Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:53:18 GMT

اقدامات صداوسیمای مراکز برای سیل اخیر

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۱۴۰۹

اقدامات صداوسیمای مراکز برای سیل اخیر

صداوسیمای سه مرکز گلستان، خراسان شمالی و مازندران گزارشی را درباره اطلاع‌رسانی پیرامون سیل اخیر و اقدامات صورت گرفته برای کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان ارائه کردند.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما در تشریح عملکرد شبکه‌های استانی خود چنین آورده است:

«صدا و سیمای مرکز گلستان ضمن تولید برنامه‌ها و گزارش‌هایی با هدف آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در خصوص وضعیت جوی و بارندگی‌ها از یک هفته قبل، اقدام به اطلاع‌رسانی هشدارها و توصیه‌های لازم در خصوص وقوع سیل و طوفان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس از لحظه بروز طوفان و سیل با حضور در مناطق بحرانی و آسیب‌دیده در کنار مردم و مسئولین، پوشش لازم صورت گرفت همچنین در برنامه ویژه سال تحویل به موضوع پرداخته شد و ارتباط زنده تصویری با محل اسکان اضطراری مردم در گنبد کاووس و ارتباط با مسئولان مربوطه برقرار شد؛ در ادامه و رأس هر ساعت از ابتدای صبح تا آخر شب باکس ویژه خبر پخش شد و اطلاع‌رسانی در خصوص وضعیت مناطق سیل زده صورت گرفت و اعزام واحدهای سیار تلویزیونی و SNG به منطقه بحران و پوشش زنده وضعیت منطقه و مردم و امدادرسانی در دستور کار قرار گرفت ضمن اینکه راه‌اندازی سیستم ارتباطات موبایلی و استفاده از ظرفیت خبرنگاران مستقر در مناطق برای پوشش زنده، تولید و پخش ویژه برنامه‌های صدا و سیما، تولید و پخش ویژه برنامه شبانه از منطقه آسیب‌دیده، تولید گزارش‌های خبری و پخش از خبر سراسری، ارتباط رادیویی و تلویزیونی با شبکه‌های سراسری شما، خبر و شبکه‌های استانی و حضور مؤثر در فضای مجازی و تولید و بارگذاری آثار محتوایی، از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط صدا و سیمای مرکز گلستان به شمار می‌روند.
در حوزه صدا، ۱۲۳ برنامه با مدت زمان مجموع ۴ هزار و ۲۸۰ دقیقه، در حوزه سیما، ۱۲ هزار و ۶۹۸ برنامه با مدت زمان ۱۵ هزار و ۵۵۵ دقیقه، در حوزه خبر، ۵۹۵ برنامه با مدت زمان مجموع دو هزار و ۸۲۵ دقیقه و در حوزه صدای برون‌مرزی، پنج برنامه با مدت زمان ۶۰۰ دقیقه، توسط صدا و سیمای مرکز گلستان تولید و روانه آنتن شد.

صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی از آغاز بارش سنگین باران و کولاک در جاده‌ها و مشکلات و خسارات به وجود آمده به برخی شهرستان‌ها به ویژه شهرستان مانه و سملقان، با فعال کردن سریع خبرنگاران در ۲۲ شهر و اعزام گروهای خبری به مناطق ویژه، از ابتدای کار اطلاع‌رسانی و پوشش خبری را با استفاده از ظرفیت حوزه‌های صدا، سیما، خبر، فضای مجازی و کانال خبرگزاری به نحو مناسبی انجام داد.
گفتنی است این مرکز قبل از بروز حادثه، اقدام به تولید برنامه‌هایی برای افزایش آگاهی عمومی کرده و و هشدارهای لازم را به مخاطبان داده بود.
ارسال گزارش به شبکه‌های سراسری و استفاده از تمام ظرفیت شبکه اترک در حادثه مربوط به سیل در اولویت قرار گرفت و صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی با تمام توان وارد میدان شد.
رادیو اترک طی پنج روز یعنی از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا پایان سومین روز فروردین ماه، ۱۱۴ عنوان برنامه شامل اطلاع‌رسانی وضعیت جوی، گفت‌وگو با پلیس راه و کارشناسان راهنمایی و رانندگی، مدیرعامل هلال احمر، فرمانداران، مدیرکل بحران استانداری، رئیس جهاد کشاورزی، رئیس بنیاد مسکن، متون هشداری و رعایت نکات ایمنی و پخش آنونس و psa را با مدت زمان مجموع ۴۴۱ دقیقه، روی آنتن برد.

رادیو مازندران از روزهای قبل از وقوع سیل، هشدارهای لازم را در برنامه‌های مختلف به اطلاع مخاطبان خود رساند که از جمله آنها می‌توان به پیام مازندران، نماشون، شباهنگام و میان برنامه‌های گوناگون با موضوع وقوع بارندگی شدید اشاره کرد.
صدای این مرکز در روز وقوع سیل، ضمن ارتباط با هواشناسی، هلال احمر، بسیج سازندگی و مدیریت بحران استانداری، اقدام به برقراری ارتباط زنده با با فرمانداران شهرهایی کرد که متأثر از سیل اخیر بودند، شهرهایی همچون ساری، نکا، بهشهر، بابل، آمل و قائمشهر؛ همچنین گفت‌وگوهایی نیز با نمایندگان مردم این شهرها در مجلس شورای اسلامی در بخش‌های مختلف خبری به سمع شنوندگان رسید.
ارتباط زنده با فرمانده سپاه کربلای استان و ارائه گزارش‌هایی پیرامون آخرین وضعیت کمک‌رسانی به سیل‌زدگان در برنامه‌ای ویژه به مدت ۶۰ دقیقه، از دیگر اقدامات صدای مرکز مازندران به شمار می‌رود.
همچنین از روز ۲۶ اسفند در برنامه‌های مختلف و با شروع شدن ویژه برنامه بهارون و بهارماه و بهاری شو و همچنین طراوت و میان برنامه‌های گوناگون، به موضوع سیل و مشکلات حادثه‌دیدگان پرداخته شد؛ بهارون با مدت زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و در مجموع ۱۲۰ دقیقه، بهارماه با مدت زمان مجموع ۱۱۰ دقیقه و بهاری شو با مدت زمان مجموع ۹۰ دقیقه، هر یک ۶ برنامه را به این موضوع اختصاص دادند. میان برنامه‌های پخش و ارتباط با نمایندگان مجلس نیز شامل چهار برنامه پنج دقیقه‌ای بود.
در سه قسمت از برنامه پیام مازندران و در مجموع ۱۵ دقیقه و در برنامه سال‌های جوانی هم پنج دقیقه به مسئله سیل اخیر پرداخت شد.
ارتباط با شبکه‌های سراسری و استانی در چند نوبت، اطلاع‌رسانی پخش صدا در چندین نوبت پیرامون مایحتاج مورد نیاز مردم سیل‌زده، بارگذاری تصاویر مربوط به سیل به صورت روزانه در رادیو نما و انعکاس آن در کانال صدای استان‌ها در فضای مجازی، ارتباط با نمایندگان مجلس و دعوت حضوری از نماینده مردم قائمشهر جناب آقای دکتر ادیانی و … هم جزو اقدامات صدای مرکز مازندران در مورد سیل اخیر محسوب می‌شوند.

گفتنی است رادیو مازندران پیرامون سیل اخیر استان، در مجموع حدود ۳۲ برنامه با مدت زمانی تقریبی ۵۰۰ دقیقه تولید و پخش کرد.
معاونت خبر مرکز مازندران نیز از ۲۵ اسفندماه سال گذشته اقدام به پخش خبرهای مربوط به بارندگی‌ها و احتمال وقوع سیل، در همه بخش‌های خبر رادیو و تلویزیونی کرده و و توصیه‌های لازم را برای کشاورزان و دامداران پخش کرد.
۱۷ مورد ارتباط با اداره کل هواشناسی استان با مدت زمان ۴۵ دقیقه، ۱۲ مورد ارتباط زنده با مرکز مدیریت بحران استانداری با مدت زمان ۲۸ دقیقه، ۲۱ گزارش با مدت زمان ۶۲ دقیقه، ۲۰ دقیقه ارتباط تصویری با شبکه خبر و چهار دقیقه ارتباط زنده با خبر ۲۱ شبکه یک سیما در کنار ۲۹۰ دقیقه پخش محلی اخبار و ۸۵ خبر مکتوب در سایت خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، بخشی دیگر از اقدامات این حوزه به شمار می‌رود.

صدا و سیمای مرکز مازندران همچنین با پوشش کامل سفر رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس جمهور، وزرای راه، نیرو، جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی، رؤسای سازمان‌های بازرسی، مدیریت بحران، جانشین نیروی انتظامی و رئیس بنیاد مستضعفان، سعی در اطلاع‌رسانی سریع و به موقع امدادرسانی به حادثه‌دیدگان داشت و علاوه بر این پوشش کامل مشکلات و آسیب‌دیدگی در ۱۲ شهرستان استان را در اولویت کارهای خبری قرار داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل در شمال کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چندین تیم تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج)

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در جمع پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان گفت: دستگاه قضایی استان همواره حمایت و پشتیبانی از نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی را در دستور کار خود قرار دارد.

 وی افزود:خوشبختانه تعامل، همکاری، هماهنگی و هم افزایی خوبی بین جامعه اطلاعاتی کشور وجود دارد و بایستی این ارتباطات روز به روز تقویت شود.

رییس شورای قضایی استان کرمان با اعلام اینکه سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان جزء رده‌های موفق در کشور است، گفت:بسیاری از مردم و مسئولان از اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بدلیل محرمانه بودن مطلع نمی‌شوند، اما همواره ما و مردم قدردان اقدامات شبانه روزی و مجاهدت‌های خاموش شما سربازان گمنام امام زمان (عج) در تامین امنیت جامعه هستیم.

قاضی القضات استان کرمان اظهار کرد :دشمن همواره بدنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و تلاش می‌کند در شرایطی که توان حمله نظامی مستقیم به کشور را ندارد از طریق تقویت و تجهیز گروهک‌های ضد انقلاب و تروریستی در کشور ایجاد ناامنی کند و این کار سیستم‌های اطلاعاتی وامنیتی را دوچندان می‌کند.

حجت الاسلام حمیدی به جنایت دلخراش گلزار شهدای کرمان اشاره کرد و افزود: طی یک سال اخیر با اقدامات به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه و اداره کل اطلاعات استان چندین تیم تروریستی در استان کرمان مورد ضربه قرار گرفته اند و قبل از هرگونه عملیات تروریستی عوامل ناامنی شناسایی و دستگیر و تیم‌ها متلاشی شده اند. اما باید تلاش کنیم حتی یک مورد اقدام ناامنی نیز در استان و کشور رخ ندهد. 

رییس شورای قضایی استان کرمان به سالروزفرمان حضرت امام خمینی (ره) در تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:یکی از ماندگارترین تصمیمات امام راحل (ره) دستور ایشان مبنی برتشکیل سپاه پاسداران بود و امروز پس از چند دهه شاهد برکات این تاسیس ماندگار هستیم و مردم به خود می‌بالند که چنین سپاه مقتدری در کشور وجود دارد.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد:سپاه پاسداران امروز تنها در بخش نظامی در اوج اقتدار نیست بلکه شاهد اقدامات بسیار بزرگی از سوی سپاه در زمینه‌های مختلفی از جمله محرومیت زدایی و سازندگی در کشور هستیم.

وی تاکید کرد:امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با دشمن هیچ ابایی ندارد و عملیات غرور آفرین نیرو‌های مسلح علیه رژیم غاصب صهیونیستی حاوی پیام مهمی به کشور‌های منطقه و جهان بود و آن اینکه ایران اسلامی در تامین امنیت شهروندانش باکسی مماشات و تعارف ندارد و دشمنان ما این پیام را دریافت کرده اند و قطعا محاسبات دنیا از این پس تغییر خواهد کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد:اقدامات اخیر نیرو‌های مسلح موجب تقویت انسجام ملی در کشور شده است و باید از این فرصت در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم بهره برد.

وی با بیان اینکه همانگونه که نیرو‌های مسلح ما در عرصه عمل افتخار آفرین هستند، افزود:در عرصه اطلاعاتی نیز نیرو‌های امنیتی ما در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در حال مبارزه با سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های متخاصم هستند.

رییس سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان نیز در دیدار با رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دستگاه قضایی همواره به ما در انجام ماموریت‌ها کمک کرده است و نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت آمیز بودن کار‌ها داشته است.

وی اظهار داشت:در پرونده‌های امنیتی و بزرگ صدور آراء قاطع از سوی قضات شجاع و انقلابی استان کرمان موجب ایجاد امید در جامعه و انگیزه برای همکاران ما برای انجام سایر ماموریت‌ها در سازمان اطلاعات سپاه استان می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • پاسخگویی به ۳۵۷ هزار تماس مشترکین آب و فاضلاب قم
  • اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد
  • تیم‌های تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • چندین تیم تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج)
  • سیل خسارتی به ذخایر گندم‌ وارد نکرد