درصد کاهش به ۵۹ دلار و ۴ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت روز پنجشنبه به بالاترین رقم سال ۲۰۱۹ یعنی ۶۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده بود و در هفته گذشته مجموعا ۰.۸ درصد رشد داشت.

جیم ریترزبوش، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «آمار‌های ضعیف منتشر شده از اقتصاد آلمان و فرانسه موجب شد تا ارزش دلار افزایش بیشتری داشته باشد و در عین حال اشتها برای ریسک پذیری را کاهش دهد.»

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر یورو روز جمعه به بالاترین رقم در طی بیش از یک هفته گذشته رسید. تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می‌شود که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

 

قیمت نفت خام آمریکا  با ۱.۶ درصد کاهش به ۵۹ دلار و ۴ سنت رسید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوپک قیمت نفت اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۷۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کوین‌دسک، ارزش بیت کوین در روز گذشته تا کمتر از ۶۳ هزار دلار پایین آمد. اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش تورم و رشد آهسته تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی ارزهای مجازی را تحت فشار قرار داده است.

گزارش اولیه دولت آمریکا در مورد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی تنها ۱.۶ درصد بوده است، یعنی کمتر از ۲.۵ درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند و بسیار پایین‌تر از ۳.۴ درصد رشد در سه ماهه پایانی ۲۰۲۳؛ ادامه تورم بالا در آمریکا سرمایه‌گذاران را در مورد به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره نگران کرده است که می‌تواند بر سرمایه‌های مخاطره آمیز در تمام بازارها تأثیر بگذارد.

شاخص‌های بزرگ سهام آمریکا از جمله s&p ۵۰۰ و نزدک روز خود را با ۲ درصد افت آغاز کردند. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا هم تا ۴.۷۳ درصد افزایش یافته که بالاترین رقم از ماه نوامبر است.

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش ۴ درصدی به ۶۲۸۰۰ دلار رسید و بعد تا ۶۳۷۰۰ بالا آمد. ارزش اتر هم ۴ درصد کاهش یافته و حدود ۳۱۰۰ دلار معامله می‌شود.
اطلاعات اقتصادی آمریکا فدرال رزرو را مستاصل کرده است و سرمایه‌گذاران حالا مطمئن نیستند که نرخ بهره در ۲۰۲۴ کاهش یابد. این اتفاق بازارهای مالی را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کد خبر 6088985

دیگر خبرها

  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد