Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:51:24 GMT

20 رشته صنایع دستی در حال انقراض احیا شدند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۵۴۵۱

20 رشته صنایع دستی در حال انقراض احیا شدند

قزوین - ایرنا - معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کشور گفت: سال گذشته حدود 20 هنر و رشته صنایع دستی در حال انقراض با ثبت ملی و ارایه آموزش به علاقه مندان احیا شدند.

پویا محمودیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در جریان بازدید از نمایشگاه و بازاچه موقت نوروزی در دولتخانه صفوی قزوین با اشاره به فعالیت کارگروه باززنده سازی هنرهای دستی در سازمان میراث فرهنگی از سال 96 تاکنون،افزود: در این کارگروه برای احیای هنرهای دستی در حال فروشی تمهیدات لازم اتخاذ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول در ادامه از رشد صادرات صنایع دستی ایران به خارج از کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: براساس آخرین آمار که مربوط به 9 ماهه سال گذشته است، 190 میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشتیم که این رقم 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال 96 بیشتر بود.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: این رقم صادرات شامل صادرات چمدانی و همچنین زیورآلات سنتی نبوده است.
وی اظهار داشت: براساس بررسی های اولیه به عمل آمده همچنین میزان فروش صنایع دستی در داخل کشور سال قبل 18 درصد رشد یافته است.
محمودیان در ادامه با اشاره به تشکیل بازارچه های موقت صنایع دستی در تمامی استان های کشور در ایام نوروز امسال،گفت: این بازارچه ها فرصت خوبی برای معرفی هنرهای دستی مناطق مختلف کشور به هموطنان و گردشگران و همچنین رونق کسب و کار هنرمندان این عرضه به شمار می رود.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي صنايع دستي در معرض انقراض قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد انصاری گفت: با شروع ؛ یکی از برنامه های اصلی دولت سیزدهم احیا، مرمت و بازسازی قنوات کشور بود و این مهم در قالب بخشنامه به شهرستانهای هدف ارجاع شد. وی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر ۱۷ رشته قنات به طول بیش از ۶ کیلومتر احیا؛ مرمت و بازسازی شد افزود: تا پایان امسال ۷ رشته قنات دیگر به طول ۲ کیلومتر هم به این مجموعه اضافه می شود.
انصاری  ادامه داد: شهرستان باشت دارای ۵۰ رشته قنات است که با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۴ این قنات ها بازسازی و احیا می شوند.
 رئیس جهاد کشاورزی باشت افزود: از آب این قنات ها  هزار و ۲۰۰ هکتار از زمینهای شهر باشت تحت آبیاری قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت