Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:19:56 GMT

رودخانه‌های بوشهر از امشب سیلابی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۷۰۹۲

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده از امشب رودخانه‌های این استان با ورود آب‌های روان دیگر استان‌ها سیلابی می‌شوند.

به گزارش ایسنا از بوشهر، شاهپور رجایی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: خطرات احتمالی در سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود ندارد ولی ضروری است که مشکلات آبگرفتگی مسیل‌ها و کانال‌ها برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص بارش‌های امروز در استان بوشهر و استان‌های همجوار اظهار داشت: هم اکنون ۲۳۵ میلیون متر مکعب آب در سد رییسعلی دلواری ذخیره شده و ۴۶۰ میلیون متر مکعب از فضای آن معادل دو سوم از ظرفیت سد خالی می‌باشد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به آمار رودخانه‌های ورودی از استان فارس، افزود: وضعیت رودخانه‌های ورودی به استان مرتباً توسط استان‌های بوشهر و فارس در حال رصد است و در صورت پیش بینی بروز خطر اعلام خواهد شد، اما با این حال مردم از بستر و حاشیه رودخانه‌ها دوری نموده و به هیچ وجه در حریم کانال‌ها توقف نکنند.

رجایی ضمن توصیه به عدم توقف رانندگان وسایل نقلیه در مجاورت کانال‌ها گفت: رانندگان وسایل نقلیه و همچنین عابران پیاده در جاده‌های مجاور کانال‌های آب تردد نکنند.

وی در ادامه تاکید کرد: جریان سیلابی رودخانه دالکی هم اکنون حدود ۷۰ متر مکعب بر ثانیه بوده و انتظار می‌رود تا ساعت ۱۲ امشب روند افزایشی داشته باشد، هر چند طغیان رودخانه محتمل نیست اما مراقبت‌های ویژه توسط مجاورین مورد تاکید می‌باشد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: متصدیان شرکت آب منطقه‌ای و پیمانکاران طرف قرارداد بی وقفه در تلاش هستند تا ضمن اندازه گیری بارندگی‌ها و آورد رودخانه‌های اصلی استان بوشهر و با برقراری ارتباط با ایستگاه‌های ورودی به استان از استان فارس، اطلاعات و گزارش‌های تحلیلی را تنظیم و در اختیار شورای هماهنگی مدیریت بحران، فرمانداران و هم استانی‌ها و مهمانان نوروزی قرار دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۷۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدگی ۵ نفر در شهرستان‌های فارس

معاونت اجتماعی استان فارس از غرق شدگی ۵ نفر از شهروندان در شهرستان‌های استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز به نقل از معاونت اجتماعی استان فارس، کرامت‌الله برومندی؛ فرمانده انتظامی فراشبند گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر غرق شدگی 2 پسر در رودخانه‌ای حوالی روستای کورش‌آباد، بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد 2 پسر 18 و 25 ساله در حال عبور از رودخانه بوده‌اند که به علت جریان شدید آب، غرق شده‌اند.

فرمانده انتظامی فراشبند به شهروندان توصیه کرد: رودخانه‌ها و کانال‌های آب، استخر‌های کشاورزی و سد‌ها حریم امنی برای شنا، تفریح و گذر نیست و نوجوانان باید به منظور حفظ جان خود و اطرافیان از مکان‌های ایمن استفاده کنند.

 غرق شدن 3 نفر در کانال آب‌رسانی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت هم بیان کرد: عصر روز شنبه 15 اردیبهشت در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر غرق شدن 3 نفر در کانال آب‌رسانی، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

فرشید زینلی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که 3 پسر که یکی 8 و دو نفر 11 ساله بوده‌اند، در کنار کانال مشغول بازی بوده‌اند که به دلیل بی احتیاطی به درون آب سقوط و منجر به فوت آنان می‌شود.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه اجساد متوفیان توسط عوامل امدادی از آب خارج شد، با ابراز تاسف از این حادثه دلخراش، از خانواده‌ها خواست به منظور پیشگیری از وقوع چنین حوادث تلخی همواره مراقب فرزندان خود باشند.

انتهای پیام/424

 

دیگر خبرها

  • تماشای رودخانه فصلی در سربیشه جان یک نفر را گرفت
  • طغیان رودخانه گلسار بر اثر بارش‌های اخیر + فیلم
  • غرق شدگی ۵ نفر در شهرستان‌های فارس
  • هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان
  • سیلابی شدن رودخانه در روستای برمزید و خنجوک
  • سیلابی شدن رودخانه روستای کبوترکوه گناباد + فیلم
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • بارش شدید باران و سیلابی شدن شهر دیزج دیز + فیلم
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد
  • سد بزرگ ایران پر شد | هشدار مهم : از رودخانه فاصله بگیرید