Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@20:01:50 GMT

رونق گردشگری خوسف در «گواب»

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۳۳۵۴

رونق گردشگری خوسف در «گواب»

به گزارش ایرنا برخی مناطق و شهرها آثار تاریخی و باستانی دارند که تاریخ چند صدساله یا هزار ساله را در سینه خود حبس کرده است و تاریخ تمدن گذشتگان را چون آینه ای در برابر چشمانت به زیبایی تداعی می کنند.
این آثار تاریخی باقی مانده از گذشتگان برای جذب توریسم داخلی و خارجی حکم جاذبه ای منحصر بفرد دارد که شهرستان خوسف نیز از این مهم بی نصیب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناسان شهری معتقدند امروزه برای توسعه گردشگری یک منطقه فراهم کردن اقدامات و امکانات ابتدایی چون فضای سبز، نور و شهربازی کافی نیست، بلکه باید با ابتکار و ایده‌های نو نظر گردشگران را جلب کرد.
در کنار جاذبه های تاریخی امسال با اجرای طرح گردشگری گواب خوسف به عنوان یکی از مهمترین برنامه های نوروزی امسال مسیر گردشگران به این سمت افتاده و این دریاچه مصنوعی را به یک جاذبه طبیعی برای مسافران بدل کرده است.
بدون شک گواب خوسف این ظرفیت را دارد که به قلب تپنده گردشگری این شهر تبدیل شود با وجود چنین ظرفیت عظیمی متاسفانه تاکنون از این فرصت بی نظیر برای توسعه گردشگری شهر خوسف به درستی استفاده نشده است که انتظار می‌ رود با محقق شدن برنامه ‌ها و طرح‌ های پیش بینی شده، روزهای خوش تری در انتظار خوسف باشد.
منطقه گردشگری گواب روز گذشته با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به طور رسمی افتتاح شد.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف در گفت و گو با ایرنا گفت: اقدامات ارزشمندی در حوزه گردشگری این شهرستان آغاز شده که نتیجه این اقدامات در آمار فروش محصولات صنایع دستی، میزان گردشگران و بازدید کننده از این شهرستان تاثیر خواهد داشت.
علی صالحی افزود: در نخستین روزهای نوروز امسال استقبال بسیار خوبی از منطقه گردشگری گواب خوسف شده است.
وی بیان کرد: ایجاد بازارچه اقامتی، دریاچه طبیعی و قایق رانی در منطقه گردشگری گواب زمینه استقبال بیش از پیش مسافران را در این شهرستان فراهم کرده است.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف ادامه داد: در کمپ گردشگری گواب، نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات کشاورزی دامی و عشایری استان در 22 غرفه و سیاه چادر عشایری نیز برپا شده است.
وی اظهار داشت: گواب خوسف سال ها بود که بر اثر خشکسالی های متوالی خشک و محل آن تبدیل به نمکزار و دفع زباله شده بود که این موضوع سبب آزار و اذیت ساکنان این منطقه می شد.
صالحی اضافه کرد: امسال به همت مسئولان و مشارکت شرکت تعاونی امور عشایری و بخش خصوصی این منطقه تبدیل به یک مکان تفریحی و محل عرضه و فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی استان شده و می تواند مکانی برای جذب هزاران گردشگر و درآمد زایی برای مردم منطقه باشد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر 256 بنا و محوطه تاریخی در شهرستان خوسف وجود دارد که تاکنون 84 بنا ثبت شده است.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف یادآور شد: در ایام نوروز امسال عصرها مراسم خاوران نامه خوانی در مقبره ابن حسام خوسفی ( از شاعران بزرگ ایرانی و فرزند خوسف) برگزار می شود.
وی ادامه داد: همچنین نوروزگاه حمایتی برای کودکان و نوجوانان عشایر سطح شهرستان با همکاری نهادهای حمایتی نیز از روز گذشته سوم فروردین در شهرستان آغاز شده است.
سرمایه گذار خصوصی منطقه گردشگری گواب نیز گفت: عملیات اجرایی مجموعه گواب از دی ماه امسال آغاز شد که با حمایت فرمانداری توانستیم این منطقه را نوروز امسال برای مسافران و گردشگران مهیا کنیم.
امید الهی افزود: برای بهره برداری کامل از منطقه 1.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین سال آینده شاهد رونق این منطقه در شهرستان خواهیم بود.
وی بیان کرد: در این مجموعه 27 غرفه صنایع دستی و محصولات دامی، یک سالن 400 متری، سفره خانه، چهار سیاه چادر و رستوران سنتی، محل اسکان و اقامت آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران است.
سرمایه گذار خصوصی گواب اظهار داشت: تاکنون 70 درصد این مجموعه کردشگری به بهره برداری رسیده است.
به نظر می رسد امسال این مجموعه گردشگری می تواند خاطرات بسیار خوب و ماندگاری برای مسافران و گردشگران به ارمغان بیاورد.
7557 * 6054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 باستانی درآمد صنایع دستی و گردشگری کودکان و نوجوانان گردشگری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در این استان از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آتی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از اداره کل هواشناسی و براساس الگوی نقشه‌ها، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناختی با تداوم ناپایداری جوی تا روز شنبه هشتم اردیبهشت به تناوب وزش باد شدید در برخی نقاط گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ، برخورد صاعقه و در ارتفاعات تشکیل مه پیش بینی می‌شود.

با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی از مخاطرات این شرایط جوی است.

براساس این هشدار هواشناسی، منطقه اثر سامانه بارشی امروز در شهرستان‌های زیرکوه، بیرجند، خوسف، طبس، قاینات، نهبندان و درمیان است و فردا (جمعه) شهرستان‌های خوسف، طبس، نهبندان و سربیشه خواهد بود.

لغزندگی و احتمال کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت تگرگ به بخش کشاورزی، خسارت به قنوات و تاسیسات زیربنایی، اختلال در ترددهای جاده‌ای، خطر برق گرفتگی بر اثر صاعقه و خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت نیز وجود دارد.

پرهیز از استقرار و صعود به مناطق مرتفع، اتراق یا چرای دام در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوهنوردی و سفرهای غیرضروری همچنین لایروبی کانال‌ها، آب روها و دهانه پل‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و آمادگی نهادهای مرتبط با مدیریت بحران از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

همچنین روند تغییرات دما تا صبح فردا کاهشی است.

فعالیت سامانه بارشی جدید عصر سه شنبه هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد و از دیروز شدت گرفت که اداره کل هواشناسی استان چهارم اردیبهشت در این زمینه هشدار نارنجی صادر کرد.

بارش‌ شدید باران در برخی مناطق استان از جمله شهرستان زیرکوه سبب سیلاب و خسارت شد و عصر امروز نیز در شهرستان‌های بیرجند و خوسف جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌های فصلی را به همراه داشت.

دیگر خبرها

  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • منطقه ترشاب خاش یکی ازجاذبه‌های گردشگری سیستان وبلوچستان
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود