Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:16:44 GMT

شهرهای مرزی کردستان جز امن‌ترین های کشور هستند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۱۸۱۶

شهرهای مرزی کردستان جز امن‌ترین های کشور هستند

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی و حضور و همراهی مردم شهرهای مرزی این استان جز امن ترین شهرهای کشور هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خوش اقبال شامگاه شنبه در جریان بازدید از مراکز اقامتی، هتل ها و اوژانس بیمارستان رازی بانه با اشاره حضور مسافران و گردشگران خارجی در کردستان اظهار داشت: حضور و اعلام رضایتمندی مسافرین از وضعیت موجود و برخورد مردم نشان از امنیت پایدار در کردستان بویژه شهرهای مرزی کردستان است که علارغم مرزی بودن شهرهای بانه و مریوان جزء امن ترین شهرهای کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ظرفیت های جذب گردشگر در شهرستان بانه گفت: آمار حضور مسافرین در شهرستان بانه نشان از امنیت پایدار در این شهرستان مرزی دارد که ریشه آن در برخورد مردم با مسافرین است مردم ثابت کردند که به نظام و کشورشان پایند هستند.
خوش اقبال ادامه داد:مردم در کنار نیروهای نظامی و انتظامی حضور دارند و این امنیت پایدار با حضور و همراهی مردم و تدابیری که دولت تدبیر و امید در شهرهای مرزی اندیشیده ایجاد شده است که باید برای حفظ آن تلاش بیشتر انجام شود.
وی گفت: از شهرداری ها استان توقع داریم شهرها را برای حضور گردشگران و مسافرین آماده کنند و به نظافت، روشنایی و خط کشی معابر و خیابان ها بیشتر توجه کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان تاکید کرد: مسئولین باید در برخورد با مردم اخلاق را سرلوحه کارهای خود قرار دهند چراکه مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می کنند و شایسته بهترین خدمات هستند.
سرپرست فرمانداری بانه نیز در ادامه اظهار داشت: با آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون 90 هزار نفر مسافر از اقصی نقاط کشور به بانه سفر کردند و 28 هزار نیز در مراکز اقامتی هتل ها، مهمانپذیرها و مراکز اسکان فرهنگیان به صورت شبانه اسکان داده شدند.
محمد امین زاده افزود: برای نظارت و کنترل بر اماکن اقامتی، رستوران ها، فروشگاه های مواد غذایی، داروخانه و اوژانس های گشت های مشترک بازرسی و نظارت تشکیل شده که این گشت ها به صورت شبانه روزی از مراکز مختلف سطح شهر بازید می کنند.
وی با اشاره به وضعیت مناسب ورود گردشگر به بانه گفت: امسال وضعیت پذیرش گردشگران بهبود یافته ومراکز اقامتی شهرستان ظرفیت پذیرش یک هزار و 800 نفر مسافر به صورت شبانه دارد.
به گزارش ایرنا ، اماکن اقامتی دائمی شهر بانه شامل هشت هتل، پنج مهمانپذیر، چهار هتل آپارتمان، یک واحد فرهنگی رفاهی ویژه فرهنگیان و 72 منزل استیجاری مجوز دار با ظرفیت یک هزار و 800 نفر برای اقامت شبانه مسافرین نوروزی شهرستان بانه فراهم شده و همچنین16 مدرسه، 2 سالن ورزشی وسه پارک هم برای برپایی چادر و اسکان موقت مهمانان پیش بینی شده است.
حسین خوش اقبال و جمعی از مسئولین شهرستان مرزی بانه شامگاه شنبه از مرکز اقامتی فرهنگیان، هتل ها، مهمانپذیرها و اوژانس بیمارستان رازی بازدید کردند.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469 / 3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نوروز98 شهرهاي مرزي معاون استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یکی دیگر از مرزبانان حمله گروهک‌های معاند در بانه

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سردار محمد عارف سپهری اظهار کرد: شهید استواریکم جلال اعتماد اهل قروه از پرسنل جان بر کف مرزبانی استان، ۲ روز قبل در درگیری با گروهک‌های معاند در نقطه صفر مرزی هنگ ژال مجروح و در بیمارستان بانه بستری شد که بامداد امروز به شهادت رسید.

وی یادآور شد: ستواندوم جلال اعتماد متاهل و دارای یک فرزند دختر ۴ ساله است.

شامگاه چهارشنبه بر اثر تیراندازی گروهک‌های معاند از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی، به سمت ماموران پاسگاه مرزی هنگ ژال بانه، علاوه بر شهادت سرباز وظیفه فرزین بلیان، ۲ سرباز وظیفه و یک نیروی کادر نیز مجروح شدند که برای سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند.

کد خبر 849088 منبع: ایرنا برچسب‌ها مرزباني خبر ویژه شهید

دیگر خبرها

  • فیلم| وداع مادر شهید «جلال اعتماد» با فرزند شهیدش
  • تشییع پیکر شهید مرزبان جلال اعتماد در بانه+فیلم
  • شهادت یک مرزبان در مرزهای غربی 
  • دومین مرزبان هنگ مرزی بانه به شهادت رسید
  • یکی دیگر از مرزبانان حمله گروهک‌های معاند در بانه به شهادت رسید
  • یکی دیگر از مرزبانان در بانه شهید شد
  • شهادت دومین مرزبان هنگ مرزی بانه
  • شهادت یک مرزبان در بانه + جزئیات
  • شهادت یکی دیگر از مرزبانان حمله گروهک‌های معاند در بانه
  • شهادت یک مرزبان دیگر در بانه