Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@22:06:39 GMT

پشت صحنه صنعت باتری سازی در انگلیس +تصاویر

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۲۶۷۲

پشت صحنه صنعت باتری سازی در انگلیس +تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت تولید باتری انگلیس تا حد زیادی به پروفسور دیوید گرین‌وود مدیون است. او کسی است که سالیان زیادی از عمر خود را صرف کار بر روی تولید باتری‌های پیشرفته گذاشته است. البته گرین‌وود با ۱۵۰ محقق دیگر همراهی می‌شود و او در انجام این تحول‌ها تنها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش آن‌ها برای ایجاد باتری‌های اقتصادی‌تر است که بتوانند در صنعت خودروسازی جهش بزرگی ایجاد کنند.

گرین‌وود در یکی از مصاحبه‌های خود درباره اهمیت صنعت باتری سازی چنین توضیح داد: «هنگامی که شما قصد دارید یک خودروی برقی بخرید، باتری قسمتی است که تقریبا تمام بخش‌های خودرو را کنترل می‌کند. هزینه ساخت باتری نصف هزینه ساخت کل خودرو را شامل می‌شود.»

جالب است بدانید تاریخچه خودرو‌های برقی به قبل‌تر از آن چه ما تصور می‌کنیم باز می‌گردد. گفته می‌شود در دهه ۱۹۱۰ این خودرو‌ها حتی از برادر بنزینی خود محبوب‌تر بودند. اما در دهه ۱۹۲۰ با با بنیان‌گذاری استاندارد‌های سوختی و بهبود عملکرد خودروها، ورق به نفع خودرو‌های بنزینی برگشت. اما اکنون به دلیل آسیب‌های زیادی که این خودرو‌ها به طبیعت زده‌اند بیشتر خودروسازان در حال تلاش برای یک خودروی برقی با کارایی بالا هستند که بتواند بهترین جایگزین برای خودرو‌های سوختی شود.

چندین سال پیش هزینه باتری یک خودرو برقی به ازای هر کیلووات‌ساعت ۷۸۰ پوند بود. این هزینه چهار پنچم کاهش پیدا کرده و اکنون به ۱۵۵ پوند رسیده است. علاوه بر این اکنون ظرفیت باتری‌های استفاده شده در خودرو‌های برقی دو برابر شده است.

گرین‌وود درباره تفاوت خودرو برقی هشت سال پیش با امروز می‌گوید: «اگر برای شما در سال ۲۰۱۰ یک خودرو می‌ساختم و آن را با یک نمونه دیگر که از فناوری امروز استفاده می‌کند جایگزین می‌کردم، باید انتظار داشته باشید که این خودرو دو برابر مدل پیشین خود مسافت طی کرده و هزینه‌های آن چهار پنجم کاهش پیدا کند.»

اما به عقیده او این رشد سریع دیگر ادامه نخواهد داشت و برای باقی مسیر پیشرفت نیاز به نوآوری‌های بیشتری است. او معتقد است در ۸ الی ۱۰ سال آینده باید باتری‌های لیتیوم‌یونی را توسعه دهند تا بتوان پیشرفت در این صنعت را دوباره دید.

گرین‌وود در بخشی از مصاحبه خود به مسئله هزینه‌های شارژ این خودرو اشاره کرد. به عقیده او چالش‌های مختلفی پیش روی این مسئله وجود خواهد داشت و باید برای آن فکری کرد.

بیشتر بخوانید: محصولات آینده اپل دنیا را شگفت‌زده خواهد کرد +جزئیات

انتهای پیام/

صنعت باتری سازی و چالش‌های آن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروها گفت: اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی از عصر امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۴ محصول ایران خودرو گران شد

وی تاکید کرد: این چهار خودروی وارد شده شامل دو خودروی برقی، یک هیبریدی و یک بنزینی صرفاً برای متقاضیان دور اول ثبت‌نامی‌های اسفند ماه ١۴٠١ عرضه خواهد شد.

کد خبر: 1229549 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خودروی جذاب و اسپرت انگلیسی در راه ایران؟
  • خودروی جذاب و اسپرت انگلیسی در راه ایران؟ /عکس
  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • قیمت جدید انواع باتری خودرو +جدول
  • پیک موتوری برقی در راه بازار تهران
  • خودروی جدید نیسان؛ کوچک، مانورپذیر و ساکت!
  • نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟
  • تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!