Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:18:28 GMT

کمیته علت‌یابی سیل در شورای شهر شیراز تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۲۳۵۸

کمیته علت‌یابی سیل در شورای شهر شیراز تشکیل شد

تهران- ایرنا- نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها گفت: کمیته علت‌یابی سیل اخیر در شورای شهر شیراز تشکیل شد و این کمیته چهارشنبه (هفتم فروردین) اولین نشست را برگزار می‌کند و تا زمان رسیدن به نتیجه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شورای عالی استان‌ها، «سید عبدالرزاق موسوی» افزود: شورای شهر شیراز در نخستین اقدام پس از وقوع سیل اقدام به برگزاری نشست در محل ساختمان شهرداری کرد که تا ساعاتی از شب نیز ادامه داشت و گزارش‌هایی درباره اقدامات انجام شده برای سیل‌زدگان استان گلستان از سوی شهردار و رئیس ستاد بحران شهرداری ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در این نشست ایراداتی مانند لایروبی نکردن کانال‌های آب به شهرداری گرفته شد که شهرداری در گزارش خود اعلام کرد به‌ صورت منظم این کانال‌ها را لایروبی کرده و هشدارهایی هم در خصوص احتمال وقوع سیل داده بود، اما افزایش حجم بارش در مدت ‌زمان کوتاه سبب ایجاد سیل شد و خساراتی به بار آورد.
عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه پیش‌بینی‌های در خصوص وقوع سیل انجام و هشدارهایی داده‌ شده بود، تصریح کرد: در برخی از مناطق دیگر شهر شیراز مانند منطقه‌ای که بازار وکیل در آن قرار دارد نیز احتمال وقوع سیل وجود داشت و با توجه به آمادگی لازم، حجم آب کنترل شد.
موسوی تاکید کرد: درگذشته در کنار دروازه قرآن یک مسیل یا دره‌ای وجود داشت که محل عبور آب بود و آب ورودی را به بستر رودخانه خشک هدایت می‌کرد و تا حدودی آب در آنجا پخش و کنترل می‌شد.
وی یادآورشد: در سال‌های اخیر برای توسعه جاده این آبراه مسدود و دو لوله برای خروج آب تعبیه‌ شده بود که برای حجم ورودی آب و بارانی که روز گذشته شاهد آن بودیم، کافی نبود و به همین دلیل آب در سطح خیابان جاری‌ و منجر به وقوع سیل شد.
سیل ناگهانی که پنجم فروردین در دروازه قرآن شیراز رخ داد موجب کشته و مصدوم شدن شماری از هموطنان شد.
این سیل اتومبیل های پارک شده و در حال تردد در دروازه قرآن را تا مسافتی با خود برد و بر روی هم انباشت. اجتمام**2181**1883

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث سيل دروازه قرآن شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،مهدی قلندری گفت: همزمان با روز معمار، دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی در حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز آغاز به کار کرد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز هدف از تاسیس این دبیرخانه را ایجاد زمینه‌ای برای خلق ایده‌های و استعدادهای نوآورانه برای ارتقای فضاهای عمومی، توسعه پایدار و استفاده بهینه از منابع معماری و شهرسازی دانست.
وی تاکید کرد: همه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز ابتدا در این دبیرخانه ثبت و فرایند برگزاری مسابقه توسط این معاونت اجرا می شود.

دیگر خبرها

  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا