Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@23:38:48 GMT

هاشمی: بودجه مدیریت بحران کشور تقویت شود

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۴۳۸۲

هاشمی: بودجه مدیریت بحران کشور تقویت شود

رئیس سابق کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عدم تحخصیص بودجه مدیریت بحران کشور گفت:‌ بودجه سازمان مدیریت بحران کشور گویا صرف مخارج دیگری می‌شود. ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ سیاسی نظرات - اخبار سیاسی -

سید مهدی هاشمی رئیس سابق کمیسیون عمران مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اظهار تاسف از حادثه سیل شمال و با انتقاد از کوتاهی‌های صورت گرفته در پیشگیری از این حادثه طبیعی گفت:‌ بنده به هر حال سابقه حضور در مدیریت ستاد بحران کشور را داشته‌ام و می‌دانم این شرایط چه شرایط سختی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ موضوع سیلاب‌های شمال کشور و برخی مناطق دیگر موضوعی است که متاسفانه به جای اینکه مقابله با سیل در حوزه آب‌خیر و آب‌ریز شود از آن غفلت می‌کنند و می‌خواهند در داخل شهرها با آن مقابله کنند و این موضوعی است که سال‌ها با آن مواجه بودیم و برای آن هم طرح‌های خوبی تهیه شده و در برخی جاها اجرا شده است و نتایج خوبی نیز گرفته شده بود و آسیب‌ها به حداقل رسیده بود.

رئیس اسبق کمیسیون عمران مجلس ادامه داد:  البته اگر در مناطق آبریز همسایه‌ها موضوع کنترل نشود، همین مسئله به مناطق مجاور تاثیر منفی می‌گذارد. برای این موضوع چند تا مشکل اساسی داریم. مهمترین مسئله این است که ساختار مدیریت بحران به طور جدی تضعیف شده و منابع و بودجه‌هایی که برای این کار پیش‌بینی شده بود صرف مخارج دیگری می‌شود و بارها این موضوع به رئیس‌جمهور و سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور داده شده است اما مورد توجه قرار نگرفته است.

هاشمی با بیان این مطلب که از نظر ساختار نه تنها ساختار قبلی مدیریت بحران تقویت نشد بلکه تضعیف هم شد، گفت:  بودجه‌ لازم در اختیار مدیریت بحران قرار نگرفته است. همین سیل گلستان قابل پیش‌بینی بود و اگر در زمینه بودجه به صورت اساسی کارها صورت می‌گرفت شاید حجم خسارت‌ها تا این اندازه نبود و نوروز مردم این منطقه تبدیل به عزا نمی‌شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجلس و کمیسیون عمران و دستگاه‌های نظارتی می‌خواهم که به صورت جدی این مسئله را مورد بررسی قرار دهند،  بودجه مدیریت بحران را در جاهای دیگر خرج نکنند تا یک موضوع تلخ را بارها تجریه نکنیم. خواهشم از مسئولین ارشد اجرایی و نظارتی این است که این موضوعات را مورد توجه قرار دهند و مدام تجارب گذشته را تکرار نکنیم و حتی مسببان را مورد پیگرد قانونی قرار دهند.

انتهای پیام/

R1011158/P/S1/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان

به گزارش ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

به گزارش ایرنا، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد. در پی این اعلان قرمز، استانداری سیستان و بلوچستان به همه دستگاه‌های این استان اعلام آماده‌باش کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همه دستگاه‌های امدادرسان و عضو ستاد مدیریت بحران استان دستور داد تا همه امکانات خود را بسیج کنند.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت ایران
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور