Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:44:18 GMT

ترامپ، آغازگر رقابت های انتخاباتی 2020

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۱۰۴۹

ترامپ، آغازگر رقابت های انتخاباتی 2020

تهران- ایرنا- تحلیلگران مسائل ایالات متحده اعتقاد دارند چالش هایی که ترامپ در حیطه سیاست داخلی به آن دامن می زند خصوصا حملاتش پس از گزارش اخیر بازرس ویژه وزارت دادگستری از تبانی با روسیه، بیش از همه با هدف پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 صورت می گیرد.

به گزارش گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش های خبری ایرنا، ترامپ تقریبا در طول دوره بیش از دو ساله ریاست جمهوری خود با احزاب و رسانه های رقیب درگیری سختی را داشت و به راحتی این موضوع را آشکار می سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکنون با به نیمه رسیدن نخستین دوره حضور ترامپ در کاخ سفید این درگیری عیان تر شده و بیش از گذشته رنگ و بوی انتخاباتی گرفته است خصوصا آنکه او در گزارش بازرس ویژه وزارت دادگستری از تبانی با روسیه در جریان انتخابات ۲۰۱۶ تبرئه شده است.
پس از انتشار گزارش رابرت مولر بازرس ویژه وزارت دادگستری از تبانی با روسیه در جریان انتخابات ۲۰۱۶ ، ترامپ گفته است مخالفانش که 'رفتاری شرورانه و خائنانه' نشان داده اند تحت نظر خواهند بود.
رئیس جمهوری ایالات متحده تقریبا هر روز رسانه ها و مخالفانش را به انتشار اخبار دروغین و تلاش برای تضعیف موقعیت خود متهم می کند و به شکل های گوناگون رسانه ها را ابزار مخالفان خود می پندارد. وی از مدتی قبل حملات به نامزدهای بالقوه حزب دموکرات را که ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری بعدی مطرح شوند، آغاز کرده است.

**توئیتر ابزار انتخاباتی ترامپ
ترامپ در چند ماه اخیر با شدت گرفتن انتقادات از کاخ سفید، علیه هر فرد یا جریانی که ممکن است به عنوان یک رقیب انتخاباتی برای وی خطراتی داشته باشد موضعگیری می کند. او به ویژه در پیام های توئیتریِ پی در پی و همیشگیِ خود به انتقاد از چهره های ارشد این حزب می پردازد. این بدان مفهوم است که ترامپ در عمل از مدتی قبل رقابت انتخاباتی با دموکرات ها را آغاز کرده است. چندی قبل وی «برنی سندرز» و رویکردهای اجتماعی او را به باد انتقاد گرفت. وی روز گذشته هم «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا را بی نصیب نگذاشت و در مورد میزان هوش وی پیام هایی را منتشر کرد. ترامپ در توهینی آشکار در مورد معاون «باراک اوباما» اظهار داشت که آی کیوی (ضریب هوشی) وی پایین است.
این سخنان دونالد ترامپ ناراحتی شهروندان آمریکایی را برانگیخت و با واکنش گسترده کاربران شبکه اجتماعی روبرو شد. بسیاری از مخاطبان گاف های بیانی و عملکردی رئیس جمهوری آمریکا را به وی گوشزد کردند.
نکته اینجاست که وی به صورت بسیار بی پرده و تا حد زیادی بدون منطق با ابزار توئیتر به جنگ رقیبان می رود. موضع گیری در قبال مخالفت ها با ساخت دیوار مرزی و حتی تحریک دموکرات های یهودی آمریکا را بخشی از همین راهبرد ارزیابی می کنند.
تارنمای شبکه خبری سی.ان.ان روز یکشنبه هفته گذشته را احمقانه ترین روز ترامپ در توئیتر توصیف کرد و نوشت رئیس جمهوری آمریکا در این روز 29 پیام را منتشر کرد یا آن ها را بازنشر داد. تعداد توئیت ها اهمیت چندانی ندارد بلکه محتوای آن ها و نکاتی که در آن ابراز شد از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.
سی.ان.ان سپس با آوردن فهرست پیام های ترامپ عنوان داشت که وی در این روز چند پیام در مورد تحقیقات کمیسیون انتخابات و موضوع دخالت روسیه به شکل های مختلف منتشر کرد. اقدامات دموکرات ها در انتخابات قبلی و آماده شدن آن ها برای دو سال آینده در کنار انتقاد از حزب رقیب به خاطر موضع گیری ضدصهیونیستی یک نماینده دموکرات در مجلس، پرداختن به چند برنامه تلویزیونی و رادیویی که به انتخابات ارتباطات غیرمستقیم داشت از جمله موضوع های مورد اشاره وی بودند.

**ترامپ خود را پیروز یک انتخابات سالم می داند
تحلیلگران و رسانه های آمریکایی اعتقاد دارند ترامپ با استفاده از شبکه های اجتماعی و به ویژه توئیتر حال و هوای رقابت های انتخاباتی را ایجاد می کند تا بتواند با تهییج افکار عمومی و برانگیختن احساسات ابتدا به اهداف خود در عرصه های داخلی آمریکا دست پیدا کند و سپس خود را ناجی آمریکایی ها نشان دهد. ترامپ مدعی است باید به وی اجازه داده شود تا سیاست های خود را به طور کامل در دو دوره به اجرا در آورد.
سی.ان.ان موضوع را از این جهت برای آمریکایی ها وحشتناک می داند که قدرتمندترین مرد در کشورشان و شاید در جهان، تمام روز خود را در جهت فکر کردن و انتشار پیام برای تئوری توطئه ثابت نشده ای در مورد یک انتخابات برگزار نشده، صرف می کند. ترامپ در این روز علیه دموکرات ها، قهرمانان جنگی و کمدین های آمریکایی و حتی سناتورهای این کشور ادعاهایی را مطرح کرد حال آنکه هیچ پیامی را در واکنش به تراژدی رخ داده در نیوزلند و محکومیت آن انتشار نداد.
«جورج کانوی» همسر یکی از مشاوران ارشد کاخ سفید در واکنش به همه این تحولات، از وجود اختلال شخصیتی و خودشیفتگی شدید در ترامپ سخن گفت و تاکید کرد: شرایط او در حال بدتر شدن است. در حالی که همه می خواهند نشان دهند که وضعیت عادی است اما این گونه نیست و «یک فرد دیوانه و نابالغ تمام قدرت آمریکا را کنترل می کند».
تارنمای«Axios» بر این اعتقاد است که آمار نشان می دهند که اختلاف اندکی که باعث شد ترامپ در سال 2016 در انتخابات پیروز شود اکنون بسیار عمیق و بیشتر شده است. به همین دلیل رئیس جمهوری آمریکا تلاش می کند با حربه های مختلف جایگاه خود را تا انتخابات 2020 در افکار عمومی ارتقا دهد.
سی.ان.ان در گزارش تحلیلی دیگری همه این اظهارات و رفتارهای دونالد ترامپ را با هدف مشروعیت زدایی از انتخابات سال 2020 ارزیابی کرد و افزود: درواقع رقابت ها برای انتخابات دو سال آینده آغاز شده است و از الان ترامپ با هیاهو اعلام می کند که دموکرات ها قادر به شکست وی نیستند اما در واقع ترامپ به دنبال آن است که اگر رقابت های اولیه در مسیر انتخابات را که نوامبر بعد برگزار می شود را از دست داد توجیه لازم برای غیرقانونی خواندن آن داشته باشد.
ترامپ در توئیتی اظهار داشت که دموکرات ها کارت های بازی خود را به همگان نشان می دهند. مهمترین ابزار آن ها تحقیقات در زمینه فعالیت های وی در دوره پیش از سال 2016 است. وی در همین توئیت آورد که تلاش دموکرات ها برنامه ریزی برای پیروزی در انتخابات سال 2020 است اما آن ها نمی توانند در یک انتخابات قانونی پیروز شوند.
نکته ای که ترامپ سعی دارد پیش از انتخابات در ذهن مخاطبان آمریکایی نهادینه سازد آن است که وی در یک انتخابات معمولی و قانونی به طور قطع پیروز می شود و اگر هر نتیجه ای غیر از این از صندوق های انتخاباتی حاصل شود حاصل کارهای غیرقانونی و ترفندهای دموکرات ها است.
«کی لایت مکنانی» مسوول کمپین انتخاباتی ترامپ برای سال 2020 نیز با بیان استدلالی مشابه عنوان داشت که دموکرات های ناامید نسبت به شکست در انتخابات مطمئن هستند و به همین دلیل از روش های دیگر به ویژه موضوع تحقیقات کنگره به دنبال رسیدن به هدف هستند. وی افزود: دموکرات ها می خواهند ضمن مخالفت با خواست مردم آمریکا، قدرت را به چنگ بیاورند اما شانس آن ها برای پیروزی در یک انتخابات قانونی صفر است.
پژوهش**9130 **1552

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دونالد ترامپ انتخابات 2020 دموكرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد

یک روزنامه انگلیسی نوشت دونالد ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز طرح مفصلی دارد، اما تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بارها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشورهای عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفت‌وگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • تنور داغ رقابت انتخاباتی ۴ کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد