Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده کرمانشاه گفت: مشکل بیکاری کرمانشاه تنها با صدور مجوزهای استخدامی حل نمی شود بلکه باید از ظرفیت های دیگر همچون رونق گردشگری برای رفع این مشکل بهره گیری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، احمدصفری در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور برگزارشد، به وجود پتانسیل های بالای گردشگری در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در استان کرمانشاه حدود چهار هزار و 200 اثر تاریخی داریم که تاکنون بیستون ثبت جهانی شده و حدود دوهزار اثر دیگر ثبت ملی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: درمیان بناهایی که ثبت ملی نشده اند، آثار زیادی داریم که قابلیت ثبت ملی شدن را دارند و ازسوی دیگر مجموعه تاریخی تاق بستان نیز ظرفیت ثبت جهانی شدن را دارد، لذا انتظار داریم سازمان میراث فرهنگی برای ثبت جهانی این اثر پیگیری ویژه ای داشته باشد. 

نماینده مردم کرمانشاه اضافه کرد: تکیه معاون الملک نیز یکی دیگر از آثار تاریخی منحصربفرد کرمانشاه است که متاسفانه در زمان بارش ها دچار نم زدگی می شود که امیدواریم اقدامات حفاظتی و مرمتی لازم برای این بنا انجام گیرد. 

وی با اشاره به همجواری استان کرمانشاه با دو استان عراق، عنوان کرد: کرمانشاه قطب درمانی غرب کشور است که می توانیم از این ظرفیت برای رونق توریسم درمانی در استان استفاده کنیم. 

صفری در ادامه به پروژه کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان اشاره کرد و خواستار تسریع در روند اجرایی شدن این پروژه به منظور تحول در گردشگری کرمانشاه شد. 

وی همچنین بابیان اینکه کرمانشاه طی دهه های گذشته همواره رتبه اول بیکاری کشور را به خود اختصاص داده، اعلام کرد: مشکل بیکاری کرمانشاه تنها با صدور مجوزهای استخدامی حل نمی شود، بلکه باید از ظرفیت هایی همچون گردشگری برای رفع این مشکل استفاده کنیم. 

عضو مجمع نمایندگان استان تاکید کرد: سوق دادن سرمایه گذاران حوزه گردشگری به کرمانشاه توسط سازمان میراث فرهنگی و توسعه اقامتگاه های بوم گردی می تواند در این رابطه تاثیرگذار باشد. 

وی در پایان خواستار برقراری پروازهای بین المللی در کرمانشاه شد و گفت: در گذشته شاهد انجام پروازهای کرمانشاه به ترکیه، سلیمانیه و دبی بودیم که متاسفانه به دلایلی کنسل شدند. امیدواریم شاهد برقراری مجدد این پروازها در کرمانشاه باشیم تا به رشد حوزه گردشگری استان نیز کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مشکل بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۲۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین

به گزارش خبرنگار مهر، حمید عباس‌زاده صبح سه شنبه به خبرنگاران بیان کرد: این برنامه با شعار با طبیعت مهربان باشیم و با حضور جمعی از ورزشکاران، کارکنان ادارات، اعضای باشگاه‌های کوهنوردی، سمن‌های محیط زیست، هیأت‌های کوهنوردی و ورزش‌های همگانی اجرا شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات ضمن تقدیر از مدیریت باشگاه بزرگمهر قاینی که در طول سال‌های گذشته نیز به دفعات این برنامه را تدارک دیده‌اند و تشکر از عزیزانی که در برگزاری آن مشارکت کردند، گفت: منطقه گردشگری بوذرجمهر قاینی از جمله مناطق نمونه استان است که همه روزه مورد مراجعه تعداد زیادی از همشهریان و مسافرین قرار می‌گیرد.

وی افزود: مشکل آلودگی محیط زیست را نه یک مشکل منطقه‌ای، بلکه مسأله‌ای جهانی دانست که نتیجه عملکرد خود ماست که در پی پیشرفت فن‌آوری و صنعت به صورت تصاعدی افزایش یافته است. بنابراین جلوگیری از آلودگی‌ها اهمیت داشته و جا دارد مسائل محیط زیست، جزو مهم‌ترین نگرانی‌های ما باشد.

کد خبر 6092800

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی معابر کرمانشاه پای کار هستند
  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آبگرفتگی معابر کرمانشاه پای کارند
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند