Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@05:00:31 GMT

سفر به آشیانه عقاب در ایام نوروز + تصاویر و فیلم

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۸۸۳۰

سفر به آشیانه عقاب در ایام نوروز + تصاویر و فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، الموت یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری استان قزوین است که در فاصله نزدیکی از کلان شهر تهران واقع شده است و به سبب فاصله کمتری با بافت تاریخی قزوین همیشه دارای گردشگران داخلی و خارجی زیادی است.

منطقه الموت یکی از مناطق طبیعی و روستایی قزوین است که برای رفتن به آن باید نرسیده به قزوین مسیر دیگری را انتخاب کرد و از راهی که تا قلعه حسن صباح دو ساعت و نیم فاصله دارد را انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ گردشگر و راننده‌ای از طی کردن این مسیر طولانی و کوهستانی خسته نمی‌شود. چون با جاذبه‌های شگفت‌انگیزی مواجه خواهد شد. در فصل بهار هر بخش از این جاده سرسبز با رنگ گل‌های متنوع و درختان رنگارنگی پوشیده شده و بوی عطرآگین گل‌های بهاری را به مشام می‌رساند.

قلعه الموت کجاست؟

قلعه الموت در منطقه‌ الموت قزوین قرار دارد و برای دیدن آن باید از جاده‌ باریک کوهستانی پر پیچ و خمی بگذرید. پای قلعه که برسید، صف طولانی پلکانی سنگی را مقابلتان می‌بینید، اما منظره‌ حیرت‌انگیزی که در بالای دژ می‌بینید، به خستگی و زحمت بالا رفتن از پله‌ها می‌ارزد. ضمن اینکه با جاذبه‌ای طرف هستید که از دوره اسماعیلیان به جای مانده است.

دریاچه‌ اوان

دریاچه‌ اوان مثل مرواریدی در این منطقه می‌درخشد. حیف است تا الموت بروید و به دریاچه‌ اوان با منظره‌ نفس‌گیرش سر نزنید.

آبشار ۳۰ متری ورچر در روستای رزجرد هم از مناطق دیدنی‌ست. منظره‌ای بسیار دل‌انگیز از آبشاری زیبا در دل صخره‌ که به دره‌ای در پایین آن می‌رسد. در این دره پوشش گیاهی متنوع و زیبایی را می‌بینید.

البته درنظر داشته باشید مسیر رسیدن به این آبشار راحت نیست و در نهایت به جاده‌ خاکی و مسیرهای دشوار اما بسیار بکر و زیبا می‌رسد.

در روستای زرآباد نیز چنار خون بار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: سفری به پایتخت سابق ایران در ایام نوروز

درخت کهنسال روستای فلار الموت

ثبت درخت چنار کهنسال روستای فلار در فهرست آثار ملی و وجود امامزاده اسماعیل (ع) در این روستا و قرارگیری آن در نزدیکی مجموعه تفریحی کاسپین از این روستای زیبا می‌توان به عنوان یکی از مناطق گردشگری زیارتی، تاریخی و طبیعی بخش الموت غربی نام برد.

روستای شهرک

روستای شهرک روستایی است دره‌ای با آب و هوایی سرد و نیمه خشک که در تلاقی دو رود اندج و الموت رود قرار گرفته است. کوه تله رودبار در شمال، کوه خانه سر در شمال خاور و کوه ترکه چال در جنوب خاور روستا واقع شده اند.

 ساکنین ۹۰ خانواری روستای شهرک به زبان فارسی تکلم کرده و از طریق کشاورزی باغداری و دامداری و زنبورداری امرار معاش می‌نمایند.

روستای کامان

روستای کامان یکی از روستا‌های بسیار زیبای منطقه الموت غربی می‌باشد و در مسیر جاده قزوین به الموت غربی قرار دارد. ناحیه‌ای است کوهستانی سردسیر و محصولاتش: غلات، لوبیا، نخود. اهالی به کشاورزی، کرباس و جوال بافی مشغولند.

 همچنین پیست اسکی کامان در ۲۵ کیلومتری قزوین و در منطقه الموت واقع شده است که از نظر چشم‌انداز و آب و هوا، این منطقه در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.

برای رسیدن به کامان باید از محور قزوین بهرام آباد استفاده کرد و پس از پشت سر گذاشتن بوستان باراجین و روستای زرشک به دوراهی کامان رسید.

در سر دوراهی از جاده اصلی خارج شده و بعد از طی ۲ کیلومتر به کامان رسید. این روستا دارای ۶۰ تا خانوار جمعیت ساکن بوده که در فصل‌های بهار و تابستان به ۱۲۰ خانوار مهاجر نیز می‌رسد. امروزه اهالی این روستا به کار باغداری مشغول بوده و عمده محصولات آن‌ها گیلاس فندق و گردو فندق می‌باشد. مردم روستا به زبان تاتی تکلم می‌کنند.

روستای مِرگ

روستای مِرگ که به اشتباه «مَرگ» نیز تلفظ می‌شود، از جمله اولین روستا‌های بخش الموت قزوین است و در مسیر قزوین – معلم کلایه قرار دارد این روستا در نزدیکی گردنه قسطین لار که در اکثر ایام سال پوشیده از گیاهان و مه سنگین است، واقع شده است.

گزارش تصویری  از جاذبه های گردشگری استان قزوین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جاذبه گردشگری مکان های تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد

محمد کریمی گفت: در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم که مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت و آبادانی ۱۰ هزار روستا در کشور را در قالب جهاد آبرسانی تامین آب نماید این مهم به سرانجام رسید.

کریمی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به این روستا گفت: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کار‌هایی است که در محل آبگیر انجام شده است

وی از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و... عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت: این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تامین آب شرب اهالی این روستا اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

تامین آب شرب ۵۴ روستا و شهر با طرح آبرسانی آتشگاه

کریمی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را ۵۰ میلیارد ریال معادل ۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

 روستای کهن دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود یکصد کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • آیین گاوکشان 
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد