Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد گفت: هلال‌احمر یزد از ابتدای طرح ملی خدمات نوروزی تا پنجم فروردین‌ماه به 164 نفر حادثه‌دیده امدادرسانی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ محسن حرازی‌زاده در رابطه با آخرین وضعیت امدادرسانی هلال‌احمر در یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار کرد: هلال‌احمر یزد در طرح ملی خدمات نوروزی که از 25 اسفند شروع شده است تا پنجم فروردین امسال در 37 مورد حادثه به تعداد 164 نفر امدادرسانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر این اساس، طی مدت یاد شده جمعیت هلال‌احمر این استان از مجموع حوادث رخ داده 7 مورد جاده ای، 29 مورد خدمات حضوری و یک مورد خدمات مناسبتی امدادرسانی کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد تصریح کرد: در این حوادث 164 نفر آسیب دیدند که از این تعداد 32 نفر حوادث جاده ای و 132 نفر خدمات حضوری که 6 نفر از آنها توسط آمبولانس هلال‌احمر به مراکز بیمارستانی منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح ملی خدمات نوروزی تا دیروز 153 نفر از نیروهای عملیاتی شرکت داشتند و برای امدادرسانی به مصدومین و حوادث جاده ای نیز 10 دستگاه آمبولانس به کارگیری شد.

حرازی‌زاده مجموع کل افراد اسکان داده شده را 32 نفر اعلام کرد و افزود: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی در 16 پایگاه (ثابت و سیار) امداد و نجات استان با به کارگیری 1280 نفر امدادگر و نجاتگر به روز به مسافران و هم استانی ها خدمات رسانی می شود.

نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر یزد در جاده‌ها مستقر شده‌اند

وی با اشاره به اخطار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل در یزد گفت: نیروهای امدادی در جاده‌ها و نیز تیم های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب و تیم واکنش سریع استان برای حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه های استان مستقر شده‌اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: امدادگران در 16 پایگاه ثابت و موقت در جاده‌های استان در طول شبانه روز مستقر و آمادگی لازم برای امدادرسانی را به هموطنان دارند.

وی با بیان اینکه اعضای تمامی پایگاه ها و نیروها در حالت آماده باش هستند و در صورت نیاز عملیات امدادرسانی را در اسرع وقت انجام می دهند، اظهار کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم از تردد، اقامت، تجمع و ورود به حریم مسیل‌ها خودداری کنند تا دچار مشکلی نشوند.

حرازی‌زاده از عموم مردم خواست در صورت نیاز به کمک‌های امدادی با سامانه 112 تماس حاصل کنند.

پیوستن بیش از سه هزار و پانصد نفر به کمپین بهرفت در استان یزد

وی با اشاره به پیوستن بیش از سه هزار و پانصد نفر از مسافرین نوروزی تا پایان دوم فروردین‌ماه 98 به کمپین بهرفت گفت: نوزدهمین مرحله طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از بیست و هشتم اسفندماه سال گذشته در استان یزد آغاز شد که تا پایان چهارم فروردین جاری بیش از 3 هزار و 500 نفر به کمپین بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) پیوستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اذعان کرد: هرچند در سال گذشته با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شاهد آمار کاهش تصادف در جاده‌ها هستیم ولی همچنان باید رانندگان را به موضوع حساس کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان

بابک محمودی افزود: از تاریخ ۴ تا ۶ اردیبهشت ماه، ساعت ۵صبح ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیروهای این جمعیت طی ۶۲ مورد عملیات امداد و نجات به هزار و ۲۸۴ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۸۹ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۸۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۹ تخته پتو، ۲۶ تخته موکت و ۱۵ بسته غذایی توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۱۰۵تیم عملیاتی متشکل ۴۰۳ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان