Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:07:19 GMT

200 روحانی به مناطق سیل زده شمال کشور اعزام شدند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۰۶۸۰

200 روحانی به مناطق سیل زده شمال کشور اعزام شدند

قم - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: 200 تن از روحانیان استان های قم، خراسان شمالی، خراسان رضوی، تهران، مازندران و گلستان با همکاری گروه های تبلیغی و جهادی برای کمک رسانی به مناطقه سیل زده شمال کشور اعزام شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روحانیان کار امدادرسانی به مردم مناطق سیل زده استان های گلستان و مازندران را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که حدود سه هزار روحانی از سراسر کشور برای کمک رسانی به مردم این مناطق اعلام آمادگی کرده اند گفت: اعزام این روحانیان به دلیل شرایط منطقه و بارش ها و آبگرفتگی شدید امکان پذیر نشده و درصورتی که زمینه مهیا شود،آنان به مناطق سیل زده اعزام خواهند شد.
وی از جمع آوری کمک های مردمی در مساجد و هیات های استان قم برای کمک به مردم سیل زده خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با همکاری نهادها، سازمان ها و مسئولان ، کار امدادرسانی تسریع یابد.
طی روزهای گذشته به دلیل بارش مستمر باران در استان های شمالی کشور به ویژه مازندران و گلستان، مردم شهرها و روستاهای این 2 استان با مشکل سیل و آبگرفتگی شدید مواجه و متحمل خساراتی شده اند.
عزت زمانی همچنین با اشاره به بارندگی باران که از شب گذشته در استان قم آغاز شده است گفت: از ظرفیت های مساجد و امکانات اداره کل تبلیغات اسلامی برای اسکان اضطراری زائران و مسافران نوروزی استفاده و مسافران به اماکن مسقف هدایت شده اند.

** 40 مبلغ آماده پاسخگویی به شبهات
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 40 مبلغ در 6 پایگاه اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با همکاری معاونت فرهنگی حرم، هشت پایگاه در مسجد مقدس جمکران و محدوده آن، چهار پایگاه در بوستان های شهری، 6 پایگاه در محل استقرار مسافران نوروزی و مسجد اهل بیت(ع) در عوارضی آزادراه قم - تهران از 29 اسفندماه سال گذشته برای اقامه نماز و پاسخگویی به سوال ها و احکام شرعی مستقر شده اند.
وی با بیان این که این طرح تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد، از همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم قدردانی و ابراز امیدواری کرد: در سال های آینده شاهد حضور بیشتر مبلغان و پررنگ تر شدن برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در ایام نوروز و دیگر مناسبت های سال باشیم.
عزت زمانی همچنین گفت: راه اندازی 2 نمایشگاه عفاف و حجاب و آسیب های اجتماعی در قم نیز پیشنهاد شده بود که به دلیل منابع محدود مالی، این کار انجام شد که امیدواریم در طول ایام سال شاهد گشایش این نمایشگاه ها باشیم.
1175 / 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اعزام روحانيان سيل شمال قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۰۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بارش شدید باران در ۲۱ استان

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) در اکثر مناطق کشور به‌جز غرب و جنوب غرب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

امروز بارش‌ها در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدید است.

فردا چهارشنبه (۵ اردیبهشت) این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور روی می‌دهد.

روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. همچنین روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) به‌تدریج روند افزایش دما در کشور آغاز می‌شود. همچنین امروز و فردا دریای خزر، خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: تقویت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان پایان: چهارشنبه (۵ اردیبهشت)

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما.

منطقه اثر:

سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

چهارشنبه (۵ اردیبهشت) سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898812

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند
  • تا یکشنبه آینده کدام مناطق ایران باران می بارد؟
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • هشدار بارش شدید باران در ۲۱ استان
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان کشور
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان
  • هشدار شدید باران در ۲۱ استان
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • بارش‌های مطلوب بهاری تا نیمه خرداد
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد