Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز (سه شنبه 6 حمل/ فروردین) در نشست خبری مشترک با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کابل گفت:  ثبات در افغانستان با گلوله و تهدید به دست نمی آید.

اشرف غنی با اشاره به پیشرفت‌های صلح در افغانستان اظهار داشت: «لحظات امتحان سخت است و اگر کسی اشتباه کند نتایجش منفی است؛ ما شرایط پیش آمده را برای آینده افغانستان فرصت عظیمی می‌دانیم و بحران‌های 40 ساله باید پایان یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با اشاره به انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور گفت: اگر انتخابات برگزار نشود یک کشور نمی‌تواند از فرصت‌ها استفاده کند.

به گفته وی، اتحادیه اروپا قرارداد دولت سازی با افغانستان دارد و پول نقد در بدل تحکیم دولت می‌دهد و این نقطه اساسی است. بر همین اساس سیاست خارجی افغانستان نیز مبنایش ایجاد دیدگاه مشترک با همکاران و تغییر دیدگاه بی طرف به دیدگاه مثبت و دیدگاه منفی به دیدگاه بی طرف یا مثبت است.

اشرف غنی گفت: «قرن حاضر زمان آن نیست که با زبان تهدید صحبت کنیم؛ افغانستان قلب آسیا است و تا ثبات نداشته باشد پروژه‌های بزرگ انکشافی آسیا به انجام نمی‌رسد و اتحادیه اروپا این پروژه‌ها را تمویل و کمک خواهد کرد.»

به گفته وی، ملت افغانستان ملتی آزاد بوده و همیشه آزادی را از همه چیز برای خود ارزشمندتر می داند؛ بنابراین ثباتی را که مردم افغانستان در 40 سال گذشته می‌خواستند باید نتیجه تامین صلح در کشور باشد، ثباتی که از راه گلوله و تهدید باشد ثبات نیست بلکه فصل آغاز ناآرامی دیگر خواهد بود.

اشرف غنی تاکید کرد: «ما با تدبیر و تعقل منافع بنیادی خود را که در اشتراک مساعی و تغییر مناسبات مثبت جهانی و منطقه ای است، در روند صلح تعقیب خواهیم کرد.»

به گفته وی، اینکه افغانستان از خشونت رنج می‌برد تنها محصول داخلی نیست بلکه محصول شرایط بین‌المللی، منطقه و تضادهای جهان اسلام است؛ بنابراین ضروری است که همه این مسائل در روند صلح با دقت مدنظر گرفته شود.

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که مهمترین موضوع در روند صلح، ایجاد اجماع سیاسی برای ختم جنگ است و به همین خاطر امروزه موضوع صلح در کشور به گفتمان ملی تبدیل شده و این گفتمان در چارچوب لوی جرگه مشورتی دوام خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشرف غنی افغانستان فدریکا موگرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۴۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • دیدگاه مکاتب فلسفه یونانی درباره سعادت انسان
  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • نظر دولت در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها چیست؟
  • شهادت زن فلسطینی در نزدیکی الخلیل به ضرب گلوله صهیونیست‌ها+ فیلم
  • سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • استمرار حل و فصل مسائل مرزی آذربایجان و ارمنستان لازمه ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت