Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@15:58:39 GMT

تصمیم آمریکا درباره بلندی های جولان ارزش قانونی ندارد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۱۴۲۵

تصمیم آمریکا درباره بلندی های جولان ارزش قانونی ندارد

رم - ایرنا - کارشناس ایتالیایی ، تصمیم امریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم اشغالگر قدس بر بلندی های جولان را از نظر قانونی بی ارزش خواند و آنرا نوعی بهانه جویی برای رویارویی با ایران دانست.

به گزارش ایرنا، 'فیلیپو لاندی' تحلیلگر مسائل خاورمیانه و فرستاده پیشین تلویزیون دولتی ایتالیا به سرزمین های اشغالی در گفت و گو با نشریه 'ایل سوسیدیاریو' گفت: اقدام تحریک آمیز دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان را می توان بخشی از سناریویی به شمار آورد که رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران دنبال می کند و با خروج واشنگتن از توافق هسته ای آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این تصمیم آمریکا البته ارزش قانونی ندارد، چرا که سازمان ملل بلندی های جولان را به عنوان منطقه اشغال شده اعلام کرده است و هر گونه تصمیم در مورد این منطقه بر عهده همان نهاد بین المللی خواهد بود.اما از نظر سیاسی این تصمیم کاخ سفید دارای وجوه مختلفی می باشد که اولین وجه آن به طرح امریکا برای فلسطین مربوط می شود که قرار است در روزهای آینده اعلام شود و به جای تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی، کمک های مالی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به مناطق خودگردان فلسطینی را در مد نظر دارد و بازگشت آوارگان فلسطینی را نیز پیش بینی نکرده است.
وی گفت: یکی دیگر از پیامدهای این تصمیم ترامپ، کمک به نتانیاهو برای پیروز شدن در انتخابات دشواری است که در پیش رو دارد و بر اساس نظر سنجی های مختلف، حزب او به سختی خواهد توانست به موفقیت برسد.
' ترامپ قصد دارد با چنین موضع گیری هایی؛ به شعارهای نتانیاهو در مورد الحاق بلندی های جولان در برابر افکارعمومی اسرائیل، وجهه ببخشد. '
وی گفت: از جمله دیگر آثار این تصمیم کمک به روسیه است که پس از اعلام الحاق کریمه، از سوی کشورهای غربی منزوی شده بود. پس از اعلام چنین موضعی از سوی واشنگتن، مسکو دیگر در چنین زمینه ای یعنی اعلام الحاق یک جانبه دیگر سرزمین ها و حاکمیت آنها در برابر جامعه بین الملل تنها نیست.
وی تاکید کرد: اما مهمترین جنبه این تصمیم به ایران مربوط می شود. امریکا در تلاش است تا با همکاری اسرائیل و برخی از کشورهای عربی، تحرکات جبهه ضد ایرانی را از چارچوب سیاسی خارج کند و به زمینه برخورد نظامی بکشاند.
دونالد ترامپ از یک توافق بین المللی که ایران تا کنون به تعهدات خود در چارچوب آن پایبند بوده و موگرینی نیز بارها بر آن تاکید کرده، خارج شده است. امریکا و هم پیمانانش سرگرم اقدامات مختلفی برای در انزوا قرار دادن ایران هستند، ولی در عین حال می خواهند با دستاویز قرار دادن واکنش احتمالی ایران به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان، بهانه ای برای رویارویی پیدا کنند.
اروپام**461 ** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بلندي هاي جولان ايران ايتاليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال + عکس

 تصویر غم‌انگیزی در فضای مجازی در حال وایرال شدن است که بسیار مردم ایران را ناراحت کرده است.

کاربری با انتشار این تصویر در توییتر ماجرای این زن و پول‌های زیادی که همراش است را فاش کرد و نوشت: «وضعیت پول مملکت غم‌انگیزه. این گردشگر روس ۳۰۰ دلار را به ریال تبدیل کرده و با کیسه پلاستیکی پول رو حمل می‌کند. بیچاره ایران.»

منبع: برترین‌ها

tags # قیمت دلار ، تورم سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • انگار ایران یک روز از خواب بیدار شد و بی‌دلیل تصمیم گرفت به اسرائیل حمله کند!
  • ریچموند به هایوارد پیوست/ تشدید دایره تحریم اسرائیل در آمریکا
  • تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش پول ایران!
  • بمب افکن H6K نیروی هوایی چین، دوربردترین سکوی چینی‌ها برای پرتاب هر سلاح برد بلندی است (فیلم)
  • تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال + عکس
  • ذهن آمریکااندیش
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا