Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@17:52:29 GMT

میزان ورود گردشگران خارجی به گیلان ۷۱ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۳۶۸۵

میزان ورود گردشگران خارجی به گیلان ۷۱ درصد افزایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: در تعطیلات نوروزی امسال میزان ورود گردشگران خارجی به گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۷۱ درصد افزایش داشته است. ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

شهرود امیر انتخابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه طبق آمارها روند کاهش ورود مسافران نوروزی به گیلان همچنان ادامه دارد اظهار داشت: برخلاف مسافران داخلی امسال میزان ورود گردشگران خارجی به گیلان در مقایسه با سال گذشته مجموعاً چیزی حدود 71 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان تعداد گردشگران اقامت‌کننده در مراکز اقامتی استان را برشمرد و افزود:‌ از تاریخ 27 اسفند 97 تا 5 فروردین 98 حدود 392 گردشگر خارحی در مراکز اقامتی استان اقامت کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 56.80 درصد رشد داشته است.

امیرانتخابی در تشریح مهم‌ترین علل کاهش میزان ورود مسافران نوروزی داخلی به استان گیلان وضعیت جوی و شرایط آب و هوایی حاکم بر منطقه شمال را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: طبق پیش‌بینی اعلام شده سازمان هواشناسی ناپایداری‌های جوی تا 16 روز آینده ادامه پیدا می‌کند.

بهار 98|ورود مسافران نوروزی به گیلان 9 درصد کاهش یافتسفیدپوش شدن ارتفاعات گیلان در آستانه نوروز به روایت تصویر

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها در همین زمان یاد شده میزان بارش باران در کشورمان در روزهای آینده از میزان بارندگی‌ها در کل آسیا و اروپا بیشتر خواهد بود بیان داشت: با توجه به بارش متناوب باران در روزهای آینده احتمال روند کاهش ورود مسافران نوروزی به گیلان دور از انتظار نیست.

وی به تعداد مسافران اقامت‌کننده در استان گیلان اشاره کرد و بیان داشت:‌ از 27 اسفند 97 تا 5 فروردین امسال تعداد یک میلیون و 600 هزار و 688 نفر در مراکز اقامتی ثابت و موقت گیلان اقامت کردند که این آمار نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 59.70 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان  افزود: از تاریخ 27 اسفند 97 تا 5 فروردین 98 تعداد 3 میلیون و 46 هزار و 414 نفر مسافر نوروزی از مرزهای زمینی و هوایی به گیلان وارد شده‌اند که این آمار در مقایسه با سال گذشته با کاهش 10.3 درصدی مواجه است.

امیرانتخابی به آمار تردد وسایل نقلیه ورودی به استان گیلان در یک هفته اخیر اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در چند روز گذشته 677 هزار و 183 دستگاه خودرو به گیلان وارد شده است که طبق آمارهای موجود و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این تعداد نیز با کاهش 6.79 درصدی مواجه بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان بازدید مسافران نوروزی از موزه‌ها و بناهای تاریخی و مراکز تفریحی و سرگرمی استان را برشمرد و تصریح کرد: در 8 روز گذشته 100 هزار و 352 نفر از این مکان‌ها بازدید کردند که آمار آن در مقایسه با سال گذشته 11.97 درصد کاهش داشت.

امیر انتخابی از اشغال 70.81 درصدی تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان توسط مسافران نوروزی خبر داد و اظهار داشت:‌ تاکنون هزار و 284 بازدید نظارتی توسط بازرسان از اماکن تفریحی و اقامتی استان گیلان انجام شده است.

انتهای پیام/

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۳۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰

پیش‌بینی‌های جدید ناسا حاکی از آن است که سطح آب‌ها در اسپانیا تا آغاز قرن آینده به‌طور متوسط ۴۹ سانتی‌متر افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اسپانیا با ترکیبی از خورشید، سواحل و شهرهای نمادین یک مقصد بسیار محبوب برای گردشگران بریتانیایی است و سال گذشته بیش از ۱۷ میلیون بازدیدکننده از جزایر بریتانیا را به خود جذب کرد. با این حال ذوب شدن یخ‌ها و بالا آمدن سطح آب دریاها به دلیل گرم شدن کره‌زمین می‌تواند به‌زودی تأثیر عمیقی بر این کشور داشته باشد و آن را متحول کند.

پیش‌بینی‌های جدید ناسا حاکی از آن است که سطح دریاها در اسپانیا تا آغاز قرن آینده به‌طور متوسط ۴۹ سانتی‌متر افزایش خواهد داشت و استراحتگاه‌های ساحلی مناطقی با بیشترین آسیب از این افزایش سطح خواهند بود؛ افزایش سطح دریا در این مناطق بالاتر از حد متوسط پیش‌بینی شده است. این افزایش سطح دریا تا سال ۲۱۰۰ در اوئلوا ۶۹ سانتی‌متر، در تاریفا ۶۴ سانتی‌متر و در مالاگا ۶۱ سانتی متر خواهد بود.

حتی معروف‌ترین شهر اسپانیا نیز از عواقب گرم شدن آب‌وهوا در امان نخواهد ماند و پیش‌بینی می‌شود بارسلونا تا سال ۲۰۳۰ افزایش ۱۳ سانتی‌متری، تا سال ۲۰۷۰ افزایش ۴۳ سانتی‌متری و تا سال ۲۱۰۰ افزایش ۷۵ سانتی‌متری دریاهای خود را تجربه کند. پیش‌بینی سطح دریاها در این بررسی بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ماهواره‌ها و ابزارهای زمینی، همچنین تحلیل و شبیه‌سازی رایانه‌ای انجام گرفته است.

گرمایش زمین و کاهش گردشگران اسپانیا

تهدید گرمایش زمین برای اسپانیا مربوط به آینده دور نیست و با گرم‌تر شدن تابستان‌ها و تبدیل شدن گرمای شدید به پدیده‌ای عادی‌تر، انتظار می‌رود خیلی زود اتفاق بیفتد و تعداد گردشگران اسپانیا را به شدت کاهش دهد.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۳ توسط کمیسیون اروپا در مورد تأثیرات افزایش دما نشان داد که اسپانیا یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که بیشترین آسیب را از گرمایش سال گذشته متحمل شده است. اسپانیا در سال ۲۰۲۲ موج گرمای بزرگی را تجربه کرد که منجر به مرگ بیش از ۳۵۰ نفر بر اثر گرمازدگی و کم‌آبی شد و عامل تعیین‌کننده‌ای در افزایش ۲۰.۵ درصدی مرگ‌ومیر در کشور بود.

بر اساس برآوردهای این گزارش، با افزایش دمای چهار درجه سانتی‌گراد، منطقه مورسیا و جزایر بالئاریک در این کشور برای کل سال شاهد کاهش بیش از پنج درصدی گردشگران ورودی خود خواهند بود.

کد خبر 749058

دیگر خبرها

  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰