Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:13:19 GMT

ستاد خدمات سفر میبد آمادگی لازم برای مدیریت بحران دارد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۶۸۱۱

ستاد خدمات سفر میبد آمادگی لازم برای مدیریت بحران دارد

یزد - ایرنا - جانشین ستاد خدمات سفر شهرستان میبد گفت: این ستاد با هماهنگی و برنامه ریزی لازم و اعلام آماده باش به تمام مدیران شهرستان و هماهنگی برای فراهم کردن مکان های سرپوشیده برای اسکان مسافران نوروزی آمادگی کامل برای مدیریت بحران را دارد.

به گزارش ایرنا ، علیرضا ابوالحسنی عصر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به دستور مؤکد معاون رئیس‌جمهوری و استاندار یزد مبنی بر حضور مستمر و پررنگ فرمانداران و مدیران در محل کار و با توجه به‌پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارندگی و شرایط نامساعد جوی اعضای ستاد در آمادگی کامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد : از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون روزانه هزار و 300 نفر پذیرش و اسکان یافتند که در مجموع حدود هفت هزار اقامت شب در شهرستان ثبت شد.
جانشین ستاد خدمات سفر میبد تصریح کرد: در این مدت علاوه بر مدارس و نمازخانه‌های مدارس چندین حسینیه ، تکیه و به‌ویژه مصلی آیت‌الله اعرافی به ظرفیت اسکان افزوده شد.
وی تأکید کرد: همچنین تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی و اسکان آن‌ها نظیر آماده‌سازی و تجهیز مدارس و کلاس‌ها به امکانات لازم و نظافت ،تجهیز کمپ ورودی جهت راهنمای مسافران و توزیع نقشه و راهنمای گردشگری ،تمرکز دستگاه‌های خدمات رسان در کمپ ورودی ،اصلاح راه دسترسی و ورودی کمپ راهنمای مسافرین از طرف شمال و آماده‌سازی کمپ مسافرین امام رضا (ع) ورودی جنوبی از طرف یزد را برشمرد .
این مسئول به دیگر اقدامات مانند رسیدگی به سیمای شهر ،نظافت خیابان‌ها ، اماکن تاریخی ، ایجاد چندین بازارچه صنایع‌دستی ، ایجاد چند مسیر گردشگری ، ایجاد کشیک‌های نوروزی در دستگاه‌های خدمات رسان ، دعوت از راهنمایان گردشگری برای معرفی بیشتر اماکن تاریخی ، ساماندهی و تجهیز سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد.
وی در ادامه به مسافرین نوروزی توصیه کرد که امشب را از استقرار در محل پارک‌ها و فضاهای باز خودداری کنند و با مراجعه به ستاد اسکان شهرستان در مکان‌های سرپوشیده و مناسب که تدارک دیده شد اسکان یابند.
میبد به‌عنوان دومین شهر پرجمعیت استان با پنج هزار و 84 کیلومترمربع وسعت یک‌سوم آن شامل باغ‌های هم پیوند و بافت تاریخی به مساحت یک هزار و 200 هکتار به‌عنوان شهری تاریخی و گردشگری محسوب می‌شود.
میبد تک بناهای تاریخی مانند نارین قلعه ، برج کبوتر خانه ، یخچال ، چاپارخانه ، قلعه مهرجرد ، آسیاب دو سنگی محمدآباد ، کاروانسرای شاه‌عباسی ، آب انبارکلار، آب انبار حاجی علی‌محمد ، حمام یخدان ، قلعه بار جین و... دارد.
صنایع‌دستی میبد نیز شامل زیلو، کار بافی ، سفال ، نقاشی روی سفال ، موتابی ، خراطی و ... است .
ازجمله بومگردی ها می‌توان به مزرعه کلانتر، ده آباد و ... نیز هتل و رستوران‌های سنتی موجود در بافت قدیمی شهر و روستاها با تلفیقی از ساختار سنتی و نوین اشاره کرد که هرساله در ایام نوروز و در طول سال آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است.
این شهرستان 300 اثر ثبتی ، 263 اثر غیرمنقول ، 10 اثر منقول ، 9 اثر قدیمی و 18 اثر ناملموس و 9 موزه دارد.
از میان 14 شهر نمونه گردشگری کشور ، ابرکوه ، میبد و تفت در استان یزد قرار دارد.
مرکز شهرستان 104هزارنفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي خدمات سفر مديريت بحران ميبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: برنامه جامع و مدونی برای مدیریت سیلاب در استان باید داشته باشیم و این امر جزو اولویت‌هاست.

علیرضا عباس‌زاده امروز (شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه) در ستاد مدیریت بحران شهرستان نهبندان، اظهار کرد: هنر حاکمیت و محل آزمون مدیران، همین موضوع مدیریت بحران است.

وی با بیان اینکه اگر در مدیریت بحران کوتاهی کنیم، جایی برای دفاع نیست، افزود: سال به سال امکانات مدیریت بحران استان را تجهیز می‌کنیم و تجربیات ما هم زیاد شده که جزو سرمایه‌های ماست.

معاون استاندار گفت: همه باید با تمام توان و با همدلی و همکاری پای کار خدمت‌رسانی در سیلاب باشند تا مشکلات رفع شود.

عباس‌زاده با اشاره به خسارت سیل زیرکوه در هفته گذشته، بیان کرد: از همان ساعات اولیه سیل، تمام محورها بازدید و با بسیج امکانات دستگاه‌ها، محورهای اصلی مواصلاتی بازگشایی شد.

وی شأن حاکمیتی، ارزشمند و اثربخش مدیران را مسأله مدیریت بحران ارزیابی کرد و گفت: شرایط خوبی در استان حکمفرماست.

عباس‌زاده توجه به مصوبات سفر رئیس جمهوری درباره مدیریت بحران و توجه به آب‌های مرزی را از اولویت‌ها دانست و افزود: در استان بیش از ۲۲۰ سازه آبخیزداری در دو تا سه سال گذشته اجرا شده است که اگر نبود، خسارت‌ها دوبرابر می شد.

به گفته او، شناسایی چالش بحرانی در برنامه‌های مدیریت بحران باید مورد توجه مدیران باشد، ما در شرایط جدید، شاهد بارش باران از نوع رگباری و سیلابی هستیم که باید مدیریت شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های عمرانی ما با یک ندانم‌کاری به‌دنبال سیلاب از دست می‌رود، بنابراین پیشنهادهای تکمیلی باید داشته باشیم، اظهار کرد: اکنون وضعیت شهرستان خوسف به‌دنبال سیلاب از وضعیت نهبندان هم بدتر شده و شرایط آن مانند زیرکوه است. بنابراین تمام استان نیازمند توجه و مدیریت بحران است. 

معاون استاندار گفت: میزان خسارت سیل به زیرساخت راه در زیر کوه ۱۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

عباس‌زاده بیان کرد: حوزه‌های راهداری، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی بیشترین خسارت‌ها را داشته‌اند و باید گزارش‌ها جمع‌بندی و خسارت ها اعلام شود.

وی با بیان اینکه شرایط خسارت در نهبندان مانند زیرکوه نیست و مدیریت بحران در این شهرستان خوب بوده است، گفت: نیروهای امدادی و عملیاتی استان برای مدیریت بحران، کم است و باید از امکانات محلی و منطقه‌ای برای مدیریت بحران استفاده کرد.

معاون استاندار با اشاره به اینکه باید مجوزهای استفاده از بخش خصوصی در شرایط بحران گرفته شود که مانعی در شرایط بحران وجود نداشته باشد، افزود: اکنون دستگاه‌ها باید ارزیابی و اقدامات جبرانی خسارت را آغاز کنند. برنامه‌های جبران خسارت سیل توسط دستگاه‌ها باید ارائه شود.

وی اضافه کرد: حجم عملیات سیل در خوسف زیاد بوده است و با توجه به انتخابات پیش رو، راه‌های دسترسی به روستاها باید هرچه سریع‌تر بازگشایی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد