Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمدمجتبی حسینی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن «روز ملی هنرهای نمایشی» تاکید کرد این روز، زمان سزاواری است که به ستایش رنج‌های هنر تئاتر و نکوداشت دسترنج هنرمندان آن برخیزیم. ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، پیام سیدمحمدمجتبی حسینی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت فرا رسیدن «روز ملی هنرهای نمایشی» به این شرح است:

«تئاتر، خَلق دشواری است که به خُلق و خوی جامعه‌ی خویش، چشم دارد و در زیبایی‌ها و زشتی‌هایی متولد می‌شود که بایدها و نبایدهای روزگارانند و به غنیمت این هنر کهن، «هست» و «نیست» می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تئاتر، هماره جدال اهورا و اهریمن است و زادگاه آفرینش‌اش، فلسفه‌ی خیرخواهی و سعادت‌طلبی هنر است. ‌مجال معصومی که ‌جهان‌ را نو به نو می‌اندیشد و ‌جان می‌بخشد. ‌‌‌تولد هر تئاتر، دوباره آفرینی مردمانی است که جویای فرهیختگی و ‌‌کنجکاو رستگاری خویش‌اند. ‌قرابت شگفت‌انگیزی که یادآور کلام «إِنَّا أَرْسَلْنَاکَ بِالْحَقِّ بَشِیرًا وَ نَذِیرًا» و تکرار رسالت «یَتلوا عَلَیهِم آیاتِهِ ویُزَکّیهِم و یُعَلِّمُهُمُ الکِتـابَ و الحِکمَةَ» است. حق و حقیقت است اگر در این روزگار، گوهر جامعه را به محک ‌شریف تئاتر می‌آزمایند و فرخنده باد جامعه‌ای که در این آزمون، سرفراز بماناد.
«روز ملی هنرهای نمایشی» ‌‌روز سزاواری است که به ستایش رنج‌های هنر تئاتر و نکوداشت دسترنج هنرمندانی برخیزیم که به راستی و درستی، روزی از روزهای نوروز به نام ارجمند تئاتر رقم خورده است و حکماً تقارن این دو تولد، گواه نوخواهی و نوآفرینی این هنر کهن خواهد بود. بدین شادمانی آرزومندم حال و احوال هنر و هنرمندان نمایش ‌به از پار و بهتر از پیرار باد که:
آید بهار و پیرهن بیشه نو شود
نوتر برآورد گل اگر، ریشه نو شود
زیباست روی کاکل سبزت، کلاه تو
زیباتر آن که در سرت اندیشه نو شود»

فردا، چهارشنبه هفتم فروردین روز ملی هنرهای نمایشی است و امسال همزمان با این روز، جشنی تحت عنوان «نوروزِ نمایش» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

R1356/P/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تئاتر تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۰۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت هنری،  مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا (یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

قرار است، سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

استان بوشهر اخیرا جزو استان‌های پرحاشیه در حوزه موسیقی بوده است؛ حاشیه‌هایی که آغاز آنها با لغو فستیوال موسیقی «کوچه» بود و پس از آن با لغو کنسرت آرمان گرشاسبی و صادر نشدن مجوز کنسرت معین زندی ادامه داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند