Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-07@00:05:36 GMT

کاهش اسفاده از پول نقد در مکزیک

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۳۱۳۳

کاهش اسفاده از پول نقد در مکزیک

دولت مکزیک در حال توسعه قوانینی است که بکارگیری از پول نقد را در معاملات، بویژه خرید مِلک کاهش دهد تا از این راه با پولشویی و فساد مالی مبارزه کند.

به گزارش صدای ایران از ایبنا، کارلوس اورزوا وزیر دارایی مکزیک گفت: دولت در حال توسعه قوانینی است که میزان بکارگیری پول نقد که در خرید مِلک استفاده می شود را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین علت اصلی این تصمیم به کاهش استفاده از ارز فیزیکی در مکزیک است که مملو از پولشویی و فساد مالی است.

وزیر دارایی مکزیک افزود: دولت در حال بررسی قوانینی است که تمام پرداخت ها را بصورت الکترونیکی رصد کند. وزیر دارایی مکزیک گفت: در ارتباط با این موضوع به دنبال ایجاد انگیزه هایی برای افراد حرفه ای از جمله، پزشکان، وکلا و معماران هستیم تا پرداخت ها بصورت الکترونیکی را به جای پرداخت های نقد قبول کنند.

بر اساس آمارهای دولت مکزیک در حدود ۵۷ درصد از مردم این کشور از دفاتر حساب استفاده نمی کنند و نبود میلیون ها حساب بانکی در مکزیک وجود دارد؛ ضمن اینکه بر اساس برآوردها ۹۰ درصد از تمام تراکنش ها بصورت نقدی انجام می گیرند.

بر پایه این گزارش، رییس جمهور جدید مکزیک که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی مسند قدرت را به دست گرفت، اعلام کرد که یکی از اولویت های او هدایت مردم به سمت اقتصاد رسمی و کاهش پول نقد در چرخه پولی این کشور بمنظور مبارزه با پولشویی و فعالیت های غیر قانونی از قبیل تجارت مواد مخدر است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: مکزیک پول نقد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از هدر رفت آب با مسدود کردن یکی از دهنه های خروجی در تالاب بامدژ

احمد فریسات مسئول مرکز پایش تالاب بامدژ گفت: بدلیل فرسایش متناوبی که در بعضی از دیواره های موجود در اطراف تالاب در اثر حجم آب ورودی در بارش های زمستانه و همچنین سیلاب ها ایجاد می شود ، با مشارکت تعدادی از ساکنین چند روستای حاشیه تالاب بامدژ و با تلاش مضاعف یکی از بزرگترین نقاط خروج و هدر رفت آب تالاب مسدود گردید.

او می‌گوید: یکی از مزایای ترمیم این خروجی ها علاوه بر نگهداشت آب تالاب ، آن هم با توجه به معضلاتی که در تامین حقابه تالابها وجود دارد ، جلوگیری نسبی از ایجاد تنش آبی در اکوسیستم تالاب در فصل تابستان می باشد ، همچنین بدلیل اینکه با حفظ آب در بستر تالاب ولو در کمترین سطح ممکن ، از آتش سوزی های محتمل در تابستان که در مواردی بصورت عمدی یا خطای انسانی و در مواردی هم بواسطه افزایش دما و خشک شدن نیزارها حادث می شود هم جلوگیری بعمل خواهد آمد.

 با توجه به در دست ساخت بودن پروژه بند تاخیری برای این تالاب ، در صورت تکمیل این سازه دیگر نیازی به بستن سالیانه این خروجی ها نمی باشد چرا که کُل این محلهای خروج آب در امتداد تالاب که در اثر فرسایش بصورت متناوب ایجاد می شوند با تکمیل فاز سوم پروژه یعنی ایجاد خاکریز (دایک) خاکی به طول تقریبی ۱۲ کیلومتر و ارتفاع حدودا ۲ متری بصورت اصولی و کامل مسدود خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتظارات تورمی کم شد
  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتطارات تورمی کم شد
  • اسموتریچ: ارتش باید امروز وارد رفح شود
  • مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • جلوگیری از هدر رفت آب با مسدود کردن یکی از دهنه های خروجی در تالاب بامدژ
  • زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان
  • اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل به مکزیک هم رسید