Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:41:02 GMT

جاده های کردستان لغزنده است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۲۳۱۱

جاده های کردستان لغزنده است

سنندج - ایرنا - جانشین پلیس راه کردستان گفت: با توجه به وجود بارش در نقاط مختلف استان، جاده ای آن لغزنده و احتیاط شرط تردد در آن است.

سرهنگ حمید عبدالملکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون تردد در تمامی محورهای استان بدون هیچ مشکلی در جریان است اما برخی محورهای منتهی به شهرستان قروه از جمله قروه - سنقر شاهد بارش پراکنده برف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: طبق پیش بینی های هواشناسی تا 24 ساعت آینده بارندگی ها در استان ادامه دارد و با توجه به مه آلود و برفی بودن گردنه ها رانندگان هنگام خروج از شهرها حتما زجیر چرخ به همراه داشته باشند.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان نیز گفت: طبق پایش دوربین های نظارت تصویری استان هم اکنون در محورهای شهرستان قروه و زرینه دیواندره بارش برف به صورت پراکنده وجود دارد اما از لحاظ تردد مشکلی را ایجاد نکرده است.
دانش زندی اظهار داشت: در دیگر محورهای استان نیز بارش باران عمده پدیده جوی است و با توجه هشدارهای هواشناسی مبنی بر تداوم بارش ها و افزایش شدت آن تمامی نیروهای راهداری استان در جاده ها مستقر شده و در حال خدمت رسانی به هستند.
وی افزود: بارش برف و باران در محورهای استان از شامگاه روز قبل شروع شده و تا کنون نیز راهداران بیش از 150 کیلومتر برف روبی انجام داده اند.
وی اضافه کرد: سامانه 141 اعلام وضعیت جاده ها در هر 2 ساعت یکبار به روز رسانی می شود و مسافران می توانند به منظور مدیریت سفر از این سامانه اطلاعات لازم را کسب کنند.
به گزارش ایرنا، 475 راهدار کردستان در طرح نوروزی به صورت آماده باش و 24 ساعت در خدمت مسافران و گردشگران هستند و این طرح را از 25 اسفند سال جاری آغاز و تا 17 فروردین سال آینده ادامه می دهند
در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار داده اند.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
7349 / 3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي راهداري پليس راه كرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۲۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای هدایت آب‌های سطحی و رفع آب‌گرفتگی در جاده‌های لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی امروز جمعه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: طی سامانه بارشی اخیر شاهد بارش شدید باران در محورهای مواصلاتی استان بودیم که در برخی از شهرستان‌ها بنا بر اعلام هواشناسی بیش از ۱۰۰ میلی‌متر بارش باران گزارش شده است.

وی ادامه داد: تمام گشت‌های عملیاتی راه‌وترابری این اداره کل در قالب ۴۰۰ نیروی راهدار و ۲۸۰ دستگاه ماشین‌آلات در محورها مستقر و عملیات پایش و کنترل محورهای مواصلاتی و هدایت آب‌های سطحی و رفع آب‌گرفتگی و پاک‌سازی سطح جاده را انجام می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، بیان کرد: باتوجه‌به لغزندگی محورها مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، در صورت سفر حتماً در تماس با ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

کد خبر 6095917

دیگر خبرها

  • تلاش برای هدایت آب‌های سطحی و رفع آب‌گرفتگی در جاده‌های لرستان
  • جاده‌های خراسان رضوی همزمان با افزایش ترددها بارانی و لغزنده است
  • بارش باران در محورهای البرز/خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران لغزنده است
  • ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید
  • سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود
  • محورهای چهارمحال و بختیاری لغزنده هستند
  • محورهای کرمانشاه لغزنده است
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان