Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:01:04 GMT

استقرار سامانه پدافند هوایی ساخت چین در شهرهای پاکستان

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۹۵۱۱

استقرار سامانه پدافند هوایی ساخت چین در شهرهای پاکستان

تهران- ایرنا- روزنامه 'نیوز' پاکستان نوشت، اسلام آباد به منظور جلوگیری از حملات احتمالی نیروی هوایی هند، موشک های میان برد ساخت چین در چندین شهر و پایگاه های نظامی این کشور مستقر کرد.

به نوشته این روزنامه، گفته می شود این سامانه دفاعی ساخت چین که در نزدیکی مرز هند مستقر شد، شامل پنج یگان موشکی سطح به هوا 'LY-80' و سامانه های جاسوسی راداری IBIS-150 است که قادر به رهگیری و نابودی اهداف و مواضع هوایی در فواصل دورتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علاوه براین، گفته می شود ارتش پاکستان با هدف شناسایی و حملات احتمالی، 'پهپادهای Rainbow CH-4و CH-5' ساخت چین را در امتداد مرز کنترل مستقر کرده است.
این تحولات پس از آن صورت گرفت که 'عارف علوی'، رئیس جمهوری پاکستان، رفتار هند را غیرمسوولانه خواند و از واکنش سریع و موثر پاکستان در برابر تهاجم هند قدردانی کرد.
حمله انتحاری 25 بهمن گذشته گروه تروریستی جیش محمد مستقر در پاکستان به نظامیان هند در پولوامای کشمیر و کشتن 40 نفر از آنها، سرآغاز تنشی جدید بین دو کشور شد که تا کنون سنگینی آن بر روابط دو کشور حاکم است.
هند به تلافی این حمله مواضع این گروه تروریستی را در خاک پاکستان بمباران کرد.
در پی این حمله، هند به همراه فرانسه، انگلیس و آمریکا، از کمیته تحریم های شورای امنیت سازمان ملل خواستند 'مسعود اظهر'، سرکرده جیش محمد را در فهرست تحریم های خود قرار دهد اما، چین مانع این کار شد.
آساق**1088 **1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پاكستان چين سامانه پدافند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۹۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر رئیس جمهور به پاکستان گفت: در کنار افزایش قدرت نظامی، در حال طراحی ‎پدافند فرهنگی مشترک با همکاری شرکای خود در سراسر جهان علیه رژیم صهیونیستی هستیم.

اسماعیلی افزود: مذاکرات هیات‌های عالی ‎ایران و ‎پاکستان نشان داد عزم هر دو طرف، ساختن یک معادله جدید در جهان فرهنگی است تا اتحاد‌های تازه و پایدار در حوزه تمدنی مشترک پدید آید؛ اتحاد‌هایی خلل‌ناپذیر که مبنای آن صرفا منافع کوتاه مدت نیست، بلکه برپایه ستون‌های مشترک هویتی است.

وی همچنین گفت: مذاکرات من با همتای پاکستانی در این فضا به پیشرفت‌های چشمگیری برای اجرای طرح‌های مشترک انجامید که هم اقدامات نمادین و هم تولیدات فرهنگی را دربرمی‌گیرد. نام‌گذاری یکی از مهم‌ترین خیابان‌های اسلام آباد به نام ‎ایران و تولید مشترک سینمایی درباره اقبال لاهوری، بخشی از این کوشش‌هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما در کنار افزایش قدرت نظامی، در حال طراحی یک ‎پدافند فرهنگی مشترک با همکاری شرکای خود در سراسر جهان علیه رژیم صهیونیستی هستیم. یکی از محور‌های مذاکرات با همتای پاکستانی نیز، طراحی سلسله‌ای از اقدامات فراگیر در جهت دفاع از ‎فلسطین بود و به چارچوبی قابل اجرا در این زمینه رسیدیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از گسترش همکاری‌های فرهنگی ایران با کشور‌های منطقه خبر داد و گفت: ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه اتخاذ کرده است. از خصلت‌های قومی، قبیله‌ای و زبانی عبور کرده ایم و به سمت تشکیل امت واحده اسلامی در حال حرکت هستیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • عملیات دائمی در لیتوانی پروژه‌ای هزینه‌بر برای ارتش آلمان
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی