Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- وزير دادگستري آمريکا با انتشار خلاصه از گزارش مولر، اعلام کرد که مدارک کافي براي مجرم دانستن ترامپ در پرونده تباني با روسيه نيست.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، وزير دادگستري آمريکا بامداد دوشنبه خلاصه‌اي از گزارش مولر درباره دخالت ادعايي روسيه در انتخابات رياست‌جمهوري 2016 اين کشور را طي نامه‌اي به اطلاع کنگره رساند
در اين خلاصه آمده است که مولر در گزارش خود تاکيد کرده «تيم انتخاباتي ترامپ، ارتباط مشهودي با روسيه نداشته و تباني نکرده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در خلاصه‌ گزارش مولر که از سوي وزير دادگستري آمريکا ارائه شد، آمده است که «هيچ مدرک متقني که ترامپ مانع تحقيقات و اجراي عدالت شده، يافت نشده است».
همچنين مولر بدون مجرم دانستن ترامپ در ارتباط با روسيه، تاکيد کرده که مدرک کافي براي اعلام جرم عليه وي وجود ندارد.
اين در حالي است که همگان انتظار داشتند «رابرت مولر» بازرس ويژه تحقيقات حول پرونده انتخاباتي ترامپ، موارد قاطعي را عليه وي اعلام کند.
محتواي غيرمنتظره گزارش مولر با واکنش‌هاي مختلفي از سوي مقامات سياسي آمريکا روبه‌رو شد. «سارا سندرز» سخنگوي کاخ سفيد اعلام کرد يافته‌هاي وزارت دادگستري، تبرئه تمام و کمال رئيس‌جمهور (از اتهاماتش) است.
«رودي جولياني» وکيل سابق ترامپ گفت گزارش مولر بهتر از چيزي بود که انتظار داشته است.
«کوين مک‌کارتي» رهبر جمهوري‌خواهان در کنگره نيز با استقبال از گزارش مولر، تاکيد کرد با اين حساب، پرونده (اتهامات ترامپ) بسته شده است.
«جرالد ندلر» رئيس کميته قضايي مجلس نمايندگان آمريکا اما در واکنشي منطقي، تاکيد کرد گزارش مولر تبرئه رئيس‌جمهور نيست و خواستار مشاهده تمام مدارک موجود هستند.

واکنش ترامپ به انتشار نتايج گزارش مولر
دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در پيامي در توئيتر در واکنش به گزارش رابرت مولر نوشت: نه تقلب و نه کارشکني در مسير عدالت، تنها تبرئه جامع و کامل.
تلويزيون الميادين هم در خبري اعلام کرد رئيس کميته امور قضايي مجلس نمايندگان آمريکا گفت از وزير دادگستري، تشريح تناقضات نگران کننده در گزارش مولر را خواستار خواهيم شد.
سخنگوي کاخ سفيد اعلام کرد نتايجي که وزارت دادگستري درباره گزارش رابرت مولر اعلام کرده است نشان مي دهد دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا به طور کامل تبرئه شده است.
نانسي پلوسي رئيس مجلس نمايندگان آمريکا و رهبر اقليت دموکرات در مجلس سناي آمريکا، انتشار گزارش کامل مولر را درباره همکاري ستاد تبليغاتي ترامپ با روسيه خواستار شدند.

مخالفت دمکرات‌ها با تبرئه ترامپ
رهبران حزب دمکرات در کنگره آمريکا با زير سوال بردن نتيجه‌گيري وزارت دادگستري اين کشور مبني بر تبرئه «دونالد ترامپ» از اتهام‌هاي مطرح شده در پرونده روسيه، خواستار انتشار علني گزارش «رابرت مولر» بازرس ويژه اين پرونده شدند.
«نانسي پلوسي» رئيس مجلس نمايندگان آمريکا و «چاک شومر» رهبر فراکسيون دمکرات مجلس سناي اين کشور در بيانيه‌اي مشترک، نامه روز يکشنبه «ويليام بار» وزير دادگستري آمريکا خطاب به نمايندگان کنگره را مورد انتقاد قرار دادند.
رهبران دمکرات کنگره آمريکا در بيانيه مشترک خود در همين رابطه مي‌نويسند: اينکه گزارش بازرس مولر، رئيس جمهوري را از اتهام جدي «ممانعت از اجراي عدالت» تبرئه نکرده است، خود دليلي بر ضرورت انتشار کامل و فوري اين گزارش و مستندات همراه آن به صورت علني است.
پلوسي و شومر در اين بيانيه مي‌افزايند: با توجه به سابقه مواضع جهت‌گيرانه آقاي بار نسبت به تحقيقات بازرس ويژه، وي در جايگاه ناظر بي‌طرف براي قضاوت درخصوص گزارش نيست.

گزارش مولر به معناي تبرئه ترامپ نيست
جري نادلر گفت: ترامپ اشتباه مي کند گزارش مولر به معناي تبرئه کامل نيست
به گزارش سي ان ان، جري نادلر رئيس کميته قضائي مجلس نمايندگان آمريکا به دنبال انتشار گزارش رابرت مولر، بازرس تحقيق مداخله احتمالي روسيه در انتخابات آمريکا، يکشنبه شب (4 فروردين) در يک کنفرانس خبري در نيويورک به خبرنگاران گفت: اين گزارش بيشتر سئوال برانگيز است تا روشن کننده ابهامات موجود. رئيس جمهور (ترامپ) در اشتباه است. اين گزارش به معناي تبرئه کامل نيست. مولر (بازرس ويژه تحقيقات درباره دخالت روسيه در انتخابات رياست جمهوري آمريکا درسال 2016) کاملا شفاف گفته است که اين گزارش رئيس جمهور را "تبرئه" نمي کند. بازرس ويژه بيست و دو ماه را صرف بررسي شواهد و قرائن موجود در خصوص هر گونه تخلف احتمالي کرد. اما نتيجه گيري دادستان کل، بار (ويليام بار)، درباره اين گزارش بيشتر سئوال برانگيز است تا اينکه به سئوالات موجود پاسخ بدهد. با توجه به اختلاف نظرهاي موجود و با توجه به اينکه مولر رئيس جمهور را تبرئه نکرد، ما از بار، دادستان کل، خواهيم خواست در آينده نزديک در جلسه استماع کميته قضائي مجلس نمايندگان حضور يابد.  اظهارات دادستان کل اين موضوع را روشن کرد که کنگره بايد پا به ميدان بگذارد و حقيقت را روشن کند و موضوع را به طور کامل براي مردم آمريکا شفاف سازي کند.
نادلر افزود: من اوايل صبح امروز يک نامه چهار صفحه اي از "بار" دادستان کل دريافت کردم که خلاصه اي از گزارش رابرت مولر بازرس ويژه در آن آمده بود. حرف هاي رئيس جمهور ترامپ اشتباه است. اين گزارش موجب تبرئه کامل او نمي شود. بازرس ويژه مولر به صراحت گفته است اين گزارش رئيس جمهور را تبرئه نمي کند. بازرس ويژه بيست و دو ماه را براي يافتن شواهد درباره ممانعت (اجراي عدالت) و ديگر رفتار نامناسب صرف کرد. بازرس مولر به صراحت ترامپ را تبرئه نکرده است و دادستان کل هم به مردم آمريکا مي گويد، در حالي که رئيس جمهور تبرئه نشده است، وزارت دادگستري آمريکا هيچ اقدامي عليه ترامپ نمي کند.
نادلر گفت: اميدوار هستم که مجبور نشويم از قدرت احضار کردن دادستان کل به کميته قضايي استفاده کنيم. ما مي خواهيم تا گزارش کامل (بازرس مولر) را ببينيم و اگر لازم باشد از قدرت احضار دادستان کل به کميته قضايي (مجلس نمايندگان) استفاده مي کنيم.

کنگره آمريکا حتي بدون گزارش مولر به همه حقايق مورد نياز دسترسي داشت
پايگاه اينترنتي نشريه آتلانتيک در مطلبي به قلم ديويد فرام نوشت: مهم نيست دادستان کل چه چيزهايي درباره گزارش رابرت مولر افشا کند چون هر چه کنگره بايد درباره دونالد ترامپ و روسيه بداند آشکار و علني است.
در 7 اکتبر 2016 ( 16 مهر 1395 ) ترامپ شرايطي تقريبا نزديک به مرگ را تجربه کرد. نشريه واشنگتن پست گزارش داد نواري در اختيار دارد که در آن ترامپ درباره ارتباط با زنان حرف مي زند. اين خبر ستاد انتخاباتي او را بر هم زد. پل رايان رئيس مجلس نمايندگان آمريکا علنا گفت از شنيدن اين اظهارات حالش بد شده است و برنامه اي که قرار بود با او (ترامپ) حضور داشته باشد را لغو کرد. او حاضر نشد به اين سوال پاسخ دهد که آيا هنوز از ترامپ حمايت مي کند يا نه.
کمتر از يک ساعت بعد ويکيليکس ايميل هاي هک شده دموکراتها را منتشر کرد. آنها شامل دو ايميلي بود که دو سال قبل از آن براي جان پادستا رئيس کارزار انتخاباتي هيلاري کلينتون ارسال شده بود. در اين پيام ها از آموزه هاي کليساي کاتوليک درخصوص زنان و گرايش هاي جنسي انتقاد شده بود. ستاد ترامپ از اين فرصت استفاده کرد و گفت اين تاييدي است بر احساسات ضد کاتوليکي هيلاري کلينتون.
در هفته دوم اکتبر ويکيليکس درگير انتخابات آمريکا شد. در 17 اکتبر نظرسنجي ها نشان داد کلينتون از ترامپ پيشي گرفته است. نامه جيمز کومي رئيس اف بي آي در 28 اکتبر پرونده ايميل هاي هيلاري کلينتون را دوباره باز کرد و ضربه آخر را به کارزار انتخاباتي او زد.
اين يک تئوري نيست بلکه يک سابقه تاريخي است که ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه ايميل هاي آمريکائيان را هک کرد و از آنها براي کمک به انتخاب شدن ترامپ به عنوان رئيس جمهور استفاده کرد.
اين يک تئوري نيست بلکه يک سابقه تاريخي است عواملي که گفته مي شود نماينده پوتين بوده اند براي ارائه کمک به کارزار انتخاباتي ترامپ نزديک شدند . اين يک تئوري نيست بلکه يک سابقه تاريخي است که دونالد ترامپ علنا از اين کمک استقبال کرد و گفت « من عاشق ويکيليکس هستم.»
کمک روسيه از طريق ويکيليکس بسيار مهم بود. از مولر خواسته شد تا درباره اينکه کارزار انتخاباتي ترامپ از قبل تا چه اندازه درباره کمک روسيه اطلاع داشته است،تحقيق کند. در اين مسير مولر ظاهرا علاقه مند شد بفهمد چرا پوتين مشتاق بود تا ترامپ رئيس جمهور شود.
آمريکائي ها و بقيه مردم دنيا دو سال درباره اين تحقيقات بحث و گمانه زني کردند. اما اغلب اوقات ما اين واقعيت را فراموش کرديم که با وجود اسرار زيادي که هست هيچ معما و رازي در داستان ترامپ و روسيه وجود نداشته است.
رئيس جمهور آمريکا به کمک حملات مخفيانه روسيه به روند سياسي آمريکا توانست به اين سمت برسد. همانطور که در مقاله اي در سال 2017 هم نوشتم اين احتمال وجود دارد که ترامپ با قبول کمک پوتين هيچ قانون کيفري را نقض نکرده باشد. بسياري از کارهاي اشتباه جرم کيفري نيست و بسياري از جنايت ها هم قابل تعقيب و محاکمه نيست.

ترامپ علاوه بر تحقيقات مولر، با پرونده هاي متعدد ديگري روبروست
به گزارش الجزيره، حتي اگر دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در تحقيقات رابرت مولر تبرئه شود، با پرونده هاي متعدد ديگري روبروست.
ناصر آيت طاهر گزارشگر شبکه تلويزيوني الجزيره،گفت: فضاي سياسي حاکم بر آمريکا، شبيه دوره انتخابات است. اما اين روزها همه در واشنگتن منتظر مشخص شدن نام رئيس جمهور آمريکا نيستند، بلکه منتظرند تا واقعيت شک و ترديدها درباره ارتباط او و ستاد تبليغاتي اش با روسها که توانست دونالد ترامپ را به کاخ سفيد برساند، مشخص شود. رابرت مولر بازرس ويژه، پس از بيست و دو ماه تحقيقات درباره اين ادعاها، گزارش خود را به ويليام بار وزير دادگستري آمريکا ارائه کرد. ويليام بار گفت اختيارات کافي در اختيار دارد تا بخش هايي از گزارش را انتخاب کند و آن را به اطلاع کنگره برساند. ويليام بار افزود امکان اين اقدام را که همه جزئيات اين گزارش را در اختيار مردم آمريکا قرار دهد، بررسي مي کند.
در ادامه اين گزارش آمده است: اعضاي کنگره به ويژه دموکرات ها که در مجلس نمايندگان اکثريت دارند، براي تحقق اين اقدام، تلاش مي کنند. آنها مي توانند رابرت مولر را به جلسه استماع علني بياورند، تا پس از سوگند خوردن، نتيجه تحقيقات خود را فاش کند. اما دموکرات ها پيش داوري و عجله نمي کنند، هر چند که خود را براي نبرد سياسي با کاخ سفيد آماده مي کنند. دموکرات ها مي گويند هيچ کسي فراتر از قانون نيست و افشا نشدن نتايج گزارش مولر، اين سوال را مطرح خواهد کرد که مي خواهند چه چيزي را پنهان کنند. دموکرات ها همچنين خواهان آن هستند که دونالد ترامپ قبل از انتشار عمومي گزارش مولر از نتيجه آن اطلاع پيدا نکند. در ظاهر، حتي رئيس جمهور آمريکا هم مخالف نتايج اين گزارش نيست. هر چند که همه اين تحقيقات را چرند توصيف مي کند و به تلاش براي زير سوال بردن اعتبار رابرت مولر و مرتبط کردن او به دموکرات ها، ادامه مي دهد. گزارش مولر شامل سخنان شاهداني از هيئت منصفه و نيز گزارش سري از تحقيقات اف بي آي است. ماموريت تيم رابرت مولر، مشخص کردن اين مسئله است که آيا هيچ يک از اعضاي ستاد تبليغاتي ترامپ، با روسها براي دخالت در انتخابات سال 2016 توطئه چيني کرده است و آيا رئيس جمهور آمريکا براي ايجاد مانع در تحقق عدالت در اين باره تلاش کرده است؟ مي دانيم که کارآگاهان آمريکايي تماس هاي متعدد بين روسها و افراد نزديک به دونالد ترامپ را کشف کردند و شماري از دستياران نزديک ترامپ، در اين باره متهم شدند. خبرهاي اوليه حاکي از آن است که رابرت مولر، اتهامات اضافي در اين پرونده مطرح نکرده است. به همين علت، حقوقدانان اين سوال را مطرح مي کنند که آيا مضمون گزارش مولر از وقايع و سخنان شاهدان، مي تواند مقدمه تشکيل يک پرونده کيفري باشد؟ بعضي از سياستمداران آمريکايي نگران آن هستند که تخلفات بزرگ احتمالي، ناديده گرفته شود. اطرافيان رئيس جمهور آمريکا هر چند با احتياط، مطمئن به نظر مي رسند که اين گزارش، رسوايي بزرگي به راه نخواهد انداخت. اما حتي در غير اينصورت هم ترامپ همچنان با تحقيقات دادستان نيويورک در پرونده تلاش براي ساکت کردن دو بازيگر فيلم هاي غيراخلاقي با هدف تاثير گذاشتن بر نتيجه انتخاباتي روبروست که در آن پيروز شد. اما تحقيقات و محاکمه هاي فدرالي در نيويورک، واشنگتن و ايالت ويرجينيا که به فعاليت هاي مالي ترامپ و شرکت هاي او ارتباط دارد، با پايان ماموريت مولر، متوقف نخواهد شد. به ويژه که اين پرونده ها از نظر کيفري مي تواند خطرناکتر باشد.
خبرنگار الجزيره خاطر نشان کرد: وزير دادگستري آمريکا قرار است امروز خلاصه اي از گزارش رابرت مولر را به کنگره ارائه کند. مشخص نيست تا چه اندازه اطلاعات مربوط به اين گزارش در اختيار اعضاي کنگره قرار خواهد گرفت. عده اي از سياستمداران نگران آن هستند که ويليام بار در هر صورت وزير دادگستري دولت ترامپ است و ممکن است بر اساس منافع ترامپ، بخش هايي از اين گزارش را به صورت گزينشي منتشر کند. دموکرات ها اصرار دارند از همه گزينه ها براي تضمين انتشار کامل اين گزارش استفاده کنند. وزير دادگستري مي تواند به دلايل و توجيهات مختلف، بسياري از اطلاعات اين گزارش را پنهان کند. اما در مجموع، دردسر ترامپ در برابر تحقيقات مولر از نظر طرح اتهام کيفري عليه او پايان يافته است. اما ممکن است بخش هايي از اين گزارش، تاثير منفي براي ترامپ در انتخابات آينده داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گزارش مولر ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۲۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم

رئیس جمهور سوئیس عصر یکشنبه به وقت تهران گفت که این کشور ارتش اوکراین را به تجهیزات نظامی برای نبرد با روسیه مجهز نمی‌کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ویولا آمهرد» رئیس جمهور سوئیس اظهار داشت که علیرغم تلاش برای تصویب قانون اضطراری جهت تعویق وضعیت بی‌طرفی این کشور، سوئیس به اوکراین سلاح نمی‌دهد.

رئیس جمهور سوئیس گفت که او از تصویب احتمالی قانون اضطراری که به سوئیس بی طرف اجازه می‌دهد تسلیحات کی‌یف را تامین کند، حمایت نمی‌کند.

او گفت: «قانون اضطراری تنها در موارد ضروری، به عنوان مثال در طول بحران کووید قابل استفاده است.»

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه انیز گفت که «ایالات متحده و متحدانش خواستار آن هستند که اوکراین از فروپاشی سیستم دفاعی خود جلوگیری و به هر قیمتی شده حمله نیرو‌های روسیه را مهار کند؛ در نتیجه، تلفات روزانه دشمن (کشته و زخمی) در آوریل (ماه گذشته) به ۱۰۰۰ سرباز افزایش یافت».

وی افزود «رژیم کی‌یف اوکراینی‌ها را که تمایلی به جنگ ندارند، به قتلگاه میندازد. مقام‌های اوکراینی بسیج نیرو را در تلاش با هدف جلب لطف اربابان غربی خود برای تداوم کمک مالی و نظامی آن‌ها تشدید می‌کنند».
رئیس اطلاعات نظامی اوکراین اخیراً در مصاحبه‌ای گفتکه احتمالاً وضعیت برای نیرو‌های این کشور که در ماه‌های اخیر با کمبود تجهیزات و تسلیحات مواجه بوده‌اند، به طور پیوسته بدتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین